{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.544 visninger | Oprettet:

kan marsvin tåle kartoffel plante og radiser? {{forumTopicSubject}}

Jeg emner at jeg har haft læst et sted, at marsvin har rigtigt godt af kartoffelplanten. Men er ikke sikker på om det er rigtigt, og da vi har 1 meters høje kartoffeller/planten er det oplagt at give dem det?

også er det også det med radiser kan de tåle det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan marsvin tåle kartoffel plante og radiser?
  • #1   7. jun 2013 kartoffelplanter er giftige, det er en sikker metode til at aflive marsvinet på en smertefuld måde at give den kartoffelplante... Radiser? de er til gengæld ok, men alt med måde, ik:)

• #2   7. jun 2013 nej de kan ikke tåle hverken kartofler eller planten, dog må de gerne få radisser

• #3   7. jun 2013 Okay mange tak smiley hvor store mængder radisser?

• #4   7. jun 2013 radiser er stærk kost, så mange skal vænne sig til dem - bladene plejer at være et større hit.

• #6   8. jun 2013 kartoffler er et af de emner hvor marsvine folk ikke er enige.

Nogle mener de kan tåle dem, andre mener de er giftige.

Jeg personligt vælger metoden at jeg holder mig fra alt som jeg har kendskab til kan være farligt for dyrene.
    der er så meget ufarligt som dyrene kan spise uden at løbe nogen risiko og jeg vælger så at vælge det sikre frem for det som kan risikerer at tage livet af mine dyr.

Jeg mener dog der er noget med man skal passe på med radisser til drægtige så vidt jeg husker.

Og som Sweet Leafs siger så skal man vænne dem til det, og med måde mener jeg.

• #8   9. jun 2013 altså det med radiser stammer tilbage fra mig: jeg oplevede engang alle mine 5 drægtige hunner aborterede indenfor samme døgn... heldigvis overlevede de alle, men jeg var tæt på at miste et par stykker af dem og det var en utrolig ubehagelig oplevelse for de både blødte mere end de plejer ved en fødsel plus de virkede meget smerteplagede under veerne... rigtig grim oplevelse.
    Det eneste de havde fået som de ikke plejede at få var bladene fra 3-4 bundter radiser. De var skyllede så det burde ikke være pga sprøjtegift... men siden da har jeg ikke turde give de drægtige radiseblade.

• #9   9. jun 2013 Som jeg skrev så er der delte meninger omkring hvor vidt marsvin kan tåle kartoffler pga. solaninen.

Ligesom med op til flere andre grønt emner.

Og jeg synes bestemt det bør nævnes således folk er klar over der er delte meninger om det. Og så kan folk selv drage deres konklusioner.

Mere behøver man jo sådan set ikke gøre ud af det. Bare folk er klar over der er delte meninger. smiley

• #11   9. jun 2013 zen zen, det var netop derfor jeg nævnte det, så folk kunne vide hvor den stammede fra..., ikke for at gøre en masse ud af det.... men nogle vil bare helst misforstå.

• #12   10. jun 2013 zenzen det er ikke oplæg til diskution jeg kommer med.

Og jeg orker ikke at diskuterer det med dig.

Som jeg har skrevet til ts så er der delte meninger om det synes jeg man bør fortælle i stedet for enten bare at skrive tingene er giftige, eller skrive ja da fodre bare løs med det.

Kilde eller ej.

Kommentér på:
kan marsvin tåle kartoffel plante og radiser?

Annonce