{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
488 visninger | Oprettet:

Line K
Line K
Tilmeldt:
16. aug 2023
Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 1

Anbefal en race {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens

Vi er ved at læse godt op på kaniner, da vi overvejer at anskaffe os 2 (hun og han. Begge skal neutraliseres).

Hvilken kanin det skal være, er jo kun en lille del af undersøgelserne, men jeg syntes det er lidt svært. Måske har I nogle gode råd.

Helt oprindeligt var jeg personligt meget vild med belgisk kæmpe. Super flot og stor. Kan så læse, at det måske ikke er den mest kælne og nemme race. Er nok generelt meget til giganterne.
Kiggede også lidt den helt modsatte vej på en lille bitte Hermelin med de små søde øre, meeen kan også læse at de også let kan være liiiidt crazy smiley Har også kigget lidt på Rex. Det virker til den er lidt mere svær at finde.

Hvad er jeres bud?

Vi er ikke så meget til dem med røde øjne eller mange farver. Det vigtigste er dog uanset hvad, at det er en rolig og kærlig kanin.

Vi skal selvfølgelig ud og møde kaninen et sted, men det kunne være meget rart at vide hvad vi kan gå efter smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal en race
  • #1   16. aug 2023 Jeg syntes i skal kigge hos dyrenes beskyttelse efter to:) så slipper i for neutraliseringen selv,sparer en masse penge og kan få hjælp til at finde et passende par, så i ikke ender ud i at have to kaniner der ikke kan sammen.

  • Line K
    Line K Tilmeldt:
    aug 2023

    Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 1
    #2   17. aug 2023 Jeg er ikke uenig. Har kigget på både dyreværnet og dyrenes beskyttelse. Dem vi har i nærheden har ikke kaniner. Vi kunne køre til fyn afdelingen, men på alle deres kaniner står der de ikke egner sig til børn under 12. Vi har 2 børn, og nej de skal ikke håndtere kaninerne selv, men de skal gerne kunne snakke og ae dem nede på jorden.
    Århus kunne måske også gå. De har et der allerede et par det går sammen. Det er mini-lop blandinger, som er vant til børn. De er dog indekaniner nu. Ved ikke om det betyder de skal forblive sådan. Vi har en stor lækker voliere, som er sikret hele vejen rundt. Kunne godt tænke mig nogle, som kunne bo ude og få lov at grave og hygge sig smiley

    Er mini lop generelt set en sød og rar kanin? … og kan den evt bo ude, hvis man vænner den til det?


  • #3   17. aug 2023 Alle kaniner er søde og rare, så længe de får den respekt og behandling de har behov for.det indebærer selfølgelig at kæl osv foregår på jorden, og man ikke forventer at skulle løfte på dem, andet end når det er nødvendigt. Indekaniner kan sagtens blive udekaniner, men det kan man først gøre dem igen til sommer næste år, da det er ved at være forsent nu. Men jeg syntes helt klart i skal kontakte afdelingen i aarhus hvis i kan have et par som indekaniner indtil sommer næste år

  • line K
    line K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 10 Følgere: 3 Svar: 1
    #4   3. sep 2023 Vi har en fransk vædder, og han er simpelthen fantastisk
    Han har fra start været super tam, kælen og generelt været super nem at omgås.
    Han har både været med på udstilling, været med på ferie og med datteren i skole.
    Alt tager han med en kæmpe ro, og efter ganske få minutter "flopper" han, laver "binkies" og opfører sig generelt som om at han altid har været det sted han nu er.

    Om vi bare har været heldige ved jeg ikke, men vi har ikke fortrudt at det var ham (og den avler vi købte ham hos) som vi endte med


  • Lucas D
    Lucas D Tilmeldt:
    nov 2023

    Følger: 12 Følgere: 1 Svar: 1
    #5   15. apr Hvid

  • #6   15. apr Jeg ville også kigge hvad dyreinternaterne har. Ellers kan jeg anbefale en dværgvædder, hvis man er vild med hængeørelooket. Har selv haft sådan to. Dog med lidt blandede oplevelser. Den ene, som var min søsters, var mildest talt crazy og sky - alt andet end tam ., men han var altså speciel allerede fra lille af. Vi havde nok valgt en anden, havde vi fået bedre vejledning.

    Den jeg havde var roligheden selv, og man kunne gøre "alt" med ham. Han kunne endda gåes tur med i skoven samt gåes tur med af to børn på 2 og 4 uden problemer. Han var nem at håndtere, og bed aldrig eller noget. Det sjove med ham var, at han sagtens kunne gå løs i haven, selvom den ikke var hegnet ind for kaniner, for han smuttede aldrig ud af den. Der var jo rigeligt med lækkert græs i haven smiley

    Han var dog ikke den store springer, hvorimod min søsters virkelig kunne springe. Min Sofus var nok bare lidt tung i røven xD Bottom line er, at man nok skal ud og "se" den kanin man skal have, før man beslutter sig. To kaniner af samme race (endda fætre som vores var) kan være meget forskellige! smiley


Kommentér på:
Anbefal en race

Annonce