{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kræver det? *Kanin*
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   6. apr 2013 At man har lyst til at have kaninen de næste 8 - 15 år

At man er indstillet på den måske skal neutraliseres og generelt bare kan være dyr i dyrlægeregninger

• #2   6. apr 2013 Wow vidste ikke at en kanin kunne blive op til 15 år!?

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #3   6. apr 2013 Det sker, og derfor er det synd hvis man kun regner med at have den i 6-8 år, når en fertil kanin også kan blive så gammel. (med den rette pasning)

• #4   6. apr 2013 Det er svært at sige hvad ''det kræver'' at have kanin. Det kommer meget an på den enkelte, for der er meget forskellige holdninger til spørgsmålet alt efter hvem du spørg. I stedet vil jeg lige ridse op hvordan en typisk dag ser ud herhjemme hos os, og så kan du se om du kan bruge det til noget eller ej smiley

Når jeg står op går jeg ud og lukker kaninerne ud. Hvis det er sommer og varmt i vejret kommer de på græs i en lukket løbegård (så der ikke kan komme katte og andre rovdyr til dem). Hvis det er vinter og koldt udenfor får de lov at løbe inde i stalden. Jeg sørger for at de har lidt grene og foderbolde at lege med.
    Derefter sørger jeg for at give frisk mad, hø og vand i burene, så de er klar til kaninerne kommer tilbage igen senere smiley
    Har jeg tid sætter jeg mig ned til dem og hygger lidt. Nogen gange sidder jeg bare og læser en bog eller lign. ved siden af dem, og så kommer de for det meste hen og ligger på mine ben - dem af dem der er vant til det (får af og til kaniner ind til videreformidling og de er naturligvis ikke så trygge ved mig før de lærer mig at kende).
    Har jeg ikke tid, så får de bare lov at løbe og hygge sig med deres legetøj og lidt hø samt vand (de skal selvfølgelig have adgang til hø og vand alle tider på døgnet)
    De er ude i omkring 5-6 timer på sådan en dag, hvorefter jeg lukker dem ind i deres bure igen, nusser dem lidt på hovedet og kalder det en dag smiley

For at undgå misforståelser: Jeg har selvfølgelig IKKE kaninerne til at gå sammen. Heller ikke når de er ude at løbe.
    De har fri adgang til hø og/eller græs på alle tidspunkter af dagen samt vand.

• #5   6. apr 2013 Hønissen:

Fin dag, så fik jeg da lidt af vide der:)
    -Tak;)

• #6   6. apr 2013 Jens: Ja hold da op!:)

• mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 177
    #7   6. apr 2013 Alle dyr kræver noget af ejeren, især pattedyr kræver rigtigt meget!

Så kan man overskue andre pattedyr, kan man nok også overskue det at have en kanin.

Om morgnen skal man give den noget grønt, fylde vandflasken og høhækken op, samt fjerne mad den ikke har spist dagen i forvejen.

I løbet af dagen skal man gå toiletbakken/buret igennem, kaninen skal luftes (især vigtigt hvis den ikke har en Løbegård) og den skal snakkes og kæles med.

Om aftenen skal den have sine piller, også tjekker man lige høhækken igen inden man går i seng.

Buret skal rengøres ca. En gang om ugen, har den en meget stort bur kan det godt strækkes til to uger, såfrem kaninen har en toiletbakke. Det skal gøres oftere hvis den ikke har.

Så skal den have noget at aktivere sig med såsom snackbolde, huler, tunneller, graveboks, kaste legetøj, rulle & larme legetøj etc. Hvilket legetøj kommer utroligt meget an på dens "personlighed".

Man skal klippe dens kløer når de trænger, tænderne skal vedligeholdes med æblerne og hø.

Når man klipper gør man sig selv en tjeneste, hvis man kan lære kaninen at slappe af på ryggen. Alt andet er bøvlet.

Ps. Toiletbakkerne, vandflasken og madskåle skal selvf. Holdes rene.

• #8   6. apr 2013 Mikkel: Som du beskriver det, lyder det som om det er kaniner der er lagt skema for fordi det er yderst vigtigt!

For mig er det jo bare en kæle kanin. Er godt klar over den skal have mad og vand hver dag!

• mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 177
    #9   6. apr 2013 Jeg håber inderligt at du menere det er mere end BARE en kælekanin smiley

For Kaniner som du nok godt er klar over, er levende dyr, så derfor bør man også pakke, Bare-holdningen sammen. Er man ikke klar til det, samt give kaninerne den opmærksomhed de har krav på, samt holde deres forhold oppe på et hvis niveau. Ja så bør man skåne kaniner i det hele taget for en sådan behandling.

At holde dyr kræver en indsats. Noget alt alt for mange danskere sløser på det groveste med. Derfor vil Jeg også råde enhver, der overvejer at skaffe sig et dyr, til at sætte sig ind i forholdene. For der er et helt urimelige antal dyr, der dagligt lider pga. Menneskers ligegyldighed over for dem, samt blot smider dem ud som et stk. brugt elektronik/legetøj når de er bliver "kedelige".

Derfor er det vigtigt at man forstår og ved hvad man går ind til, når det er pointeret så er de forskellige pligter ikke specielt tidskrævende smiley Det mest tidskrævende er at give dem nok opmærksomhed.

Så man kan uden problemer have et givende liv ved siden af, hvor kaniner ikke er centrum. Men man skal stadig huske på, at det er ens ansvar at kaninen har og får et godt liv også 9 år ude i fremtiden.

En ting er sikkert, jeg er efterhånden træt af af rede folks kæledyr.

• #10   6. apr 2013 Altså, jeg skifter vand om aften, og giver dem grønt, når det lige passer på dagen.
    Ellers snakker jeg med mine kaniner, når jeg går rundt, er tit henne lige og kæle for dem.
    Ellers putter de med mig i sofaen, og får lov at rende rundt i stuen smiley
    - når det er varmt kommer de ud i sele.

Kommentér på:
Hvad kræver det? *Kanin*

Annonce