{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny med marsvin
  • #1   15. nov 2012 mine var også en smugle nervøse da jeg fik dem men de skal jo nok lige lære dig at kende førstr smiley

• #2   15. nov 2012 Jeg har læst at man skal give dem c-vitamin i form af dråber kan man ikke erstatte det med noget i gennem deres kost smiley

• #3   15. nov 2012 De dråber i vandet holder ikke en meter smiley For det er noget med at ved sollys så bliver de opløst.
    Mine får det igennem deres mad, hvor der er tilsat C vitamin :).

• #5   15. nov 2012 Det allerbedste er at finde grønt med gode c-vitaminer i smiley

• #6   15. nov 2012 jeg har haft marsvin i 12 år og har aldrig givet dem c-vitamin dråber, det holder kun få timer i vand. Jeg brugte pulver i starten, drysset over deres tørfoder, det holder bedre. Nu bruger jeg tørfoder med "indlagt" c-vitamin, det er endnu nemmere.

• #7   15. nov 2012 Er der nogen der har et link til foderet? eller kan sige hvad det hedder? smiley

• #8   15. nov 2012 Jeg bruger det her :
    (link fjernet)

• #9   15. nov 2012 det skal helst være et pelleteret foder der er ens i alle stykker så de ikke sorterer (den ene spiser en ting og den anden spiser noget andet og bliver fejlfodret i længden). Der er flere typer. Jeg kan godt anbefale Tima Mega C fra zooplus (netbutik).

• #10   15. nov 2012 Det er meget normalt at de er lidt nervøse, og da marsvin er byttedyr, er det også et medfødt instinkt de har at flygte fra alt der kunne minde om et rovdyr. En god måde at vinde dine marsvins hjerter på er ved at give masser af godbidder i form af grønt smiley

Med hensyn til foder så bruger jeg Tima Mega C som kan købes på zooplus.dk (eller en af de udenlandske zooplus). Jeg bruger det personligt som tilskud til deres grønt, og sørger for at de har en masse grønt til rådighed ved siden af hver dag, men det er en smagssag, og ved at der er en del som har gode erfaringer med at fodre med piller som fuldfoder, og så give grønt mere som en slags tilskud eller snack. Som sagt er det en smagssag.

Hold dig dog langt væk fra slikkesten og gnaverstænger, og hvad der ellers er af usunde produkter til marsvin da de gør mere skade end gavn, og dyrehandlerne ikke har noget som helst imod at lyve, hvis de mener at de kan tjene på det. Bare et godt råd smiley

Jeg holder med dem som siger at du skal holde dig fra C-vitamin i dråbeform, da du på ingen måde kan sikre dig at dine dyr får et ordentligt indtag af C-vitamin.

Derudover vil jeg lige klappe dig på skulderen over at du rent faktisk har været så ansvarsfuld at anskaffe dig to, så de kan gå og hygge sig sammen. Der er desværre stadig ALT for mange der mener at de kan dække dyrets sociale behov ved bare at give den mere opmærksomhed og så ellers holde den alene i et bur, og jeg bliver derfor altid glad når jeg støder på folk der rent faktisk tænker sig om, så thumbs op til dig smiley

• #11   16. nov 2012 Du kan finde rigtig meget god information herinde http://www.marsvineklub.dk/info_om_marsvin.php smiley

Jeg synes også det er rigtig godt, at du er startet med at skaffe to smiley
    (de er vel forhåbentligt samme køn?).
    Der er så mange der gør den fejl bare at købe en, så man bliver så glad når en ny er så ansvarlig at skaffe to fra starten af smiley

• #12   16. nov 2012 Ja det er 2 smukke hanner smiley

• #13   16. nov 2012 Jeg selv bliver en blanding af piller, mest for at kunne give dem lidt variation i den retning. Det er bare mig der er lidt mærkelig, der er egentlig ingen grundt til at gøre det, hehe smiley

De 2 jeg bruger er Cavia complete
    http://dyrenesnetsalg.dk/gnaver-18/foder-24/marsvinefoder-223/complete-cavia-3116.html

og Cavia Pro
    http://dyrenesnetsalg.dk/gnaver-18/foder-24/marsvinefoder-223/cavia-pro-700.html

de er begge af mærket Versele-Laga, og mine dyr er glade for det.
    Jeg køber det i Plantorama, da det, for mig, er det nemmeste

• #14   16. nov 2012 Hvor lang tid det tager at gøre dem rolige, afhænger af mange ting, samt hvor rolige du gerne vil have dem smiley

Min standart ligger pt at jeg vil kunne stikke hånden ned i buret, uden at de løber (eller i i hvert fald indtil jeg forsøger at tage dem op), men det er noget der plejer at tage omkring et års tid, eller mere, afhængig af dyret smiley

Hvis det er at de ikke farer rædselslagen ind og gemmer sig så snart du bare kigger på dem, er det noget nemmere og hurtigere. Men igen afhænger det af, hvad du laver med dem og hvad de har af sind og oplevelser med i bagagen. smiley
    Jeg vil skyde på gennemsnitlig nogle måneder, nu hvor de ikke har en ældre, i forvejen tam én, som kan vise dem alt det som ikke er farligt.

Og så er det ellers bare at bruge tid på dem, og have godbidder med til dem.
    Jeg selv gør meget i at snakke med dem i buret også. Men nu står mit bur og bogstavligtalt midt i stuen, så vi går forbi hele tiden, og der stikker både jeg og kæresten tit en hånd ned og kæler kort med dem, inden vi går videre. Det går at de hurtigt har lært at det ikke er ensbetydende med at komme op, at der kommer en hånd ned.
    og hvis de gemmer sig i et hus,hele tiden. Vil jeg anbefale at tage det fra i en kortere periode, og istedet lægge et håndklæde eller lignende over en del af buret. Så kan de ikke bilde sig selv ind, at der ikke skete dem noget farligt, fordi at de gemte sig. Og de vil opdage at alle de her nye skræmmende ting, ikke gør dem noget. Det har været en stor succes hjemme ved mig i hvert fald smiley

• #15   16. nov 2012 Jeg bruger Cavia Korrell, det kan bla købes på www.lux-shoppen.dk

• #16   16. nov 2012 At marsvin er nervøse i starten, når de flytter ind i et nyt hjem, er helt normalt. Og det er - ifølge min oplevelse - meget forskelligt fra marsvin til marsvin, hvor hurtigt de falder til et nyt sted. Blandt andet afhænger dette af, hvor meget marsvinet har været vant til at være i hænder, før det blev flyttet, og placeringen af buret kan også spille en rolle - typisk vil det være tryggere for marsvinet, hvis buret er hævet fra gulvet, såfremt man har den mulighed. smiley

Hvis jeg var dig, ville jeg vænne mutterne gradvist til dig ved at lokke med lækkert grønt, mens de stadig opholder sig i buret. De fleste marsvin er så lækkermundede, at de før eller siden vil komme og smage på godterne. smiley

For så vidt angår C-vitamin vil jeg anbefale rigeligt med grønt hver dag, eventuelt som supplement til et godt tørfoder. Der findes rigtig mange gode grøntsager, som marsvinene kan tåle, og som indeholder masser af C-vitamin; f.eks. peberfrugt, artiskok, blomkål, brøndkarse, grønkål og hvidkål. smiley

• #18   16. nov 2012 Cavy: hvorfor skal siddet være to af samme køn en kastrat fungere også helt 100% med en hun smiley

• #19   16. nov 2012 Siddet=det

• #20   16. nov 2012 Team A&F: Ja, det er jeg klar over. Jeg har da selv et par kastrater også.
    Men pointen var også bare, at det ikke skulle være en hun og en ikke-kastreret han.

• #21   16. nov 2012 Årh okay fortolkede den forkert smiley

• #22   17. nov 2012 Jeg takker mange gange for alle svar mine to grise har det godt nu!
    Jeg har tænkt over nogen navne og er kommet på 2, i må meget gerne give lidt respons på dem, og hvad i synes om dem. smiley
    Eiður (udtales Eidur)
    Björnson
    smiley

• #23   17. nov 2012 Jeg synes, det er 2 fine navne, du overvejer. smiley

• #24   17. nov 2012 De er jo ikke de mest normale, men det er da noget helt specielt smiley

• #25   17. nov 2012 Hvad er "normalt", når vi taler om navne? Det er da fine islandske navne. smiley

Og hvis det er navne, du godt kan lide, så synes jeg da fint, du kan kalde dine marsvin ved de navne. smiley

Kommentér på:
Ny med marsvin

Annonce