{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
480 visninger | Oprettet:

Kan jeg fodre udelukkende med dette? {{forumTopicSubject}}

Hej GG.

Jeg fodre normalt mine kaniner med kaninpiller blandet op med Rabbit Royal, og så selvfølgelig hø og grønt.

Men nu var det så at jeg tænkte om jeg udelukkende ville kunne fodre dem med grønt. Altså græs, grøntsager, lidt frugt, rodfrugter osv. ? Selvfølgelig ville de altid have adgang til hø. Jeg kom bare helt tilfældigt til at tænke på, at de i naturen jo ikke spiser kaninpiller.

Men kommer de til at mangle noget så? Så som vitaminer?

-Sofie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan jeg fodre udelukkende med dette?
  • #1   26. jun 2013 Nej. De <i> skal </i> have piller.

• #2   26. jun 2013 Så vidt jeg ved er der folk der gør det med succes.
    Det kræver bare at man sætter sig rigtig godt ind i tingene, så behovet dækkes ordentligt.

• #3   26. jun 2013 Regitze: Men hvorfor det? Hvad er det, som kaninpillerne indeholder der er så vigtigt? Ville det ikke kunne findes på andre måder? smiley

• #4   26. jun 2013 Pia: Så først din kommentar nu smiley Okay... Jeg overvejer det heller ikke. Jeg er bare nysgerrig smiley

• #5   26. jun 2013 En ting du skal huske på: kaniner er ikke harre!
    Harre har ikke brug for kanin piller, de har levet i mange mange år, og de er noget helt andet i forhold til kaniner.
    Kaniner er vandt til at det mad vi giver dem, de har brug for nogle vitaminer i forhold til harre.
    Men som *Furrytails* Pia N: så kan man godt kun give den grønt osv,man skal bare sætte dig helt ind i det.
    Men husk at man kan ikke bruge den der helt med at, hvad med i naturen, der får de ikke piller.
    Den går ikke helt, der er en ret stor forskel lige hvad maden angår.
    Men kan godt forstå at du spørg smiley
    Godt du spurgte smiley
    Ha' en god dag smiley

• #6   26. jun 2013 Mine to kaniner bliver grønt-fodret. De får dog ca. 1/2 dl kaninpiller til deling omkring 3 gange om ugen i deres aktivitetsbolde. Mest for bare at være på den sikre side smiley

Jeg fodrer dem flere gange om dagen med græs, grønsager, urter, bladgrønt, mm. Mine kaniner er super sunde, og jeg har aldrig set sundere kaninafføring end det mine kaniner bringer xD

• #7   26. jun 2013 de kan ikke leve udelukkende af grønt hvis det er købegrøntsager fra supermarkedet. Der er for lidt fibre i... men giver du store mængder græs hver dag vil jeg påstå de kan leve af det uden kraftfoder. Jeg ville dog supplere med hø hvis du planlægger også at give grøntsager.

• #8   26. jun 2013 Tarmsystemet virker nu stadig som det gør hos deres vilde slægtninge. Det er også derfor kaniner der sættes ud i visse områder, kan overleve og blive invasive som man f.eks. ser i Australien.

At fodre et hvilket som helst dyr udelukkende på en naturlig kost, kræver som sagt bare at man sætte sig ret godt ind i tingene.
    Bare se på hvor indviklet det er at finde ud af hvad den bedste kost er for mennesker, det er ikke anderledes for dyr. Selv dyr der lever 100% af et bestemt fødeemne kan være meget svære at fodre ordentligt i fangenskab, fordi man måske ikke kan dyrke foderemnet ordentligt, så man bliver nødt til at komme med tilskud af forskellig art.

• #9   26. jun 2013 Hov mine har selvfølgelig altid adgang til hø, regnede vist med at det var underforstået smiley

• #10   26. jun 2013 Tørfoder er kun tilskudsfoder, og de BEHØVER det ikke, men personligt ville jeg ikke selv gøre det..
    Mine kaniner kaster sig i kaninpillerne så snart de får dem, så mine ville nok savne dem smiley

• #11   26. jun 2013 Jeg tror ikke at vi har ødelagt tam kaninerne, så meget. At de ikke kan overleve uden tørfoderet smiley

• #12   26. jun 2013 Regitze : Er slet ikke enig med dig der...
    Jeg har sat mig rigtigt meget ind i kaniners foderbehov. Og jeg fodre udelukkende med grønt fra naturen og hø. Og det er en succes. - Om vinteren fodre jeg så også med kaninpiller. Men her om sommeren og foråret, hvor der er masser af grønt er det grundfoderet. Men 80% er mine kaniners foder er hø. Men de er begge sunde og raske og holder sig godt smiley Min kaninunge på 6 måneder som jeg fik da den var ca 10 uger, er da vokset siden jeg fik hende:) Og min alt for overvægte Cleo, har tabt sig siden jeg fik hende smiley

• #13   26. jun 2013 Det er så bare i orden, men jeg har en anden holdning.

• #14   26. jun 2013 Og nu må vi bare vente på Jørgen opdager tråden, hvorefter han kan fortælle, at da han, for snart mange år siden, startede med at have kaniner, havde han ikke råd til kaninpiller - Og de både overlevede og trivedes på grønt og hø smiley

Men vent hellere, han fortæller historien meget bedre selv smiley

• #15   26. jun 2013 Hehe, ja smiley
    Jørgen er en dygtig fortæller.

Kommentér på:
Kan jeg fodre udelukkende med dette?

Annonce