{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.883 visninger | Oprettet:

Kanin tisser og pøller over alt {{forumTopicSubject}}

Hej.

VI har en efterhånden 14-15 ugers kanin, hermelin, som vi har haft i 14 dage efterhånden.
I starten, da hun var blevet rolig, var hun rigtig dygtig til at lave sine ting i sit bur. Meget dygtig endda.
Men her de sidste par dage, så er hun begyndt at gøre det i stuen. De første par dage var det bare pøller der lå rundt omkring, men så sent som i dag har hun gjort det i både sofa og gulv, og det har hun aldrig gjort før, selvom vi kun har haft hende så kort.

Vi har kanintoilet i buret, som vi har gjort alt for at få hende til at bruge, og som vi faktisk troede hun var ret god til der i starten.
Men jo, hun har fået lov at været meget mere ude end hun plejer, faktisk tæt på altid når vi er hjemme.

Så er det noget, sygdom måske, man skal være bange for, eller er det bare sådan det er ? Hun er også lige begyndt at kunne hoppe op i sofaen og alt muligt, så det går stærkt. Men det er måske hvad vi kan forvente fremover ? Eller...?

Hun er ikke steriliseret endnu skal det lige siges, så ved ikke om det hjælper på noget for piger ?

Så nogen der har en ide eller godt råd måske ? smiley


På forhånd tak.


Kommentarer på:  Kanin tisser og pøller over alt
  • #1   5. nov 2012 Det er markering, og ja en neutralisering plejer at hjælpe - der er dog ikke 100 % garanti på det.

    (link fjernet)


  • #2   5. nov 2012 Og det vil de i princippet blive ved med såfremt en neutralisering ikke virker ?
    Så bliver det jo pludselig knap så sjovt at have sådan en sjover gående i stuen så længe hvis sofaen skal vaskes på daglig basis smiley


  • #3   6. nov 2012 Neutralisering virker skam, men det er ikke 100 % sikkert at kaninen stopper med markeringen - det er dog mest normalt at de gør det.
    Jeg har endnu ikke hørt om en hunkanin, der ikke er stoppet med den adfærd efter en neutralisering.


  • #4   6. nov 2012 min kastreret han kanin på 4.5 måneder gør det samme. den har en kattebakke i stuen som han bruger flittigt og et toilet i buret men alligevel har han fundet et sted i et lille rum hvor vi har tøj hvor han tisser og laver pølser på gulvtæppet.
    han tisser også i min datters seng 3 gange på 5 minutter og 30 pøller på samme 5 minutter. Vi har købt plastik hos en farvehandler så der er plastik på vores sofa og tæpper ovenpå plastikken og så tager vi ham ned fra sofaen hver gang han hopper op. Han har flere gange over-tisser og pølser min datters seng her har vi lagt plastik nederst ved madrassen og så 2 rulle-madrasser oven på og i forgårs købte jeg så et vådlæggere lagen i jysk sengetøj altså et lagen hvor tis ikke trænger igennem. Vi har været i Bauhaus og få skåret tynde plader til så sengen er så høj så han ikke kan hoppe op i den dog var vores kanin så kvik at fordi der ikke var en ramme i fodenden hvor der står en kommode og hvor der var et hul på 6 cm så kunne han sku hoppe den vej men her fandt vi også en plade og siden har han ikke været i sengen. Vi håber han vokser fra det for det er meget arbejde hver dag.
    Du kan håbe på at sterilisering vil hjælpe og om ikke andet så nedsætter du risikoen for underlivs kræft som mange hunkaniner dør af op til 80 procent har jeg læst dør af underlivskræft jeg troede det var løgn da jeg læste det.


  • #5   6. nov 2012 Vinnie: Det er desværre sandt smiley Det er også derfor min 3½ årig hunkanin skal neutraliseres i januar / februar, og så fordi hun tit er falsk drægtig. (skal dog lige forbi en travl sæson på arbejdet)

  • #6   6. nov 2012 Jamen, så er det jo bare det man må se frem til kan jeg høre smiley

    Tak for hjælpen.


Kommentér på:
Kanin tisser og pøller over alt

Annonce