{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.120 visninger | Oprettet:

Lidt fakta om chinchillaer? :) {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo fået mine 3 "stald" chinchillaer hjem.

I starten ture jeg ikke rigtig tage dem op af frygt for de bed. Men jeg har hurtigt fundet mig min yndling af de 3 hvilket er hannen.

Jeg kunne nu godt tænke mig at høre lidt "hvad der er normal opførsel" ved disse dyr. For hannen jeg har var i starten meget sky. Men nu når jeg åbner buret kommer han selv ud, ligger sig på brystet og er klar til at blive nusset.

Jeg havde ellers hørt de ikke var de størte "kæle dyr" og det er mine 2 hunner egentlig heller ikke, de kan tages op aes, men vil helst være fri. Hvorimod min han bare gerne sidder på brystet eller på armen og bliver båret rundt og aet osv. Han ikke engang prøver på at løbe væk.

Jeg tog ham med i et lukket værelse i dag for han kunne udforske lidt andet end bare sit bur, og selv her kommer han hele tiden tilbage til mig, snuser, og leger så videre.

Er det ham der er "normal" eller hunnerne?


Samt hvor gamle kan de nu blive? En veninde blev forarget over at jeg havde købt 2 på 3 år og 1 på et og et halvt år, for "så døde de jo snart igen".. Jeg synes da bare der står alle steder at de kan blive MEGET gamle? Det havde jeg egentlig forberedt mig på, har i forvejen en papegøje der forventes at blive 30 år, og vil da helst have dyr så længe som muligt, så blev lidt trist over at de ifølge hende "kun" levede lige så længe som marsvin..


Og HVAD må de nu få at spise? Jeg lod mig fortælle INTET frugt og grønt, KUN chinchilla foder. Er det bare det? Skal de ikke have varieret kost på nogen måde?


Del gerne jeres erfarringer, som i kan høre er jeg første gangs chinchilla ejer og vil helst ikke gøre noget forkert med dem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt fakta om chinchillaer? :)
  • #1   14. mar 2014 De er alle sammen helt "normale". smiley
    Der er chinchillaer som MEGET gerne vil kæles og have opmærksomhed hvor imod andre fortrækker at "være sig selv"
    Chinchillaer bliver 10-20 år men normalt 10-15 år...
    Jeg ved at det ikke lyder lækert men melorme er rigtig godt for dem men giv dem 1 hver om ugen... Man kan få den i dyrehandlen ( hvis de ikke har kan man bestelle dem "hjem" ) eller man kan få dem billigt på bl.a dba. Men elers så giv dem KUN chinchilla foder.
    Held og lykke med dine chinchillaer. smiley


  • Alberte Rie L
    Alberte Rie L Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #2   7. jun 2014 Hej mimmi
    Min venindes to chinchillaer er nu 23 år og stadigvæk frisk, kælen.
    En lækker godbid som du kan give dem er rosiner eller majsflager men kun meget få ellers kan man komme til at skade deres maver


Kommentér på:
Lidt fakta om chinchillaer? :)

Annonce