{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider! (Kanin)
  • #1   27. maj 2013 Hvor gammel er han?

  • #2   27. maj 2013 15 uger.
    Vi har givet ham æblegrene, han kan bide i. Vi har kæmpet med hans bideri siden han var 11 uger.


  • #3   27. maj 2013 holde fingrene væk fra hans mund? jammen seriøst har man da også lidt ansvar for selv at passe på nallerne:). Hvis jeg sætter en finger foran et af mine marsvins mund vil 2 ud af 10 kun slikke på den, 1 ud af ti vil bare snuse og ellers ignorere den, resten vil altså tygge i min finger for at se om den kan spises.... kaninen er jeg ikke blevet bidt af, men han har heller ikke haft lejlighed til det. Tidligere ejer sagde han bed når han var oppe??, ja jeg er altså ikke blevet bidt endnu en eneste gang og har haft ham i flere uger... men sætter mig heller ikke i en situation der skulle give kræet grund til det, hvis i forstår...
    du fortæller ikke hvordan bideriet opstår, der jeg spekulerer på om i selv er medskyldige ved JERES adfærd...?


  • #4   27. maj 2013 Han er jo ikke så gammel - bideriet kan skyldes nysgerrighed..

    Du er nød til at være lidt mere specifik - hvornår gør han det osv smiley


  • #5   27. maj 2013 Sørg for i al fredsommelighed, at kaninen får gode vaner. Tag den ud på et bord med et tæppe på og kæl med den, mens den selv sidder der, således at du ikke skal koncentrere dig om at holde den, mens du kæler med den .

    Så bør det kunne lykkes at få en god og kælen kanin, hvis ellers afstamningen er i orden.

    Jørgen


  • #6   27. maj 2013 Susan: Det er når han er på gulvet og vi sidder ved ham eller står op.
    Lige pludselig griber han bare fat i et eller andet om det er menneske eller ting, og bider hårdt i det.
    Vi har bestemt ikke hænderne ved hans mund, så dumme er vi ikke....

    Jørgen: Vi holder ham ikke, han går selv rundt, og han kan slet ikke sidde stille.

    Men vi satser på at det er hans alder der er skyld i at han bider i alt, for der er ingen af vores andre kaniner der bider.


  • #7   27. maj 2013 Du har jo ikke haft ham i så lang tid, så han skal nok lære dig af kende og prøve lidt grænser.

  • #8   27. maj 2013 Vil lige sige at det BESTEMT ikke skal forståes som om han er aggressiv eller noget, for det er han bestemt ikke!
    Han er meget kærlig og elsker at blive nusset, det virker mest som om han bare vil prøve at bide i alt, for sjov.
    Han er jo ung og prøver stadig grænser af, hvilket selvfølgelig også er helt okay. Og han ved jo heller ikke selv hvor hårdt han bider. Han har ikke bidt hul, men hans bid giver blå mærker.

    Har lige haft ham ude hvor jeg aede ham konstant, der bed han ikke, så tror det er når han er opmærksomheds krævende.


  • #9   27. maj 2013 Det skal lige siges at han mærkeligt nok elsker at blive løftet smiley Så hænger han bare helt afslappet og bider slet ikke smiley
    Så alt tyder jo på at det er når han ser ting han ikke er ved konstant.

    Vi er vant til dværgkaniner og han er jo allerede meget større end dem, så det er lige med at huske at han jo er en baby selvom han ikke ligner en smiley


  • #11   27. maj 2013 Han er også en godmodig bamse, men med tænderne lidt for langt fremme xD Som skrevet ovenover er han bestemt heller ikke aggressiv, han er bestemt en fantastisk kanin når han ikke bider smiley Vi satser på at det bare er en periode der snart stopper smiley

  • #12   27. maj 2013 Min søsters dværgvædder bed de 2-3 første år, nu gør han det sjældent mere smiley

  • #13   27. maj 2013 Hvis det bare er en periode Mon Ami gør det håber jeg godt nok ikke det er 2-3 år, men maks ½ år..

  • #14   27. maj 2013 Kan godt afslører, at min søster også var godt træt af ham til sidst. Men så fik han ro i et halvt års tid. Fik kun mad, vand og hø, ikke noget nusse-nusse, og nu er han egentlig meget sød smiley
    Og han stod selvfølgelig ikke uden selvskab. Men stod i bur ved siden af smiley


  • #15   28. maj 2013 Okay.

Kommentér på:
Bider! (Kanin)

Annonce