{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.624 visninger | Oprettet:

Larmer ørkenrotter om natten? {{forumTopicSubject}}

Hej alle:)
Jeg har længe gerne villet have ørkenrotter - og har nu fået købt et akvarie på 180*50*45 til dem. Men jeg overvejer stadig om jeg skal købe nogle eller ej. Jeg har tidligere haft hamster i plasticbur, og han larmede så meget (løb i hjul og bed i tremmer), så min kæreste ikke kunne sove for ham.
Nu er mit spørgsmål.. Hvor meget larmer ørkenrotter i et akvarie/glasbur? Hvis jeg tager hjulet fra dem om natten, kan man så høre dem alligevel? Vil ikke anskaffe mig nogen hvis jeg bare skal af med dem igen:)

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Larmer ørkenrotter om natten?
  • #1   18. jun 2013 Mine larmer ikke rigtigt om natten, mest om dagen, de bor i plastikbur og det er det der gør de larmer, man kan ikke høre den der grave lyd ret meget i et tararium.

  • #2   18. jun 2013 Det lyder godt!:)

  • #3   18. jun 2013 Evt tag hjulet fra dem om nettet og giv dem noget pap at gnave i, i stedet.

  • #4   18. jun 2013 Det var jo også det jeg tænkte.. Hvis man nu fjernede hjulet, og så gav dem noget andet at give sig til:)

  • #5   18. jun 2013 Nemlig, det gør jeg.

  • #6   18. jun 2013 mine ørkenrotter har slet ikke hjul, så det larmer ikke smiley

    Det der larmer mest ved mine er når de graver - men det er lige til at holde til smiley


  • #7   18. jun 2013 Det er vel næsten ikke til at høre?

  • #8   18. jun 2013 Har aldrig hørt de skulle larme, medmindre man self. har et hjul der larmer. Vil sige, at du ikke skulle tage hjulet fra dem- men det går meget an på burstørrelse.

  • #9   18. jun 2013 Da ørkenrotter jo også er vågen en stor del af dagen, så har de massere af tid til at bruge hjulet der. De sover ikke hele dagen som hamster.

    Gitte: Skal de stå i samme rum som i sover? for ellers så kan man ikke høre det.


  • #10   18. jun 2013 De hamstre vi havde larmede rigtig meget når de løb i hjulet om natten, men da det udelukkende er nataktive dyr nænnede jeg ikke at tage det fra dem, da de så aldrig fik de brugt, og det synes jeg er synd:)

    Buret er 180*50*45, så synes ikke det er den helt store synd hvis de ikke har hjulet hele tiden.. Kan selvfølgelig købe et hjul af træ - forestiller mig at de larmer mindre? det jeg har nu (brugte til hamstrene) er af plastic med en metalfod, og det peb og knirkede helt vildt:/


  • #11   18. jun 2013 Susse, de kommer til at stå i stuen, men lige op af væggen ind til soveværelset:)

  • #12   18. jun 2013 Gitte: Du skal ikke give ørkenrotter noget at plastisk, de gnaver det ret hurtigt i stykker, det bedre er metal, træ vil de også ødelægge. Ørkenrotter gnaver rigtig meget, det har brug for træ at gnave i, her har de alle deres huse i træ, hvilket de selv har lave nye døre i.

    Jeg tror ikke i kommer til at høre dem så. Vi kan ikke høre vores selvom vi har åben dør ind til stuen.


  • #13   18. jun 2013 Det er jeg glad for Susse:) Tænker også at de måske ikke keder sig så meget, og derved kan finde andet at give sig til om natten når hjulet fjernes:)

  • #14   18. jun 2013 Altså, mine bruger meget tid på at grave, både når de har hjul, og ikke har, de skal have et godt lag bundstrøelse, gerne 10 cm eller mere, også bare en masse pap, så er de godt underholdt. Jeg plager at smide mad rundt i buret (og selvfølgelig i deres madskål) det aktivere dem også.

  • #15   18. jun 2013 Det lyder som en god ide:)
    Jeg har læst rigtig meget om ørkenrotter på alle mulige sider, og diverse emner på forskellige fora, og glæder mig super meget til at få dem:) Nu vil jeg bare lige have indrettet akvariet, og have fundet trådnet til toppen, så det hele spiller inden jeg tager nogen med hjem:)


  • #16   18. jun 2013 God idé.

    Ved du hvor du skal købe dem?


  • #17   18. jun 2013 Ved kun det skal være ved en privat - gerne en opdrætter, dem er der desværre bare ikke så mange af:/ i hvert fald ikke i midtjylland.. Men helt klart privat - bryder mig ikke om at købe dyr ved en dyrehandel:)

  • #18   18. jun 2013 Du kan finde avlere på orkenrotte.dk
    Hvor i midt Jylland bor du?


  • #19   18. jun 2013 Har været inde og kigge, og det tætteste jeg kan finde er Ålborg øst..
    Jeg bor selv i randers:) Men så må jeg jo køre lidt efter dem, det går nok:)


  • #20   18. jun 2013 Gitte jeg kommer jævnligt enten til eller igennem Randers, så transport findes der ud af smiley

    Hvis det er, så har jeg faktisk fire unge hanner lige pt, som er flytteklar sidst i juli, hvor jeg også ved at jeg skal igennem Randers på vej mod Kolding smiley


  • #21   18. jun 2013 åh ja det er lidt langt væk. Tror ikke jeg kommer den vej forbi i nærmeste fremtid, ellers havde jeg nogle skønne nogle til salg.

  • #22   18. jun 2013 Jeg holder øje med dba, gul og gratis og herinde, så finder jeg nogle på et tidspunkt håber jeg:)
    Meen som sagt, nu skal buret lige være i orden først:D


  • #23   18. jun 2013 Gitte du er jo naturligvis også velkommen til at kigge forbi en dag, hvis du kommer forbi Aalborg smiley

    Men ellers kan de ses på min hjemmeside gerbil.satomi.dk smiley


  • #24   18. jun 2013 Åh det lyder dejligt - mange tak;) Kan simpelthen ikke stå for de små bæster:D

    Nu har jeg endelig fået buret hjem, nu mangler jeg bare at fylde det:)


  • #25   18. jun 2013 Ørkenrotter sover 6 timet, er vågne 6 timer, sover 6 timer osv. Så ja, ofte rammer det lige i nattetimerne, da jeg havde mine på mit værrelse måtte jeg sove med ørepropper fordi de larmede helt ekstremt. Nu har de deres eget værrelse og så kan jeg sove i fred smiley

  • #26   18. jun 2013 Åh nej, det var det jeg var bange for:)

  • #27   18. jun 2013 Mine står nu op af væggen ind til mit soveværelse - jeg sover fint! smiley endda mé den hamster på soveværelset. Men der er så heller ikke nogen af dem der har hjul. (De har så meget andet at lave smiley j

  • #28   19. jun 2013 Er det plasticbure eller akvarier/terrarier? Åh ja, jeg glæder mig også til at gå og finde ting til dem nu - masser de kan lave og masser de kan gnave og grave i:)

  • #29   19. jun 2013 Mine bor i et akvarie smiley

    .. Og de larmede faktisk mest i dagtimerne nu hvor de har unger, fordi det er der jeg går og nulrer på babyerne smiley de bruger meget af natten på at sove efterhånden smiley


  • #30   19. jun 2013 Alt i alt lyder det til at ørkenrotter faktisk ikke larmer så meget, hvis de er i akvarie, og selvfølgelig har nok at give sig til - og det er jeg glad for at høre:D

  • #31   19. jun 2013 Mine er vågne og aktive et par timer og sover så et par timer osv. De kan larme, hvis de har noget at gnave i. Altså pap og toiletruller larmer jo ikke, men hvis de gnaver i et træhus kan man godt høre det. Sommetider kan man også høre lyden af små tænder mod drikkeflaskens metal smiley

    Vi har tre små totter til salg, som faktisk er "børnebørn" af Susses avlspar smiley

    Bettina


  • #32   19. jun 2013 Hov pia, havde fuldstændig overset din kommentar hvor du skriver du har nogle til salg:) Har først lige hentet buret i går, så nu skal jeg lige have fyldt det op, håber på at nå en masse fredag hvor jeg har tidligt fri:) hvad farver er dine små basser?:)

    Åhh bettina jeg synes jo de lyde er hyggelige:) Det er min kæreste der ikke kan sove for det:) Men at de drikker burde ikke være noget problem for ham.. Men når for eksempel opvaskemaskinen kører ude i køkkenet kan han ikke falde i søvn:/


Kommentér på:
Larmer ørkenrotter om natten?

Annonce