{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Mad skifte- marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej GG smiley

Jeg havde hørt at gnaverpiller/kaninpiller skulle være godt at fodre sine marvin med. Så jeg har prøvet at købe en lille pose med pillerne i, og spurgte forhandlerne om det skulle blandes med andet foder, men det var fint uden bare de fik grønt hver dag.
Jeg har nu prøvet at fodre dem med det i 2-3 dage nu, og de gider ikke spise det smiley de har altid været meget kræsne, og har kun villet spise de store ting, i gnaverblandinger, og alt det andet har de bare ladet være.

- Hvad skal jeg gøre for at få dem til at spise foderet?

Det skal lige siges at de får hø, rent vand, foder og grønt HVER dag smiley men de har altid spist deres foder selvom de havde alt det andet, så jeg syntes det er lidt mærkeligt, måske er de bare forvendt?:-)

Mvh sabina smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad skifte- marsvin
  • #1   27. feb 2013 Hvis du er meget omhyggelig med sammensætningen af grønt, så du er sikker på, at marsvinene får tilført nok C-vitamin gennem det grønt, du giver dem, og at der er en stor nok variation i det grønt, du giver, kan du sagtens nøjes med hø, grønt og vand. smiley

Men du ønsker at give et pillefoder/tørkost ved siden af, så ville jeg, hvis jeg var dig, være omhyggelig med at vælge et godt kvalitetsfoder, som er lavet specifikt til marsvin.

Uanset hvad, er det vigtigt, når du starter op med noget nyt til dine marsvin, at tilvænningen sker gradvist, så deres maver ikke går i udu. smiley

Angående at få dem til at spise det, du giver dem... tjah... her må jeg indrømme, at jeg for længst har lært at acceptere, at det ikke er alt, mine mutter gider spise. Og så undlader jeg bare at give dem det, de ikke vil have, men finder på noget andet i stedet. Andre vil anbefale den metode, at du KUN giver marsvinene det, de ikke gider spise, i en periode, så de bliver tvunget til at spise af det, når de bliver sultne nok, men det er dog ikke en metode, jeg personligt går ind for.

• #3   27. feb 2013 hvis det bare ikke smager godt nok, så vil de vælge at spise andre ting først.

F.ex. købte en god veninde af mig på et tidspunkt en stor sæk meget fint kornfrit foder... som stort set ingen marsvin - hverken hendes eller mine - gad at spise.

• #4   27. feb 2013 Jeg ville aldrig bare give dem foderet, det er jo ikke meningen de skal tvinges til at spise det, prøver at blande det med det "gamle" foder og så se om de spiser det smiley ellers må jeg jo droppe det igen, og bare give dem det andet smiley - men hold da op har aldrig i mit liv haft så kræsne dyr, hvis jeg om aftenen bare giver dem en gulerod så kan de finde på bare at stå og "skrige" indtil de får noget andet, haha smiley

- men tak for hjælpen allesammen smiley

• #5   27. feb 2013 Du skal have ovator c til dine marsvin eller cavia korell piller som kan købes inde på lux shoppen. Det er det eneste rigtige foder til marsvin udover grønt.

(læste i et andet indlæg at det var foder du havde købt i maxi zoo) - intet derfra indeholder nok C-vitamin som marsvin SKAL have..

• #6   27. feb 2013 Hun sagde til mig at det var fint nok, hvis bare de fik grønt hver dag.. Hun sagde at hvis de får for meget kan det have modsatte effekt?:-)

• #7   27. feb 2013 sikke noget sludder

• #8   27. feb 2013 Ja jeg hørte jo bare på hvad hun sagde, derfor er det osse rart at få jeres kommentarer/mening, ihvertfald jer der avler og har styr på det!!:-)

• #9   27. feb 2013 Og er rimelig negativ, har lige læst på hjemmesiden/på produktet at der faktisk slet ikke er noget c-vitamin i foderet smiley

• #10   27. feb 2013 nej, ikke hvis det er kaninpiller - for kaniner skal ikke have ekstra c-vitamin.

• #11   27. feb 2013 Der er kun cavia korell og ovator C der er det ENESTE rigtige til marsvin. Og det kan for det meste kun købes på nettet.

• #12   27. feb 2013 LGF kaniner nej der er faktisk også tima mega c.

Og der er også andet foder som er udenmærket. Så du kan ikke stille det op så sort/hvid.

• #13   27. feb 2013 Okay smiley det vidste jeg ikke. Har kun hørt om de to da jeg søgte råd smiley

• #14   27. feb 2013 Tak for hjælpen smiley vil prøve at finde noget andet foder smiley

- sweat leaf : hun sagde udtrykkelig at der var c-vitamin i, og der står også at det er til marsvin smiley

• #15   27. feb 2013 desværre kan man ikke regne med at personalet i dyreforretninger altid har lige godt styr på alle racer - snarere langtfra.

Med det andet... toastbrød er jo osse til mennesker, men vi skal nok ikke leve af det smiley

Det er virkelig meget nemt at gå forkert, når man ikke ved bedre - og så er det netop ofte en god ide at spørge på diverse forums. En butik har en interesse i at sælge... det har f.ex. en opdrætter sjældent. Altså jeg sælger f.ex. ikke selv foder, og får heller ikke procenter fra producenten hvis jeg henviser, hehe

• #16   27. feb 2013 LFG: CaviaPro og Cavia Complete fra Versele-Laga har også nok C-vitamin i smiley
    Det er det jeg bruger til mine egne herhjemme.

Og det er meget blandet med sælgere. Der er jo intet om dyr i uddannelsen til at stå i butik. Men der er der nogle der ved, hvad de taler om. Jeg selv arbejder i en dyrehandel, og jeg synes da jeg ved en smule om marsvin smiley

Kommentér på:
Mad skifte- marsvin

Annonce