{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.343 visninger | Oprettet:

Marsvin bider i vores tøj {{forumTopicSubject}}


Hej alle.

Lige et par spørgsmål??
Vi har to hun marsvin på nu 5uger og 6uger.
De er ikke søskende men kommer fra hver deres flok af. De har faktisk kunne enes fra første dag af, dog var der lidt i går der indikerede at de var helt enige, men ikke noget der afstedkom nogen form for ballade.

De løber og leger og tumler rundt inde i buret i perioder af dagen når de lige er vågen og ligger og putter i hø'et. Hygge sludre og kommer nogen gange med de der høje piiv lyde smiley Vældig hyggeligt at høre på.

Men men..

De er begyndt nu og sidde og bide os i tøjet når de er oppe ved os, nogen gange kommer de med nogen små nap i fingeren ikke noget der gør ondt, sådan ligesom om de "prøve smager" os??

Hvorfor gør de det??, de kommer fra et sted hvor der ikke er blevet snakket så meget igen i deres første levetid. Men efter 1min tid så sidder de og pludre på livet løs når de er oppe hos os, og kan endda finde på og ligge sig til at små sove lidt på sådan en hygge/putte måde.

Vi er lidt i vildrede da det tiltsydeladene går fint med at få dem gjort tamme, der er bedring for hver dag at spore de tager også pænt på i vægt??

Så hvorfor er de bider i tøjet?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin bider i vores tøj
  • #1   18. jun 2013 det kan være fordi de keder sig, det kan hjælpe hvis man har et stykke agurk i hånden eller andet grønt... det kan også være fordi de skal tisse.... de fleste marsvin tisser HELST ikke på mennesker og de kan fx gøre det at de træder heeelt ud på kanten af ens lår og forsøger at tisse udenfor, eller begynder at hive i ens tøj og "te sig" for at gøre opmærksom på de vil ned... hvad gør i når de bider i tøjet?

  • #2   18. jun 2013 Måske er de utålmodige. Marsvin kan godt finde på at nappe når de begynder at kede sig, eller hvis de bliver liiidt for nysgerrige. De vil måske bare gerne undersøge dig. smiley

  • #3   19. jun 2013 Hej begge to

    De gør faktisk det, efter en 3-4min så sidder de og snuser lidt omkring på en undersøgende måde men de får mere og mere overskud til at være oppe hos os. Og lugter til os deres omgivelser alt i mens de små sludder

    Vi har gjort det at vi har lidt salat ved os som de har gumlet lidt på mens vi sider med hver vores, og bytter lidt ind i mellem så de vænne sig til os begge to. Men første gang vi havde salaten med ville den ene intet have og begyndte og bide i blusen

    Den anden gumlede til gengæld vældigt der ud af og hyggede sig gevaldigt
    Vi har kun været ude for at de har gjort det de sidste to gange vi har kælet med dem.Og defter nogen nap/bid så har vi sat dem tilbage i buret, da ikke vist helt hvordan vi skulle bære os af med det

    Det er jo ikke en kat hvor et "nej" og en aftagende bevægelse vil få den til at forstå det må den ikke gøre?

    P


  • #4   19. jun 2013 nej de kan ikke rigtigt opdrages... men de plejer at stoppe med det efterhånden (undtages hvis det ER pga de skal tisse), jeg har ingen voksne dyr der bare sidder og hiver i mit tøj eller bider uden grund...:)

  • #5   19. jun 2013 Så det du siger Susanne at grunden kan være det keder sig lidt eller fordi de har et behov som eventuelt at skulle tisse

    Tror vi skal prøve at se hvad de gør næste gang vi sætter dem tilbage i buret igen. Hmm sider og tænker på om man skulle have lidt med de kan sidde og gnave lidt i for at bruge udelukkelse metoden

    De er jo trods alt stadigvæk nogen halv store unger



  • #6   19. jun 2013 ja hvis det er fordi de skal tisse burde de stå stille og løfte enden lidt kort efter i sætter dem tilbage. (og jeg hedder ikke Susanne:))

  • #7   19. jun 2013 Sorry "susan s "

    Men vi vil lige se hvad der sker nu i dag når vi tager dem op igen.


  • #8   21. jun 2013 ---update---

    Nu har vi prøvet nogen af alle de forslag der er kommet.
    Og vi har fundet ud af at grunden til de bider i tøjet, faktisk skyldes de har et behov for at komme tilbage i buret for at fourette deres nødtøft.

    Men det er også fordi de begge har et utroligt energi de skal have brændt af, så de nok begynder at kede sig lidt og ikke har mere brug for at nusse mere;-)

    Mvh


  • #9   21. jun 2013 he he, så var der jo en grund:)

  • sari P
    sari P Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   11. jun 2014 Mine drenge putter og studere i lidt tid, de napper mig i næsen når de skal tisse.....jeg har for lang tid siden fundet ud af at når jeg satte dem op i buret, så skød de numsen tilbage og tissede. Den første jeg havde lærte jeg det ved og nr. 2 begyndte jeg at sige "tisse, skal du tisse" så nu når jeg hver gang siger dette, kigger de på mig som om "jaaaa mor, kan du ikke se det" Jeg kan nemt fange dem/tage dem op fra sofaen uden problemer, når de skal tisse......
    Hvis de har lyst til at komme ud igen stiller de sig med hovedet ud af lågen smiley Så ja jeg tror at de skal tisse når de gør det. Jeg har på fornemmelsen at de vil gøre hvad de kan, for at undgå at tisse på dig....de vil helst på "deres eget toilet" smiley


Kommentér på:
Marsvin bider i vores tøj

Annonce