{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.788 visninger | Oprettet:

Ledninger? {{forumTopicSubject}}

Hej, - igen!
Her på det sidste har jeg tænkt over, hvad man kan gøre, for at lære kaniner ikke at gnave i ledninger? Min kanin kommer indendørs her til sommer, så jeg vil gerne være godt klog omkring sådanne ting. Har I nogle specielle teknikker eller kan man evt. smøre dem ind i noget ''ufarligt'' som kaniner ikke kan lide eller hvad?
På forhånd tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ledninger?
  • #1   26. dec 2012 Nej - gem dem væk. Det er eneste sikre måde at undgå kaninen gnaver i ledningerne.
    Jeg har selv en fritgående kanin, og har lært på den hårde måde når ledninger ikke var kaninsikret nok smiley

• #2   26. dec 2012 jeg ligger normal puder omkring først og så tæpper omkring smiley

• #3   26. dec 2012 du kan nærmest ikke få noget der kan beskytte ledningerne som de ikke kan gnave igennem hvis de bare får tid nok. I længden er den bedste løsning i mine øjne at sørge for der står møbler der dækker for alle ledninger... har du fx en hen bunke ledninger et sted så stil nogen foran, en pæn lille opbevaringskiste eller.

Alle de der plastskinner du kan få til at dække ledninger holder ikke i længden mod gnavende dyr, de kan sagtens gnave gennem plast...
    Så enten møbler foran eller noget beskyttelse lavet af metal...net eller metalrør...

• #4   26. dec 2012 Sofia a: det er en yderst brandfarlig løsning... ved din mor godt du gør det?

• #5   26. dec 2012 ja.. men jeg er altid på værelset når de er ude og ledningen er jo ikke varm? smiley

• #6   26. dec 2012 den bliver varm når du isolerer den med puder osv...spørg en elektriker om ikke det er sandt. Der sker brande hvert år fordi folk fx selv har leget elektriker og ført ledninger igennem isolering som de tænkte "det kan da ikke brænde". Nej måske ikke men det isolerer så varmen bliver inde i ledningen og DEN kan godt brænde og pludselig når ilden noget større brændbart og så har vi balladen...(plast isoleringen om ledningen brænder oftest fint). Bare du EN gang glemmer de puder og tæpper mere end et par timer kan være nok til i uheldigste fald.. Ledninger skal ligge så der kan komme luft omkring dem. Så hellere sætte en afspærring op.

• #7   26. dec 2012 der blev jeg klogere så, tak for det

• #8   26. dec 2012 du har jo egentligt også brug for en permanent løsning frem for en "hiv frem og gem væk" hver dag løsning? måske du kan finde nogle ideer her (link fjernet)

• #9   26. dec 2012 til mig? det er ikke et problem dagligt men skal nok finde en anden løsning når de render rundt som at tage dem væk eller ligge noget andet over som der kan være luft imellem smiley

Kommentér på:
Ledninger?

Annonce