{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.055 visninger | Oprettet:

Kanin tisser meget {{forumTopicSubject}}

Hej GG.

Sagen er den, at vores efterhånden 8 måneder gamle hun-kanin er begyndt at tisse ret meget rundt omkring.

Synes altid hun har været rigtig god til at gøre det i sit toilet, og ikke rundt omkring i vores lejlighed. Men her den sidste uges tid er det altså blevet lidt slemt med de "uheld". Nogle gange er det en stor tår, og andre gange er det bare små pletter. Farven er det der mælkeagtige urin som det er tit, og vel egentlig ikke så unormalt.

Vi fik konstateret orm her i løbet af ugen, selvom hun er en indekanin og vi virkelig ikke kan se hvor det kunne komme fra, hvor hun i går afsluttede 3 dage med Panacur (Eller hvad det nu lige helt præcist hedder).

Altså, hun er blevet ret urenlig så at sige. Synes også der er en del flere pøller rundt omkring end hidtil.

Kan det skyldes ormene? Og skal vi måske lige vente lidt inden vi tager til dyrlægen for at se om det bliver bedre, eller ja, er hun ved at være kønsmoden og viser det ved at lave de plet tissetåre rundt omkring ?

Men derudover, så er hun som hun plejer, der synes jeg ikke rigtig der er noget der har ændret sig.


På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin tisser meget
  • #1   17. mar 2013 Jeg har absolut ingen erfaring med hverken inde- eller ormesmittede kaniner, og vil derfor ikke byde ind med noget på den front.

    Men jeg hæfter mig lidt i, at den er 8 måneder. Det betyder, at den i nogen grad er fuldvoksen nu, og at dens nuværende adfærd er den, den har resten af sit liv (forudsat omgivelserne ikke ændres).
    Man kan jo håbe på, der er en reel grund til tisseriet - eller at det bare er det sidste 'teenagefnidder' fra hende, der skal ud af systemet smiley

    Under alle omstændigheder, synes jeg da du skal opsøge dyrlæge, hvis det bliver ved og er et problem for dig.

    Held og lykke med potte-genoptræningen herfra smiley


  • #2   17. mar 2013 Ja, det er også lige det.
    Vi tænker måske blærebetændelse oven i hatten. For det er meget konstant tisseri. I løbet af en time eller to, kan hun jo gøre det alt mellem 4-6 gange sådan rundt omkring, og det synes jeg bare ikke hun har gjort før.
    En ting er uheld, og de kan ske, men det her er bare tit smiley

    Men uha vil jeg sige hvis det skal fortsætte sådan resten af hendes liv smiley


  • #3   17. mar 2013 Det må I få undersøgt, ring og få en tid i morgen.

    Indtil da, fjern foderet og giv noget lækkert hø.
    Hø og vand er som regel 'mirakelkuren' når en kanin er lidt sløj. Jeg skal ikke kunne sige om det hjælper, men det kan i det mindste hjælpe dens system i balance smiley


  • #4   17. mar 2013 i skal da til dyrlæge og have behandlet de orm?

  • #5   17. mar 2013 ^^
    Det har vi været, og der fik vi jo det der Panacur som vi nu har givet i 3 dage, og så skal hun have igen om 14 dage tror jeg det er.


Kommentér på:
Kanin tisser meget

Annonce