{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.468 visninger | Oprettet:

Drævghamster vs Guldhamster {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Ville gerne hører fra jer der har haft drævghamster og guldhamster hvilken en i fortrækker mest og hvorfor?

i og med jeg står og er blevet forelsket i en guldhamster i den dyrehandle jeg er i praktik i men er os blevet for elsket i min kæreste hun hamster som har har fået unger på hvor jeg har fået lov til at få en af dem så ja hvad ville i fortrække af de to?
tænker os som den første hamster hvilken er så bedst

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drævghamster vs Guldhamster
  • #1   27. nov 2012 Dværghamstre er små, søde, og let håndterlige.
    Guldhamstre er lidt større, søde, og let håndterlige.

Hvis man ønsker at eje hamster som kæledyr, synes jeg ikke at der er den store forskel. Da jeg er opdrætter, har jeg dog foretrukket dværghamstrene, fordi de kan gå sammen i par, og fordi på grund af deres lille størrelse ikke behøver lige så meget plads som guldhamstrene (jo, jeg synes de skal have større bure, fordi de i forvejen er større end dværghamstrene). Da jeg dertil bor i en to-værelses lejlighed, er pladsen et væsentligt punkt for mig at tage højde for.

Derudover vil jeg anbefale dig at købe din hamster hos en opdrætter.
    En liste over opdrættere kan findes på hamsterland.dk

- Alpha smiley

• #2   27. nov 2012 okay tak for svaret:)

• #3   27. nov 2012 Kender du nogen eller kan du anbefalde en eller flere der avler de der vinterhvide hamster på sjælland nær holbæk?

• #4   27. nov 2012 Der er MANGE avlere på Sjælland. Jeg ved at Maria og Lars Mosegaard (Hamsterhuset) har vinterhvide unger lige nu, de bor desværre bare i vestjylland.

Har du informeret dig omkring hybrider mv.?
    Du kunne også kontakte NighangelDK herinde, hun har også opdræt, dog mener jeg at det er campbells og kinesiske hun ejer.

• #5   27. nov 2012 Ja jeg har læst om de forskellige:) og prøver lige og skrive til NighangelDK:)

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #7   27. nov 2012 Jeg kan bedst li guldhamstere og kinesere. Dværghamsterne synes jeg ikke er til at håndtere, men måske har jeg bare været uheldig med mine oplevelser.

• #8   27. nov 2012 Jeg har haft dværghamster hybrider og så guldhamstere og må tilstå at jeg helt klart foretrækker guldhamsteren.

De dværghamstere jeg har haft har været lettere psykotiske og ikke haft et særlig godt temperament - nu har det så også været dyrehandler hamstere, men stadig.

Guldhamsterne jeg har nu er dyrehandler-dyr og de har alle et godt temperament og er nemme at håndtere.

• #9   27. nov 2012 Jeg har en roborowski dværghamster.. Den er alt for hurtig til at være børnevenlig, herhjemme er det bare et kigge-på-dyr

• #10   27. nov 2012 Jeg har kun dværghamstere (hybrider) og jeg synes de er skønne, og der er stor forskel på de 4 jeg har/har haft, de har hver deres personlighed, og tror også meget deres personlighed skabes ud fra deres omgivelser og håndtering, med det mener jeg, at jo mere kontakt man har til dem, jo mindre aggresive er de.

Rollo's: Jeg tror ikke dværghamsteres psyke har noget med hvor de kommer fra, jeg har 3 dyrehandlere dyr, og en der er barn af mine venners, og ham der er barn af mine venners er den jeg har som har været mest tilbageholden og tager ikke rigtig kontakt til mig, de andre vil gerne op, og kommer når man kalder osv.

• #11   27. nov 2012 Alpha: Jeg vil sige at det er en overdrivelse at sige at "der er MANGE avlere på sjælland" smiley - det er der altså ikke hvis du vil have en ægte Vinterhvid Dværghamster med DHF stamtavle lige nu - desuden så får arten meget få unger om vinteren smiley Jeg ved det, fordi jeg længe selv har ledt efter et ægte Vinterhvid Dværghamster.

Lizette: Sig lige til hvis du støder på Vinterhvide unger med stamtavle på sjælland smiley Jeg har selv et guldhamster som jeg er rigtig glad for, men ellers har jeg læst mange steder (bl.a. på Hamsterland.dk) at de Vinterhvide er lettest at gøre tamme af alle dværghamster-arterne smiley Fordelen ved Vinterhvide er at de skal have lidt mindre plads, men det fede ved guldhamstere er de mange forskellige farve variationer. smiley Begge gnavere er skønne

- peace out

• #12   28. nov 2012 Jeg leder ikke efter hamster med stamtavle da jeg er ret ligeglad med hvem den har i sin familie men syntes det er svært og finde en ægte vinter hvid som ikke kommer fra en dyre handle min kæreste har en men den må jeg ikke få:( så må enten købe den i den dyre dyrehandle jeg er i praktik i eller lede videre

• #13   28. nov 2012 Hvis den ikke er stamtavle berettiget hos dhf så er den hybrid og dermed ikke ægte er vinterhvid.
    Man behøver ikke have stamtavlen med, det er ens eget valg, men den er forsikringen om at det er en renartet hamster.

• #14   28. nov 2012 Mariekiks campbells er lige så lette at gøre tamme som de vinterhvide.
    Det jeg kan lide ved campbells er at de har dværghamster størrelse og temperament, men har en hel del flere farve varianter end de vinterhvide, men dog ikke så mange som guldhamsterne. men campbells har 19 forskellige farver som kan spices op med det ene hvide aftegn vi har tilbage i DK, og satin pels

• #15   28. nov 2012 Mariekiks -Du finder flere opdrættere derovre en du vil finde i jylland ^^

• #16   28. nov 2012 Nightangel: Der står inde på hamsterland.dk at der har været problemer med aggresiv adfærd hos Campbells, men er da glad for at høre, at dette ikke er tilfældet. Så kan det være at jeg vil overveje en Campbells smiley

http://www.hamsterland.dk/campbells_dvaerghamster.htm

• #17   28. nov 2012 campbells synes jeg var mere territoriale da jeg havde dem (det er de vist også naturligt) - men når bare man respekterede dem så var mine campbells nok faktisk næsten mere tamme end mine vinterhvide smiley

MEGET af temperament afhænger af linjen de er fra og hvilket miljø de er vokset op i...

• #18   28. nov 2012 det kommer meget an på linierne og lige så meget an på opdrætteren, jeg har fået besked tilbage fra nogle af mine unger at de selv kravler op i hænderne. Jeg håndtere dem så også dagligt fra de er ganske små, så de er vant til hænder.

Der har tidligere været problemer med deres temperament, og et par af mine kan da også nappe lidt gerne hvis de er lidt stressede eller har unger, men de fleste er dejlige og rolige, og nysgerrige, og det går jeg meget op i at mine unger er

• #19   29. nov 2012 Nightangel - Mine er også efter dine avlsdyr, og de kravler selv op i hænderne på os. De er begge to meget tamme, og kæresten kan få Cleopatra til at sove i hans arme, som ellers kun Macho kan finde på.

Jeg har aldrig ejet en mere omgængeling, renracet art, end campbells. smiley

• #20   29. nov 2012 Nightangel: De lyder til at du har nogle dejlige små pelstotter smiley

Alpha: Der er nok bare ikke så mange opdrættere generelt i DK smiley Men det lyder som om du til gengæld har nogle søde Campbells smiley

• #21   29. nov 2012 dværghamstere og kineserne lider desværre lidt af "mangel" på seriøse opdrættere i Danmark. Guldhamsteropdrættere har der også været for få af, men det er mit indtryk de er på vej tilbage igen.

det er super fedt at det lader til, at flere og flere nye seriøse opdrættere er langsomt på vej med dværgene også! smiley

• #22   29. nov 2012 Kinesere - til hver en tid.
    Hos os bor der både guldhamstere, en vinterhvid og en kineser.
    Kinseren er bare lidt "sjovere" end de andre - også i forhold til de andre hammier jeg har haft gennem tiden.
    Der skal absolut intet til at få dem tamme. De er skønne.
    Jeg er faktisk ikke den store guldhamster-person.
    Men de 4 jeg har lige nu er virkelig specielle. Især Hyggehulens Bilbo.
    Han er den letteste, roligste guldhamster jeg nogensinde har haft.
    Men dem der er dersværre lidt langt imellem, synes jeg - det er i hvert fald min mening.

Så hvis du gerne vil ha en hamster, som du kan hygge om, så ville jeg uden tvivl anbefale kineseren.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #23   29. nov 2012 Nu får jeg endnu mere lyst til at få en kineser! æj altså. Tror ikke det går lige pt. men vil så gerne have en "lille" han smiley

• #24   29. nov 2012 hehe jamen der kommer kuld til foråret - du siger bare til ;o)

• #25   29. nov 2012 Mariekiks - Det har du ret i - Mange er vi ikke, desværre.
    Jeg kan nævne en del hybridavlere, hvilket jeg personligt synes er ærgerligt. Disse bør ikke findes. smiley

- Mine små totter herhjemme er fantastiske allesammen. smiley

• #27   29. nov 2012 Jeg avler også campbells og synes de er nogen fantastiske små uldtotter. Mange af mine kommer selv hen til hånden og de er alle meget nysgerrige. Og som der vist også er skrevet herinde så fås campbells i mange spændende farver smiley

Kommentér på:
Drævghamster vs Guldhamster

Annonce