Mad skifte- marsvin {{forumTopicSubject}}
Hej GG
Jeg havde hørt at gnaverpiller/kaninpiller skulle være godt at fodre sine marvin med. Så jeg har prøvet at købe en lille pose med pillerne i, og spurgte forhandlerne om det skulle blandes med andet foder, men det var fint uden bare de fik grønt hver dag.
Jeg har nu prøvet at fodre dem med det i 2-3 dage nu, og de gider ikke spise det
de har altid været meget kræsne, og har kun villet spise de store ting, i gnaverblandinger, og alt det andet har de bare ladet være.
- Hvad skal jeg gøre for at få dem til at spise foderet?
Det skal lige siges at de får hø, rent vand, foder og grønt HVER dag
men de har altid spist deres foder selvom de havde alt det andet, så jeg syntes det er lidt mærkeligt, måske er de bare forvendt?:-)
Mvh sabina
maj 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 37 Svar: 409
Men du ønsker at give et pillefoder/tørkost ved siden af, så ville jeg, hvis jeg var dig, være omhyggelig med at vælge et godt kvalitetsfoder, som er lavet specifikt til marsvin.
Uanset hvad, er det vigtigt, når du starter op med noget nyt til dine marsvin, at tilvænningen sker gradvist, så deres maver ikke går i udu.
Angående at få dem til at spise det, du giver dem... tjah... her må jeg indrømme, at jeg for længst har lært at acceptere, at det ikke er alt, mine mutter gider spise. Og så undlader jeg bare at give dem det, de ikke vil have, men finder på noget andet i stedet. Andre vil anbefale den metode, at du KUN giver marsvinene det, de ikke gider spise, i en periode, så de bliver tvunget til at spise af det, når de bliver sultne nok, men det er dog ikke en metode, jeg personligt går ind for.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
F.ex. købte en god veninde af mig på et tidspunkt en stor sæk meget fint kornfrit foder... som stort set ingen marsvin - hverken hendes eller mine - gad at spise.
jul 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 3 Emner: 22 Svar: 104
- men tak for hjælpen allesammen
dec 2012
Følger: 12 Følgere: 21 Gnavere: 7 Svar: 530
(læste i et andet indlæg at det var foder du havde købt i maxi zoo) - intet derfra indeholder nok C-vitamin som marsvin SKAL have..
jul 2012
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
jul 2012
jul 2012
apr 2010
dec 2012
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Og der er også andet foder som er udenmærket. Så du kan ikke stille det op så sort/hvid.
dec 2012
jul 2012
- sweat leaf : hun sagde udtrykkelig at der var c-vitamin i, og der står også at det er til marsvin
apr 2010
Med det andet... toastbrød er jo osse til mennesker, men vi skal nok ikke leve af det
Det er virkelig meget nemt at gå forkert, når man ikke ved bedre - og så er det netop ofte en god ide at spørge på diverse forums. En butik har en interesse i at sælge... det har f.ex. en opdrætter sjældent. Altså jeg sælger f.ex. ikke selv foder, og får heller ikke procenter fra producenten hvis jeg henviser, hehe
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
Det er det jeg bruger til mine egne herhjemme.
Og det er meget blandet med sælgere. Der er jo intet om dyr i uddannelsen til at stå i butik. Men der er der nogle der ved, hvad de taler om. Jeg selv arbejder i en dyrehandel, og jeg synes da jeg ved en smule om marsvin
Mad skifte- marsvin