{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frosne grønsager
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   12. apr 2013 Ja

• #2   12. apr 2013 se det var jo smart det havde jeg ALDRIG tænkt på smiley tak for tip

• #3   12. apr 2013 Kan man også gøre det ved kaniner??
    -Tænkte det ville være en god idé til sommer.... Hvis det bliver sommer... -.-'

• #4   12. apr 2013 Åh super så vil jeg lige tø nogle op til dem smiley

• #6   14. apr 2013 Hvorfor må de ikke få gulerødder om vinteren?

Man skal nok passe lidt på med det, synes de bliver fyldt med væske når de tør op, så friske grønsager er nok stadig bedst..

• #7   14. apr 2013 Hun skrev gulerødder der havde været frosne, ikke bare gulerødder.
    Jeg kan forestille mig der tænkes på f.eks. gulerødder der har stået ude og været frosne eller lignende, hvilket som regel skyldes at de enormt hurtigt bliver dårlige.

• #8   14. apr 2013 Jeg tror nu også de fleste dyrearter vil synes bedst om friske grøntsager.
    Kan f.eks. ikke forestille mig min kanin ville få meget sjov ud af en bunke smattede grøntsager i forhold til en frisk gulerod smiley

• #9   14. apr 2013 Von fancy ja det så jeg godt smiley bær over med mig burde være gået i seng for længst er nærmest allerede rejst til drømmeland smiley
    Tror heller ikke jeg vil give det til en kanin da den kan spise en hel gulerod for sig selv.. Men det kan ørkenrotterne ikke.. Men vil også helt klart give dem de friske grønsager når vi har.. Vi spiser bare ikke selv så meget grønt desværre..

Miss bims: ja men tænker bare at hvis agurk og salat ikke er godt pga for meget væske, så vil det andet nok heller ikke være..

• > Simse <

#10   14. apr 2013 Der er IKKE meget sukker i gulerødder. Hvor har du det fra?

• #11   14. apr 2013 Miss bims: har aldrig hørt om sukker i gulerødder?

• > Simse <

#12   14. apr 2013 Der er 1,90 g / 100 g Fructose i gulerødder - det er ikke særlig meget i forhold til der er 6,53 g / 100 g. i en pære. (i en banan er der 3,8)

Så får de et lille stykke gulerod hver dag skader det altså ikke, såfremt de også spiser andet.

• #13   14. apr 2013 Den pose vi har var der 5 stykker gulerod tilbage resten var blomkål og broccoli.. Og det blev fordelt i 5 bure..

• #14   14. apr 2013 Deguer som er kendt for at få sukkersyge kan godt tåle gulerødder mig bekendt, og mine får da også gulerødder med jævne mellemrum uden der sker noget der.

Og jeg vil som det er også er blevet nævnt hælde til friske grønsager til dyrene og ikke dybfrost som er kogt og slatten.

Dyrene vil altid sætte pris på friske, men der sker nok ikke noget ved det. Jeg er dog langt fra sikker på de gider æde det.

• #15   14. apr 2013 Sortfod: broccoli er et hit men det andet virker ikke så spændene. Og min kæreste spiser meget broccoli så det køber vi altså bare frisk i stedet..

Grunden til jeg egentlig spørger om dette er at jeg er sygt kræsen og spiser ikke meget grønt. Kartofler, agurk, majs og salat er det eneste grønne jeg spiser. Men det er jo ikke noget dyrene har godt af at få for meget af (majs gider de ikke) så vi har mest frosne grønsager hjemme da kæresten ikke nå at spise alt det friske inden det bliver for gammelt..

• #16   14. apr 2013 Ved frysning dannes der skarpe, kantede iskrystaller i cellevævet og disse krystaller sprænger og ødelægger cellerne. Cellesaften løber ud og forskellige mikroorganismer kan vandre ind. Under optøningen begynder disse fordærvelsesbakterier at gøre deres arbejde, dvs. spise og formere sig og udskille affaldsstoffer, som muligvis i nogle tilfælde kan virke giftige på dyrene, som ofte har et ret ømfindtligt fordøjelsessystem.

Hvis grøntsagerne tilmed er blancherede, så sker der samtidig et betydeligt kvalitetstab i og med at klorofyller, visse karotenoider og aromastoffer bliver ødelagt.

Kort sagt betyder dybfrysning, at grøntsagerne ændrer konsistens og struktur og dette KAN føre til fordøjelsesproblemer hos nogle dyr.

Jeg ville ikke fodre med optøede grøntsager smiley

• #17   14. apr 2013 ja det kan du godt

Der er IKKE sukker i gulerødder, hvilket man kan slå op på den dansk fødevare database, der er en del sukker i frugt men ikke i grøntsager, gulerødder er tilgengæld fulde af fibre som er rigtig sundt

Agurk er heller ikke spor farligt, da hamsteren blot erstatter det vand den ellers ville have drukket.

Icebergsalat er et problem fordi det indeholder en del nitrat som ikke er sundt, men små mængder ind imellem skader ikke, men ikke noget jeg selv giver mine hamstere.

missbims nogle af dine argumenter virker til at være temmelig ulogiske

peberfrugt er ikke godt for hamstere da de ikke må få stærke madvare

• > Simse <

#18   14. apr 2013 Peberfrugt er da ikke stærkt som fx porer?

• #19   14. apr 2013 porrer er også løg familien, så det holder jeg mig langt fra

Kommentér på:
Frosne grønsager

Annonce