{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Michelle M
Michelle M
Tilmeldt:
20. apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Kanin og rejse {{forumTopicSubject}}

Jeg har nogle spørgsmål vedrørende anskaffelse af en kanin.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg ville kunne give en kanin et skønt liv. Jeg har før været ejer af diverse dyr, inklusiv kanin, og drømmer nu om at have sådan en lille én rendende i min lejlighed.

Det store men er dog, at jeg både er dyre elsker OG rejselysten. Jeg har indenfor de næste to år planlagt to rejser på 3 måneder.

Jeg bor i en lejlighed med en kær veninde - skulle hun være hjemme i mine rejseperioder, kunne hun uden problemer passe det lille kræ, således at kaninen ville leve under vante forhold. Problemet ville derimod opstå, hvis hun heller ikke var hjemme i vores lejlighed i perioden.

Mine nærmeste kunne passe kaninen under mine rejser, men det vil kræve at den boede hos dem i mellemtiden (formentlig i bur) - men stadigvæk med massere omsorg. Dette ville dog være noget af en omvæltning for kaninen, da jeg gerne vil have kaninen til at gå frit hjemme hos mig selv.

Er det helt umuligt at være dyreven og rejselysten? Findes der nogle pasnings alternativer? Er det dumt at forlade sin kanin så længe osv.

Jeg undskylder for det lange indlæg. På forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin og rejse
  • #1   20. apr 2013 Jeg har lige været på sprogrejse i 3 uger, hvor min kæreste passede dyrene. Jeg kan ikke se noget problem i at rejse meget og være dyreejer, men måske er det bare fordi, jeg selv rejser meget smiley
    Hvis din veninde vil passe den, så er det ikke noget problem. Hvis ikke du vil have, at den skal i bur, kan du give en nøgle til din mor, far eller hvem du nu lige synes skal passe den. Min mor passer dyrene, hvis mig og min kæreste skal nogle steder sammen. Jeg synes, sagtens du kan have en kanin smiley


  • #2   20. apr 2013 Jeg vil selv rigtig gerne ud og rejse 6 mdr i streg fra januar 2014, og var meget i tvivl om det kunne lade sig gøre. Jeg har 3 burkaniner der bor udenfor, men de er vant til at blive håndteret og luftet dagligt. Jeg bor hjemme, men samtidig ved jeg, at mine forældre ikke vil kunne give mine kaniner det samme som jeg dagligt kan give dem, og det har givet mig rigtig dårlig samvittighed at gå og tænke på. Jeg ved at mine forældre ikke ville kunne lufte mine dyr så meget som jeg ønsker, og jeg ved også at de ikke ville passe dyrene af lyst men af pligt - og det vil jeg hverken byde mine forældre eller mine dyr. Jeg oprettede en debat på Kaninliv.dk som jeg er aktiv bruger af, og der fik jeg meget hurtigt en del private beskeder fra folk, der gerne ville passe det halve år, og fik desuden at vide, at det slet ikke var så uansvarligt som jeg selv gik og syntes at det var. For jeg ville jo så gerne rejse, men følte også at jeg svigtede mine små pelsede venner smiley

    Det jeg prøver at sige er, at så længe dine kaniner bliver passet af nogen du stoler på, kan man sagtens både være kaninejer og rejselysten! Dyrene tager ikke skade af at blive passet ude, især ikke når det er 3 mdr ad gangen, 1 uge er noget andet, så bliver den flyttet frem og tilbage hele tiden. Selvom dem der evt. skal passe kaninen ikke giver den præcis samme forhold som du selv ville gøre, synes jeg ikke at det er noget problem at de bliver passet ude. Min eneste egen frygt er, om mine dyr om skal glemme mig imens jeg er væk, jeg har et meget tæt bånd til mine kaniner og jeg er 100% sikker på at de kan genkende min stemme - men måske er det bare indbildning, hvem ved smiley


  • Michelle M
    Michelle M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   20. apr 2013 Zoo: Jeg kan desværre ikke bare aflevere nøglen til mine forælde. Jeg er flyttet til København og de bor på landet, så det ville være en lidt krævende tur, de skulle tage dagligt. Men mange tak for svaret smiley

    Lykkeline: Okay. Det er rart at høre at du som kaninejer godt tør forlade dine små venner i så lang en periode. Og godt at du har fundet et dejligt sted til dem. Det er jo værd at have med i sine overvejelser, om man skal søge andetsteds end hos sine forældre.

    Jeg ville også være meget bange for, om de havde glemt mig. Men jo, lad os da holde os til at tro på, at de kan genkende din stemme... og at de stadig kan huske den efter din rejse smiley

    Tak for endnu et positivt svar. Det er jo rart at høre, at det rent faktisk kan lade sig gøre smiley


Kommentér på:
Kanin og rejse

Annonce