{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.221 visninger | Oprettet:

Kanin aflivning {{forumTopicSubject}}

For noget tid siden måtte jeg akut til dyrlægen med en kanin fra mit arbejde. Klokken var 21, så måtte desværre af sted til et dyrehospital jeg ellers undgår.

Kaninen var en lille løvehoved blanding på kun 12 uger ca. Derfor små ører. Uden at bedøve først, stak dyrlægen nålen i øret på kaninen med den lilla væske. Blodårene var dog så små, at der efter mange forsøg i begge ører måtte gives op. Kaninen havde fået vel fået 1/5 af væsken i det ene øre, hvilket jo tydeligt kunne ses, kaninen var stadig ved fuld bevidsthed.

Dyrlægen valgte så at bedøve kaninen og stikke den i hjertet, da den sove. Det var nok en lang proces for at få den stakkels syge kanin til at sove ind.

Så til mit spørgsmål.
Hvor almindeligt er det at give dødssprøjten uden bedøvelse først. Og give den i øret ?

Det er jo total no-go at bedøve gennem øret, i hvert fald hvis det er meningen, at kaninen skal vågne op igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin aflivning
  • #1   16. mar 2013 Jeg kan ikke forstå hvorfor dyrlægen ikke bare stak den i bughulen..

  • #4   16. mar 2013 Hvorfor sparede du ikke det stakkens lille væsen, og bare brækket nakken på den, det tager et halvt sek, og det ville have sparede den for smerte og stress ved hele den omgang

  • #5   16. mar 2013 enig med Sanne, sikke en gang dyreplageri er det eneste jeg vil tilføje...

  • #6   16. mar 2013 Godt så var det ikke bare mig, der syntes det foregik forkert.
    Endnu en grund til, at jeg aldrig benytter Københavns dyrehospital!

    Sanne: Fordi jeg ingen erfaring har med det, og næppe ville kunne gøre det.


  • #7   16. mar 2013 kondolere veo

  • #8   17. mar 2013 kondolerer.

    Jeg synes også det lyder mærkeligt. Mine marsvin plejer også at blive stukket i bughulen, og det plejer at være en stor overdosis af sovemidlet, som derved får hjertet til at gå i stå. Jeg mener de fleste gav det i 2 omgange. Et så det sov, og så overdosisen bagefter.
    Det har alle mine forskellige dyrlæger gjort. både dem som har vidst meget om marsvin, og vagtdyrlægen jeg måtte tage akut til kl 11-12 stykker om aftenen.


  • #9   20. apr 2013 nuj hvor skrækkeligt, stakkels lille kanin, man ved jo aldrig hvordan den enkelte dyrlæge gør, derfor spørger jeg altid inden jeg møder op.

    det mest almindeligste er at de får en bedøvende i nakken eller låret og når de sover stikker de i hjertet.... stadig øv men langt bedre og nok det bedste måde at få dem aflivet på.


  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #10   20. apr 2013 For nogle år siden var København dyrehospital et af de bedste steder, men nu hvor Ingeborg Mølbæk laver noget andet, tyder det på at alt går op i hat og briller.

    Så nu skal man til Jylland for at finde en kanin ekspert (skønt)


  • #11   23. apr 2013 Pia: Ja jeg havde bare ikke så mange muligheder, da det jo var ret sent, og han var den eneste dyrlæge på vagt.

    Mikkel: Hvad laver Ingeborg nu? Er hun helt væk fra Københavns Dyrehospital? For hun er faktisk grunden til, at jeg skiftede dyrehospital for snart 2 år siden.


  • #12   9. maj 2013 jeg har også prøvet at stå en nat på karlslunde dyrehospital med en lille kanin ca 6 uger der var nærmest død da jeg kom hjem.... den var i chock og meget meget slap, den stak de direkte i hjertet...

    jeg savner hende så meget, det var en lille unge jeg faldt for i en dyrehandler som var meget små , min havde forstoppelse da jeg købte hende fandt jeg ud af da jeg kom hjem og prøvede at gå til dyrlæge næste dag. hun fik olie, smertestillende men tabte kampen....en natjeg kom hjem selvom hun så frisk ud da jeg gik kl 18.

    jeg forlngte alle mine penge igen af dyrehandleren for kanin, dyrlæge og medicin, jeg var rasende..... flere af deres unger døde, det var en medarbejder der havde taget kaninunger hjem fra en anden avler de ikke normalt fik fra.... hun fik en giga skideballe.
    det viste sig ungerne kom fra tyskland...... hun var så aød og en smuk lille skabning.... jeg glemmer det aldrig.


Kommentér på:
Kanin aflivning

Annonce