{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Vil ikke bæres!?(kanin) {{forumTopicSubject}}

Hej GG'er! smiley
Jeg har enmeget sød kanin der er meget tryg ved mig.. Hun hopper op ad buret til mig, kommer når jeg kalder og går i hælene på mig, men der er et problem. Uanset hvad jeg gør må jeg ikke bære hende, kun hvis mine arme er på hendes højde...

Sådan har det ikke altid været det er begyndte for ½-1 år siden.. Hun panikker helt hvis man prøver at tage hende op. Jeg mener ikke at have tabt hende eller på nogen måde opbygget en skræk for det.

Det hjælper lidt at snakke beroligende til hende, men det er kun hvis hun ikke er så langt nede. Så jo længere nede jo mere bange bliver hun.. Men hvis hun er et nyt sted hun ikke har været før og ikke er helt tryg ved må jeg gerne tage hende op.. ?

Hvad skal jeg gøre? Vi slås næsten hver dag når jeg skal løfte hende og idag blev det ekstra slemt og hun begynde at sige nogle mærkelige lyde.. Jeg vil genre vise hende at det ikke er farligt og hun er da også helt tryg når hun først er oppe.. Plzz hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke bæres!?(kanin)
  • #1   5. jan 2013 Hvorfor skal du løfte hende?


  • #2   5. jan 2013 Fordi at hvis hun løber frit vil jeg gerne have hende op og når hun skal have klippet negle og når hun skal fra og til løbegård og så vil jeg da også gerne nusse hende smiley

  • #3   5. jan 2013 Sådan har jeg det med en af mine kaniner... Jeg er begyndt at tage hansker på og en trøje/jakke, som hun ikke kan krasse igennem, også tager jeg hende op. tager hende op og nusser med hende, så bliver hun helt roglig..

  • #4   5. jan 2013 Hun er en meget stærk kanin i forhold til mig så hun kan sagtens sprælle så meget at jeg ikkke kan "holde hende fast"... smiley

  • #5   5. jan 2013 Hm.. det gjorde en af mine kæmper også.. Holde den bare tæt ind til kroppen, deres hoved ind armhulen, eller lidt under... Og sagde meget bestemt NEJ, vis den sprællede. Og roste den vis den sad stille. Den fandt hyrtigt ud af at det var mig der bestemte og ikke den

  • #6   6. jan 2013 Hun er baare ikke en der lader andre bestemme, hun var meget bestemt fra første dag af.. smiley
    Mange tusind tak for hjælpen! Jeg vil helt sikkert prøve det imorgen! smiley


  • #7   6. jan 2013 Jeg har også en kanin, som sprællede i hænderne, når jeg tog hende ned for at sætte hernde i løbegård.
    Men nu har hun lært at hoppe i sin pet caddy, når jeg holder den op til buret. Så bærer jeg hende i kassen ud til løbegården, hvor jeg bare sætter kassen ned og lader hende hoppe ud. Så tager jeg kassen væk, så hun ikke hopper op på den og ud. Når hun så skal ind, sætter jeg kassen ind til hende, og vi er nu kommet så langt, at hun med det samme hopper op i kassen, som jeg så lukker, og så bærer jeg hende hen til buret. Når jeg lukker kassen op, holder jeg den op til buret, og så hopper hun selv ind i buret. Det skal lige understreges, at det er en Pet Caddy fra Savic, der åbnes oppe fra - den er rigtig god til kaniner.
    Når jeg skal nusse hende, foregår det i buret. Jeg ser ingen grund til at tage hende ud, når hun ikke har lyst.
    Når hun skal have klippet negle, er vi to om det. Én der holder hende, og én der klipper hende.
    Når vi skal til hop, hopper hun også selv ud af buret og ned i kassen, som jeg holder op til buret, eller jeg tager hende hurtigt og sætter hende i kasssen. Til hop får hun sele på i kassen, og jeg lader hende hoppe ud selv, eller jeg tager hende hurtigt op og sætter hende ned.
    Når vi til træning har hoppet en bane, får hun lov til selv at løbe tilbage, i stedet for at jeg tager hende op og bærer hende.
    Når hun til træning skal i kassen igen, hopper hun også selv op i den, hvorefter jeg tager selen af hende.
    Jeg håber, at du kan få nogle idéer ved at læse dette.


  • #8   6. jan 2013 Sikke en god ide! smiley Det med at nusse.. der kan jeg ikke holde hende i buret, hun springer op så hurtigt som muligt smiley Men rigtig god ide det med kassen! Tusind tak for hjælpen! smiley

  • #10   6. jan 2013 Hehe, vil bare gerne kunne løfte hende.. Ved virkelig ikke yvad der er sket med hende... smiley

  • #11   6. jan 2013 Hendes bur er sådan et hvor man åbner i toppen og jeg åbner altid og får et chok fordi springer op så hurtigt som muligt! smiley
    Forstået? smiley
    Jeg vil bare gerne vide hvad der er sket med hende siden der bare ligepludseligt holde op...? Men kan dsv ikke kaninsk...
    Jeg prøvede idag at snakke MEGET glad og beroligende til hende og det hjalp meget, hun sprællede kun 1 gang smiley Og så roste jeg hende meget smiley


  • #12   6. jan 2013 Kan ikke se hvorfor det skulle gøre ondt. hmm,men vil da ikke udelukke det smiley Og en anden der har tabt hende er ikke en mulighed smiley Jeg er den eneste hun ser og bliver båret af smiley

  • #13   6. jan 2013 Ja tak! Jeg vil helt sikkert kigge efter det! smiley

  • #14   7. jan 2013 Kan du ikke lave en træramme med net på størrrelse med halvdelen af åbningen.
    Den kan du så lægge over buret. Så er der måske større mulighed for, at kaninen ikke hopper op.Så kan du jo prøve, om du kan komme til at nusse hende.
    Jeg har selv et bur, der åbnes foroven. Jeg kan simpelthen ikke lide det, og jeg måtte somme tider lægge en hånd over hovedet på min kanin, for at han ikke hoppede ud. Nu er han gammel og hopper ikke ret mange steder hen.


  • #15   7. jan 2013 Jeg kan sagtens puffe hende ned i buret og så nusse hende smiley Det er ikke et problem smiley

Kommentér på:
Vil ikke bæres!?(kanin)

Annonce