Min kanin kradser mig {{forumTopicSubject}}
Hej med jer,
Håber at der er nogen som kan komme med et godt råd.
Min kanin Kaj er 2 år han er ikke kastreret... Han er begyndt at hoppe op af mine ben og han kradser og kradser, han bider ikke eller siger lyde - han kradser bare. I starten troede jeg det var fordi han ville op og kæle men det vil han ikke, han hopper bare ned igen. Han har aldrig været særlig kælen, det er han så begyndt at være nu ! Han er ude kanin, har et stort bur og får lov at løbe rundt i haven og han graver som det passer ham. Når jeg er i bedene og plante kommer han løbene med det samme og så tisser han - ofte med det resultat at jeg har tis over det hele ! Han løber konstant mellem benene på mig så jeg er hele tiden ved at falde over ham...
HJÆLP, han nogen samme problemer ?
maj 2013
Følger: 56 Følgere: 57 Gnavere: 4 Emner: 54 Svar: 597
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Gnavere: 2 Emner: 40 Svar: 353
dec 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Gnavere: 3 Emner: 74 Svar: 893
jun 2012
Følger: 1 Gnavere: 3 Emner: 6 Svar: 114
jun 2012
Følger: 1 Gnavere: 3 Emner: 6 Svar: 114
mar 2013
Følger: 1 Svar: 177
Kradsningen kan være noget så simpelt som at han gerne vil have at du stryger ham over issen.
Men svært at sige uden en video.
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Min terapi består i at sætte ham op på et bord med et tæppe og lade ham vænne sig til dig ved at du klør ham i panden - blot 5 minuttter 4-5 gange om ugen.
Jeg forstår ikke at alle hankaniner, der viser lidt naturlig adfærd , absolut skal kastreres .
Måske var det ejeren, der skulle .......... - lære at omgås kaniner ?
Jørgen
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 29 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 476
mar 2013
Følger: 1 Svar: 177
Men rigtigt mange gider det ikke når det bliver for "besværligt". Og så er det trods alt nemmere at give dem et simpelt budskab, såsom at få neutralisere deres dyr. Det er trods alt nemmere at få en kanin til at opføre sig pænt i unaturlig udgave end i hel udgave.
Rigtig mange kaniner ender som kastebolde fordi de opføre sig som kaniner nu engang opføre sig, og jeg er sikker på at neutraliseringen kunne minimere antallet. Jeg forventer helt sikkert ikke at folk gider træne deres kaniner ligesom de heller ikke gider træne deres hunde.
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Jørgen
jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Gnavere: 2 Emner: 40 Svar: 353
Fordi den simpelthen tog fat i mig, og parrede mig.
Om jeg havde bar ben, og gik rundt. Eller om jeg sad og kælede for den,
Idag har jeg en super lækker kanin. Som ikke bliver rettet på hele tiden. eller bliver sat i buret når det var for slemt.
En kanin, som løber rundt glad efter mig
Min kanin kradser mig