{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er det hø eller halm
  • #1   7. apr 2013 det der er hø tørret græs (urter den slagt)
    Halm er tørret rest fra korn planten (og er stilken)

• #2   7. apr 2013 Da jeg var lille lærtw jeg at kende forreskel på det ved at hø er det korte ord med de smalle strå og halm er det lange ord med tykke strå. Halm er også mere gult i det hvor hø meget gerne er mere grønt i det smiley

• #3   7. apr 2013 ok :=)

• #4   7. apr 2013 Længden på hø og halm varierer meget, så det kan man ikke bruge til at gå efter.

Det afhænger af om det er snittet, bla. og det kan man både gøre med hø og med halm.
    Ligesom pressere ( den maskine som samlet hø og halmen op og laver det til baller) kan varierer hvor langt strået skal være, der kan knivene i maskinen nemlig indstilles med forskellige afstand.

Men som der bliver skrevet er halm strået fra korn på marken.

Hvor hø er græs.

Farven kan også varierer meget. Hø kan både være grønt og gult. Det afhænger bla. om det er enghø, hvor længe det har lagt i solen for at tørre osv.
    Hvis solen skinner fra en sky fri himmel og høet ligger og får den bagende sol ned på sig, vil det typisk være mere gult end hvis det ligger og tørre en dag hvor solen skinner men der er skyer på himlen.

Men overstående på billedet er hø.

• #5   7. apr 2013 Der er heller ingen der har snakket om længten på stråne men bredten / omkredsen af dem.

• #6   7. apr 2013 Jeg gav en forklaring af hvad forskellen er, det behøver vel ikke have noget og gøre med hvad du eller andre skriver ?

• #7   7. apr 2013 halm er tykke strå fra kornplanter, det skal helst være gult. Hø er blade og tørrede urter osv og skal helst være grønt i det. Det der ligner mest hø syntes jeg.

• #8   7. apr 2013 Farven på hø afhænger bl.a. af sammensætningen, dvs. ikke alt hø er grønt og det kan sagtens være udmærket kvalitet selv om det ikke er det.
    Blot så folk ikke tror at alt ikke-grønt er halm.

• #9   7. apr 2013 Sortfod. Jeg er bare aå van til at de der kloge åger ALTID retter på alt hvad man skriver fordi det ikke lige står i deres bog. Og derfor følte jeg at dit indlæg var rettet mod mig da du skrev det som om at "det kan man ikke bruge til noget"

• #10   7. apr 2013 Og for lige at gøre sig rigtig forvirret så, er der også frøgræs, som liner hø men ikke har noget foderværdig lige som halm, så det skal du ikke give i den tro at det er godt hø. Det er udemærket, man skal bare ikke tro det er lige som rigtig hø

• #11   7. apr 2013 frøgræs finder man 'desværre' ofte i de store poser, som både supermarkeder og en del dyrehandlere sælger.

Det er en klar fordel at være hestepige i den her sammenhæng... så har man nemlig som regel lært at kende forskel.

Jeg er såååå glad for min hø-pusher, med rigtigt tørret ovnhø, som har super kvalitet hele året, og intet støv.. og leveret til døren.

• #12   7. apr 2013 har redet på rideskole smiley i 3 år men vi lærte ikke så meget om pasning smiley og er stopped nu

• #13   7. apr 2013 Det er lidt en jungle når man ikke helt ved hvad man skal kigge efter.. specielt fordi hø ofte har meget forskellig kvalitet.. osse afhængig af hvor langt henne på sæsonen man er.
    Med det urtegræshø som mine får nu, så er høet ensartet hele vejen igennem.. det er grønt, lækkert, dufter fantastisk, og er fyldt med en hel masse gode planter... og mine dyr nægter at spise andet hø, efter at de har fået det her.

• #15   7. apr 2013 (link fjernet)

Og som det er nævnt kan hø også sagtens være gult og stadig være godt, så farven kan man altså ikke bare nøjes med at gå ud fra

Kommentér på:
er det hø eller halm

Annonce