{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.088 visninger | Oprettet:

kanin, drikker og tisser meget? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt man ikke kan sammenligne forskellige arter, men nogle ting ved min kanin undrer mig lidt... han vejer det samme som to marsvin, alligevel SEJLER hans bund ved burskift i forhold til de bure jeg har hvor der går to marsvin. Samtidigt med det er han lidt tynd. Ved marsvin kunne det tyde på utætte nyrer, men er det normalt for en kanin at TISSE så meget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kanin, drikker og tisser meget?
  • #1   20. okt 2012 Jeg ville tjekke ham for diabetes til at starte med.
    Disse kan også bruges på dyr http://www.mitliv.dk/keto-diastix-sukker-syre


  • #2   20. okt 2012 alser vis vi nu siger at din kanin var et menneske så var det et tegn på diabetes. (har selv diabetes)
    Men som simse siger så få ham tjekket


  • #3   20. okt 2012 han leve stort set af frugt der hvor han boede før, jeg overtog ham da han var knapt 1 år... så det skulle sgu ikke undre mig hvis han fejlede sådan noget. Her får han aldrig frugt, allerhøjest et æbleskrog hver anden uge. Han spiser IKKE hø uanset hvor lidt tørfoder jeg giver ham (jeg giver han max ½ dl om dagen for at forsøge at tvinge ham til at spise hø), grønt (hvidkål, broccoli, gulerødder osv vil han dog gerne æde, men han får altså ikke mere af det end jeg ville give 2 marsvin, dvs 2 gulerødder eller 2-3 blade hvidkål, han skal jo også spise noget HØ!... Men han spiser MEGET lidt hø og tisser enormt meget hvis jeg skulle sammenligne ham med to marsvin... og han vejer som sagt ca det samme som 2 marsvin (1.8kg ca). Tror måske lige jeg hører doktor dyr om de kan tjekke en urinprøve for mig for sukker og hvad det koster for jeg har jo ikke brug for 50 stiks... hvis det er for dyrt køber jeg de stiks snarest... andre ideer til hvad han kunne fejle?

  • #4   20. okt 2012 hov, min svigermor har jo diabetes to, spørge hende lige i morgen om hun har nogle stiks liggende, kan jo være hun også tjekker sådan noget indimellem.

  • #5   20. okt 2012 Hvilket foder får han?

    Mit bedste bud er diabetes - men ellers kan det også være pga. høet. Har du prøvet flere forskellige mærker? Med og uden urter?


  • #6   20. okt 2012 altså høet er det samme som mutterne får og de æder store mængder af det uden problemer, han spiser som sagt næsten intet hø, men når mutterne spiser det må det vel være i orden. Det er fra en landmand. Foderet er bare nogle kaninpiller Csisco eller noget i den stil hed de vist (pakken er røget ud, de er hældt over i en plastspand...

  • #7   20. okt 2012 Hvis det viser sig at være diabetes bør du skifte over til Oxbow, hvis du altså ikke får ham aflivet.
    Det med høet kan sagtens være fordi han ikke kan lide det. Måske dufter det ikke godt nok til ham. (min fætter har en kanin, der er meget kræsen angående hø)


  • #8   20. okt 2012 jeg har haft flere forskellige typer hø (fra forskellige landmænd) det seneste års tid. Både noget der er næsten rent thimothey (det har jeg nu med masser af "haler" i) og noget før der var en masse tidsler og andet ukrudt i, han vil ikke ha noget af det, det bliver bare tisset på ( og har også prøvet at hænge det op, det hang urørt næsten) og så er han helt vild når han får sit tørfoder. Han springer hen til skålen (IKKE på en agressiv måde:)) og skubber min hånd op i luften for at få hovedet ned i skålen så hurtigt som muligt... som om han dækker sit fiberbehov via tørfoderet i stedet...

  • #9   20. okt 2012 Ja det lyder som min fætters kanin, bare uden al det tisseri.

    Men han får ikke dækket sit tygge-behov, hvilket er lige så vigtigt som at få fibre. Deres mave-tarmsystem har også bedre af hø end piller. Han kan jo nemt blive tyndfed, hvis han ikke spiser så meget andet end piller.

    Jeg håber du får ham tjekket for diabetes, for det tyder desværre på det. Ellers må vi håbe at dyrlægen kan finde ud af hvad det er?


  • #10   20. okt 2012 ja... jeg må nok hellere indlevere en urinprøve og bede dem tjekke for andet "mystisk" også, tænderne ser fine ud. Hvordan får man en urinprøve fra en kanin?

  • #11   20. okt 2012 Tja jeg har aldrig prøvet at få en urinprøve fra en kanin før. Tror du han vil urinere i en transportkasse eller anden form for plastikkasse?
    Jeg kan ikke rigtigt forstille mig andre måder.


  • #12   20. okt 2012 tjae.... ellers skal de vel stikke ham i blæren....

Kommentér på:
kanin, drikker og tisser meget?

Annonce