1.275 visninger
|
Oprettet:
Chinchilla pels? {{forumTopicSubject}}
Hej GG
Jeg har en dejlig chinchilla hvor der er knuder i pels så ville høre hvis en dyrelæge kan barbere det af, vil det så vokse ud igen da jeg er lidt i tvivl??
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Det vokser ud igen.
Men før du begynder på det, har du så prøvet bare at skifte sand, og evt. at frisere?
Jeg har en gang haft et dyr, hvor pelsen var helt håbløs, pga. en hormonel ubalance, og hun endte med at blive aflivet, fordi det var så håbløst.
Så hvis det ender med at du skal have klippet pelsen, og det er noget der kommer igen, skal du nok overveje om det er det værd.
En barbering ville jeg dog ikke gå med til. Det er rigeligt at klippe de enkelte knuder ud.
apr 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
Det er rigtig godt til deres pels, da det ikke er for fint.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Du skal bruge noget ordentligt sand. Når du røre ved det, skal det føles blødt. Det er vigtigt, at det ikke er vasket eller knust strandsand, der er blandet op med talkum, for det ødelægger pelsen.
Prøv sand først, og ja, man kan godt bedøve en chinchilla, men det virker meget drastisk for at skulle klippe pelsen.
Hvor bor du henne af? Det var måske en ide at få en forbi, der er god til at håndtere en chinchilla, så du kan se hvordan man skal gøre (og dine forældre kan se det).
Hvis det er en opdrætter I får kontakt med i lokalområdet, kan i garanteret også købe noget ordentligt sand.
Bare lige for at være på det rene: Jeg vil ikke have din adresse, bare en ide om hvor du bor henne af. Så kan jeg evt. se på at sætte dig i kontakt med en opdrætter.
Chinchilla pels?