{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.903 visninger | Oprettet:

Oliver E
Oliver E
Tilmeldt:
24. feb 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17

Hvordan træner jeg min rotte ? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige købt et godt stort bur og indrettet det til 2 rotter, men jeg er ikke sikker på endnu om det skal være 2 hunner eller 2 hanner, nogen mening om det ?`

Når jeg så har fået dem så vil jeg gerne have at de bruger et "toilet" hvordan gør jeg det på den letteste måde ?

Glæder mig til evt svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan træner jeg min rotte ?
  • #1   25. feb 2013 Hvis du vil have et par eventyrer, så vælg hunner :). De plejer at være UTROLIG nysgerrige, og har altid krudt i røven :).
    Hanner er de mere slaskede og kælne typer :).

    Jeg ved desværre ikke hvordan man træner en rotte til at bruge en toilet bakke :).


  • #2   25. feb 2013 Jeg er selv mest til hanner, de er mest slaskede hvor hunnerne er mere hyper, men der er altid undtagelser. Du kan evt. prøve og finde en opdrætter nær dig som har begge køn, og høre om du må komme på besøg, så kan du opleve begge.

    For at lære dem at bruge en bakke, kommer du simpelthen deres pøller op i den. De fleste fanger den. Mine drenge pøller stort set kun i bakken, dog tisser de stadig i deres køjer. Hvis den står på bunden kan det være en god ide og komme noget andet strøelse i. Men det er ikke alle der lære det.


  • #5   26. feb 2013 Jeg plejer bare at smide pøllerne op i bakken når de ikke forstår det - men fanger en af dem det, plejer de andre at kopier den af - nogle lærer det dog aldrig.

    Jeg kan lide begge køn (og har også begge køn) - hanner bliver når de voksne mere dovne, men jeg synes stadig det er min erfaring at de er lige så nysgerrige og hurtige som unge.
    Hvor hunner har meget fart over feltet og også er nysgerrige.


  • Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #6   26. feb 2013 Tak for alle svarene, jeg vil nu lave toilettet som i alle og så tror jeg at jeg vil have 1 han og 1 hun og, fortælle dem at der ingen hanky panky må forgår smiley
    Nah, kan se hunner er aktive og hanner er dovne, nu vil jeg jo godt have en rigtig hygger og ikke en som fiser rundt hele tiden og ikke gider sidde hos en.( Er hunnerne virkelig sådan ?)
    Planen med de her rotter er ikke at de skal løbe rundt på gulvet og i burdet men, være selvskablige.



  • #8   26. feb 2013 Oliver - Hvis du har en han og en hun, kan du ikke have dem til at gå sammen. Uanset hvad, vil der komme unger ;).
    Det er enten hanner eller hunner :).
    Hunner er for det meste nysgerrige, og vil helst ikke sidde stille. Selvfølgelig er nogen der ikke følger den beskrivelse, men det er sådan de fleste er :).


  • Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #9   26. feb 2013 Ok, nej men jeg må tage ud til en opdrætter og opleve dem.

    Kender i en hjemmeside hvor de sælger hængekøjer samt reb, har nemlig ikke noget som helst i burdet ud over en hylde og en træppe.
    Så jeg må prøve at købe et eller andet til dem


  • #10   26. feb 2013 http://www.lux-shoppen.dk/index.php#.US0X2qJg_6p
    Den bedste side at købe rotteudstyr, synes jeg smiley


  • Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #11   26. feb 2013 Super smiley

  • Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #12   26. feb 2013 Jeg vil købe et af de der hjørnetoiletter men hvad bruger i til udenfor?
    (en billig løsning)


  • Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #13   26. feb 2013 evt billede smiley

  • #14   26. feb 2013 Nu har jeg ikke et toilet til mine totter, men man kan bruge en kattebakke :). Tror også man kan bruge en normal bakke?

  • Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #15   26. feb 2013 Ok så bare en lille bakke med en kant på en 6-8 cm smiley

    Sidste ting tror jeg.... men hvad er en top 3 som rotter bare skal have er inde på den LUX shop nu og jeg kan købe mig fattig derinde smiley
    Ville være fedt med en top 3 af legetøj / seng/ hule / eller hvad det nu måtte være så kan jeg altid supplere med andre ting senere hen.


  • #16   26. feb 2013 Jeg bruger disse her både udenfor og indenfor buret (link fjernet)

  • #17   26. feb 2013 Sputnik XL er et musthave i et rotte bur synes jeg smiley http://www.lux-shoppen.dk/sputnik-p-97.html



  • Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #18   26. feb 2013 Ok en sputnik, hvad ellers ?

    Tror jeg må finde noget andet end en kattebakke den er jo kæmpe stor smiley


  • #19   27. feb 2013 Jeg synes jeg oplever at alt andet bliver væltet. Men i mit store bur er en kattebakke ikke stor smiley

  • Oliver E
    Oliver E Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #20   27. feb 2013 Nej ok, men jeg har ikke sådan et kæmpe bur, bruger din rotter løbehjul ?


  • #21   16. maj 2013 Mine piger bruger et hjul - men det skal være et stort hjul - ikke mindre end 28 cm

Kommentér på:
Hvordan træner jeg min rotte ?

Annonce