{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Hvor meget skal der til? {{forumTopicSubject}}

Hej GG. smiley
Det er fordi at jeg har i et stykke tid tænkt på om hvor meget der skal til før at i kastrere jeres hanner?
Fordi jeg har tænkt om jeg skal kasterere min han.
Men omvendt hvor meget skal der til?
Syns under alle omstændigheder ikke at man BARE skal kastrere dem!
Han er slet ikke aggrasiv eller noget.
Han løber bare rigtig meget som en tosse der ikke ved hvor han skal gøre af sig selv.
Og så afmærker han rigtig meget.
Men bider ikke eller noget.
Men hvor meget syns i der skal til før i gør det?
Jeg syns det er såå synd når man bare kastrere dem, når der ikke er noget grund til det.
Ha' en god aften smiley smiley


Kommentarer på:  Hvor meget skal der til?
  • #1   19. maj 2013 Helt enig. Jeg er desværre nød til at gøre det ved min han fordi han begyndte at bide og være aggressiv, jeg sys selv at når de bliver sådan og angriber sin ejer eller andre så er det på tide at gøre det, for det vil gøre dem rolig igen;)

  • #2   19. maj 2013 Okay det er jeg ked af og høre, at du blev nød til det smiley
    Men er det normalt at de løber MEGET rundt og sådan lidt forvirret?
    Jeg er ikke vant til at have hanner i min stald nemlig;)
    Så har lidt svært ved at vide hvornår man siger stop.
    Og ja det vil gøre dem mere rolige;)


  • #4   19. maj 2013 Det skal jeg ik gøre mig klog på, min han, jo når han er ude bliver han sådan, men tror at det er af glæde og fordi han kun er 6 måneder. Hvor gammel er din?;)

  • #5   19. maj 2013 Jeg har 6 hanner, hvor 2 af dem er kastrerede.

    Irish bliver 4 år til juni og har været kastreret i 3½ år.
    Noah er 3½ år og har været kastreret i 1½ år.

    Irish blev kastreret, da han var 5 mdr og lige var blevet kønsmoden, fordi han blev aggressiv og bed mig. Han bed først min veninde, hvorefter han senere bed mig 2 gange i løbet af 10 minutter. 3. gang han bed mig, bed han sig fast og slap ikke igen, så han hang fast i min hånd, hvor jeg ikke kunne få ham til at slippe sig tag. Det blev et voldsomt sår, som jeg stadig har et tydeligt ar efter i dag. Han nåede at bide mig 4 gange, inden han blev kastreret. Jeg var selv med under operationen, som forløb helt efter bogen, og Irish blev den søde og dejlige hollænder, som han ellers havde været førhen.

    Noah blev kastreret, fordi han konstant var parresyg og helt kuldret. Han løb konstant efter mig og prøvede på at parre mine ben/fødder, når han var løs. Hvis man tog ham op i favnen, begyndte han straks at parre mod maven. Han strintede en del og var generelt bare rigtig påvirket og stresset af hormonerne.
    Noah blev en rigtig afslappet kanin efterfølgende. Han har ikke længere nogen intentioner om at parre eller strinte.

    Mine to kastrater er 2 glade kaniner, som ikke ville have haft det godt, hvis de have været fertile smiley


  • #6   19. maj 2013 Jeg kasterer aldrig mine hanner.
    For det første koster det ,det hvide ud af øjnene, og for det andet gør det ikke nogen gavn.


  • #7   19. maj 2013 M-E||Stald Willems|| Okay, det var godt noget i den stil jeg tænkte smiley
    Tanja H. Det er helt okay;) Er ret sikker på at du har ret, det lyder ihvertfald meget rigtigt;)
    Min er 7 mdr i morgen;)
    Lulle / Sønderhop. Det lyder da godt nok vildt smiley Hold da op! smiley
    Okay i den sitiotion ville jeg nok have gjort det samme;)
    Men det er godt at de er faldet til ro smiley
    Diablo er faktisk slet ikke parresyg eller sådan noget, han kan godt sige de der brumme lyde (hvilke er vildt sødt:I) når han hopper op i skødet på mig;)
    Men ville i kastrere ham hvis han var jeres?
    Jeg har en indendørs løbegård (stor) og han løber og løber rundt.
    Rundt Rundt osv, og han virker sådan lidt forvirret.
    Men meget snaksalig og kantaktsøgende.


  • #8   19. maj 2013 Amigo: Jeg har beviser på, at det kan gøre gavn smiley
    Jeg synes, prisen for sådan en operation er helt okay, når det kan gøre så stor en forskel. Mine forældre betalte operationen af Irish, og jeg betalte selv operationen af Noah, men jeg ville skam gerne have betalt for begge operationer, når bare det blev gjort, så de kunne få det bedre.

    Staldnord: Nu er din kanin ikke så gammel og sandsynligvis lige blevet kønsmoden, hvilket betyder, at han lige skal finde sig selv. Der er en masse hormoner, der farer rundt i kroppen, og dermed kan han godt blive lidt forvirret. Jeg synes, du skal give ham lidt tid til at falde til ro. Hvis han ikke virker stresset og kun vil parre og strinte, synes jeg ikke, det er nogen nødvendighed at kastrere ham. Det er okay, at være lidt hankanin af og til, men det skal ikke gå ud over hans livskvalitet.

    Jeg har jo som sagt 4 kaniner, som ikke er kastrerede. De har det godt og er hverken stressede eller forvirrede, så de får lov at beholde deres manddom smiley


Kommentér på:
Hvor meget skal der til?

Annonce