{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Gode råd til min første marsvin udstilling {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt mig at prøve at deltage i udstillingen til januar.
Da det er første gang vil jeg meget gerne høre jeres gode råd smiley

Hvor mange ville I tage med ? Har jo både sheltie, rex og teddy - ville I holde jer til en race ?

Andre gode råd ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til min første marsvin udstilling
  • #1   4. dec 2012 Jeg ville starte med Teddy'en ....

    (link fjernet)

    Ove har lavet en lille håndbog om hvordan du sætter den op til udstilling ...

    Måske ses vi smiley


  • #2   4. dec 2012 vil sige max 2-3 stykker.
    bare spørg løs her eller over besked.

    er de langhårede i fuld pels ,hvis ikke skal de udstilles i klippet.
    de skal vaskes 3 uger før udstillingen, så det er også ved at være snart.

    rex og Teddy skal du så småt begynde at trimme nu.



  • #3   4. dec 2012 Er det til at have 3 stk med hvis jeg kommer alene ? De to teddyer som jeg har tænkt på at tage med har jeg ikke modtaget stamtavle på endnu - den skal jeg vel have ik ?

  • #4   4. dec 2012 Jeg ville tage meget fejl hvis ikk der er nogen der vil give dig et nap med... det plejer vi at være gode til. Hvis stamtavlen er bestilt så skal du blot anføre det i tilmeldingen..
    Men for nemhedens skyld så er det måske nemmere at udstille én race første gang...
    Husk at få fat i et par udstillingsbrædder smiley De kan købes på udstillingen..


  • Ove L
    Ove L Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 33
    #5   4. dec 2012 Jeg finder gerne en der kan hjælpe dig Natascha, ellers gør jeg det selv. Melder nok ikke så mange på andet end der er tid til det. Glæder mig til at se dig igen smiley

  • #6   4. dec 2012 Se ... hva sagde jeg smiley

  • #7   4. dec 2012 Hvor er det sødt af dig Ove smiley Tak

    Ikke de bedste billeder men det er bla. de to piger her jeg havde tænkt på...


    profilbillede
  • #8   4. dec 2012 Og hende her...

    profilbillede
  • #9   4. dec 2012 nu ved jeg faktisk ikke om der er forskel på 'dagsorden' alt afhængig af hvor man udstiller.... men ja, hold dig til hvad du selv kan overskue - tag hellere for få dyr med end for mange. Du kan altid tage flere med gangen efter, men det er ikke særligt sjovt at få stress fordi man har bidt over for stor en mundfuld.

    Skal du udstille i dmk, så skal der være bestilt tavler på racedyr inden tilmeldingsfristen, hvis dyrene er ældre end 5 mdr.


  • #10   4. dec 2012 Sweet Leafs: Hvis du læser hendes profil, kan du se, at hun er DMF-medlem. Så det er nok i DMF, hun vil udstille smiley

    Natascha W: Rex skal i øvrigt forberedes på samme måde som teddy, så der vil ikke være den store forskel, om det er rex eller teddy, du tager med smiley


  • #11   4. dec 2012 Konkurrencen er dog nok mindre, hvis det er rex, du tager med smiley

  • #12   4. dec 2012 Ja det har du ret i (mht rex) - hvor gamle skal de være for at deltage ?

    Har nemlig en rigtig fin rex hun men hun er fra 25/8-12


    profilbillede
  • #13   4. dec 2012 Nu har jeg været med (på en kigger) til et par udstillingen, men hvordan er det det foregår og hvad "får" man hvornår og hvordan ? Har bare set at dyrene bliver båret frem til dommerne - men hvad sker der derfra ?
    Og hvad er det de forskellige ting betyder (BIS osv).


  • #14   4. dec 2012 De skal være 2 mdr for at deltage i DMF smiley

    De bliver sat foran dommerne og der bedømmer dommeren om de lever op til standarden for deres race. Hvis de gør det, så får de cert.
    3 certer, så kan de få champion titel.
    Er de rigtig gode, vil de blive sendt videre til BIR (når det er DMF, DMK har noget andet). BIR er hvor dommeren vurdere, hvilket dyr der er det bedste i racen. Og BIR-R er reserven. Og det er vist som regel de to, der så bliver sendt videre til BIS-finalen, hvis jeg har forstået systemet rigtigt. BIS betyder Best In Show, og det er her dommeren finder de allerbedste blandt alle racerne smiley


  • #15   4. dec 2012 annbritt - jeg læser ikke på folks profiler...

  • #16   4. jan 2013 Så er det imorgen der er udstilling og jeg må indrømme at jeg er meget spændt. Har prøvet at trimme dyrene men om det er godt nok vil tiden vise.
    Er spændt på om de dyr jeg har valgt også falder i dommernes smag smiley

    Nogen der kan hjælpe med hvad jeg skal have med ?



Kommentér på:
Gode råd til min første marsvin udstilling

Annonce