{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Stresset og bange ved løft? {{forumTopicSubject}}

Min kaninunge (ca 12 uger) er stadig ikke glad for at bliver løftet. Nogle gange spræller hun helt vildt, andre gange kan jeg tage hende ind til mig, men så er det som om hun går i panik og spræller helt vildt. Bagefter ligner det at hun ryster meget..

Hun skulle jo helst blive bedre til at blive løftet, fordi jeg skal jo klippe negle, tjekke tænder osv.

Jeg løfter hende op under maven og støtter derefter hendes bagpart, og tager hende ind til mig. Hun går mere i panik hvis jeg ikke tager hende ind..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stresset og bange ved løft?
  • #1   26. maj 2013 Det er normalt den er ikke særlig gammel.
    Det skal nok blive bedre:)

• #3   27. maj 2013 For mig lyder det, som om din kaninunge ikke har været vant til at komme i hænder, fra den var helt lille. Derved bliver det sværere at gøre hende tam og tillidsfuld, desværre. Men der er desværre kun én ting at gøre: At blive ved med at prøve og have tålmodighed. smiley Måske kunne du tilføje en lille snack (f.eks. en mælkebøtte, et salatblad eller lignende), når du tager hende op, så hun lærer, at det er positivt at blive løftet?

Men det ER også en mulighed, at hun simpelthen bare ikke kan lide det. Min dværgvædderhan er heller ikke super vild med at blive løftet... ikke så panisk som din lyder, men han viser tydeligt, at det IKKE er hans favorit, selv om han ellers på alle andre måder er en super sød og tillidsfuld kanin. Så det har jeg valgt at respektere i det omfang, jeg kan. Jeg har lært ham selv at hoppe ind og ud af sit bur, og så er det kun løbegården, jeg skal løfte ham over, når vi skal udenfor og gå tur i selen eller ind igen. smiley

• #4   27. maj 2013 Avler har sagt at hun har været vant til hænder fra lille af, og da jeg skulle have hende med hjem var der heller ingen problemer. Troede først det var noget med at hun ikke kendte mig, men nu har jeg haft hende i en måned, og hun er tillidsfuld på alle andre måder. smiley

Det er bare lidt irriterende at blive revet til blods fordi hun bare går i panik :S

- Jeg vil prøve at hente en mælkebøtte og give hende næste gang smiley

• #5   27. maj 2013 Hvordan tager du hende ud af buret? Oppefra?

• #6   27. maj 2013 Nej, startede med at tage hende fra siden, men så går hun mere i panik. Så nu tager jeg hende oppefra.. Jeg ved godt man bør tage dem fra siden, men hun spræller for meget

• #7   27. maj 2013 Måske skulle du lige alliere dig med et rutineret kaninmenneske, så du får lært at håndtere kaninen ordentligt.

Jørgen

Kommentér på:
Stresset og bange ved løft?

Annonce