{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Snuseproblemer *kanin* {{forumTopicSubject}}

Hej alle på GG.
Nysgerrig er rigtig god til at springe og springer middelsvær og svær herhjemme og startede sit første stævne her D. 21 Oktober!
Jeg glædede mig fordi at var den bedste og han sprang jo en let lige bane uden problemmer som han jo skulle starte i!
Men da han så skulle på banen ville han ikke andet end at snuse!
Og jeg måtte trække ham smiley
Men da jeg så skulle træne med ham idag hjemme hos Mathilde var det jo også ude på en græsplæne pigerne hoppede båe før og efter ham og der var der overhoved intet!
(som også ses på videoen jeg har lagt ind)
Så mit spørgsmål er så:

1. Hvorfor snusede han så der i køge det var jo også bare en anmindelig græsplæne?
(kan det have været fordi der har været nok over 20 kaniner på før ham? eller andet?)

2. kan det måske være han ikke snuser lige så meget hvis stævnet forgår indendørs end udendørs?

3. hvordan kan jeg træne ham til at lade være hvis han bliver ved til stævnerne?

Efter jeg trak ham til det første stævne der sagde dommeren at jeg skulle træne ham i at gå fremad selv!
Men det er rigtig svært når ham både til opvarmingen og træningen (også opvarmingen til stævnet) går rigtig godt fremad smiley

Syntes bare det er rigtig ærgerligt hvis hans talent inden for hoppen ikke kan bruges til stævnerne! smiley

jeg ved godt i nok ikke 100% kan svare på mine spørgsmål da i ikke kender Nysgerrig smiley

-Stald Hyben

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snuseproblemer *kanin*
  • #1   4. nov 2012 Du varmede ham meget op, så han var nok træt smiley

• #2   4. nov 2012 Nej det var ikke det!
    2 grunde

1. det var ikke fordi han var træt han havde jo næsen helt nede i græsset

2. han sprang uden problemmer opvarmningsspringene bagefter, (bare for at sluttede fejlfrit af)

• #3   4. nov 2012 Derfor varmede du stadig meget op..

• #4   5. nov 2012 3-5 baner på. 4 spring?

• #5   5. nov 2012 Ja det er for meget

• #6   5. nov 2012 Du varmede meget mere op smiley

To baner, på an på hvor meget den driller smiley

• #7   5. nov 2012 Okay det vil jeg huske
    Men det var ikke derfor og dermed ikke mit spørgsmål smiley

• #8   5. nov 2012 Men jeg tror det er derfor......

• #9   5. nov 2012 Nogle kaniner kræver mere opvarmning end andre, jeg har kaniner der kun skal springe 2-3 spring, og andre der lige skal igang smiley
    Så hvad der passer din kanin bedst må du jo finde ud, når du får startet nogle flere stævner smiley
    På opvarmningen plejer de også at snuse, men når de har været igennem et par gange, så løber de bare, det kan være det du kan "huske" han har gjort, for han sad helt sikkert også med snuden i jorden i første par minutter smiley
    Om ikke andet så gjorde han det i hvertfald da vi sprang svær/elite i konkurrencen, hvor du satte banen ned..
    Husk man først varmer op, når det er ved at være ens tur smiley

Jeg så ham springe konkurrencen, og det er jo ikke fordi han ikke kan springe, for det kan han jo uden problemer, han synes bare der dufter sygt godt, noget helt andet end hvad han plejer smiley Nogle gange går det væk, når de har sprunget nogle flere konkurrencer, så vent og se.. Jeg tror ikke det har den store betydning om han springe inde eller ude.. I Allerød vil der også have været andre kaniner på tæpperne, så det slipper du nok ikke helt for smiley

En ting du også skal tænke over er HVORDAN du får ham til at gå frem, det er ikke løsningen at tage kaninens forkrop 20 cm. om i luften og så slippe den igen 20 gange, var det mig havde du fået en del korrektioner smiley
    En smart måde ville være at prikke den bagi, eller tage en "rigtig" korrektion, hvor du bære ham lidt tilbage eller flytter ham fra det sted han snuser smiley

• #10   5. nov 2012 Hvordan jan det være der når han sprang fint opvarmning bagefter?

Og ja håber det går væk efter flere starter

• #11   5. nov 2012 Han sprang jo opvarmningen FØR han hoppede banen, og kender derfor lugtene

• #12   5. nov 2012 Ja ja bare hak på mig alle sammen

Jeg havde på formelsen jeg ikke skulle skrive noget netop derfor men beslutede at gøre det men skulle have ladt være.

Og Mette du skrev du ikke var sen rette at spørge fordi det vidste du ikke?

• #13   5. nov 2012 Der er da ingen der hakker på dig, men er du ikke tilfreds så lad hver med at oprette et emne

Men du kan god træne ham, men det er ikke sikkert det forsvinder

• #14   5. nov 2012 Det er ikke for at hakke på dig, jeg gav dig bare svar, når ingen andre gjorde..

• #15   5. nov 2012 Jeg føler det er hakkeri da de siger jeg opvarmede ham for meget. Jeg ved hvad der er bedst for Nysgerrig! Ja det var da mit første stævne men altså langt langt fra første gang jeg hoppede med en kanin
    Alle jer der sagde det det kan da godt være det ville være for meget opvaming foe jeres kaniner men ikke for Nysgerrig!

Stald melega: jeg tænker jeg starter nogle flere stævnered ham og ser om det går væk og hvis der ikke gør er der så andre måder man kan prøve på? smiley

• #16   5. nov 2012 Hvis du læser i mit indlæg, så kan du også se, at jeg ikke har skrevet du opvarmede for meget, det er forskelligt fra kanin til kanin, nogle kræver mere end andre..

Kaninen begynder heller ikke at snuse fordi den er varmet for meget op, så ligger de sig ned på banen, og det gjorde han ikke..

• #17   5. nov 2012 Okay tak smiley
    Jeg skrev heller ikke navne på smiley
    Mange tak for hjælpen (med at skrive det ikke var derfor)

• #18   5. nov 2012 Prøv og se den nyeste video jeg har lagt ind
    Der fik han nok mere opvaming
    Og det her er også på en hel ny græsplæne hvor pigerne både var på før og efter(Nye piger)

• #19   5. nov 2012 Til mit første stævne varmede jeg også alt for meget op. Den kanin jeg varmede for meget op, kunne nemt hoppe en svær/elite, men hun var så træt at hun lavede 4 fejl på Middelsvær.. Hvis vi siger der er 3 baner med 3 spring på hver. så tager du den første bane hvis han hopper 1 fejl der så tag den igen, og sådan bliver du ved, altså ikke 20 gange men maks 2 gange..

Mht. det med snuseproblemer, gå ture med ham hver dag og hver gang han vil tage næsen ned så træk ligeså stille op i snoren og bed ham gå fremad. Det har jeg gjort med alle mine der vil snuse, og det har bestemt givet pote!

Jeg synes ikke de andre hakker på dig, i forhold til hvordan andre (såsom mig) er blevet behandlet. Men det vil klart hjælpe dig hvis du lytter til andres råd. Det gjorde jeg ikke til at starte med, det har jeg fortrudt 1000 gange allerede! Man kommer hurtigere langt frem når man får hjælp af andre.

Du skal lige vide at du ALTID kan skrive over pb til mig, hvis du får flere problemer senere hen! smiley

- Mette

• #20   5. nov 2012 Men det vil klart hjælpe dig hvis du lytter til andres råd. Det gjorde jeg ikke til at starte med, det har jeg fortrudt 1000 gange allerede! Man kommer hurtigere langt frem når man får hjælp af andre.

Fantastisk kommentar !!
    smiley

• #21   5. nov 2012 Tak Mette smiley

Men det er jo sandt, jeg fortryder mange gange at jeg ikke lyttede efter den gang, men efter at jeg gjorde det er jeg kommet meget længere! smiley

• #22   5. nov 2012 Sådan tror jeg alle har det - det gjorde jeg også kan jeg huske...

Man lære jo af sine fejl..
    Så snart du har lært ha bedre at kende til stæver, vil de sikkert komme til at se fint ud! smiley

• #23   5. nov 2012 Okay tak.

Mette: tak altid godt at vide man bare kan skrive smiley
    Men det med snuseproblemmer der har vi´den igen:
    Han både går turer og springer herhjemme og hos andre nye steder mv. uden at snuse?
    Og der (andre steder og hjemme) varmer jeg også meget op ikke overdriver men det gjorde jeg bestemt heller ikke til stævnet smiley
    Og herhjemme der er pigerne på både først og bagefter (både nye og mine gamle)

• #24   5. nov 2012 Prøv til stævnerne bare tag 3 spring og så tag ham ud når du bliver kaldt til opvarming eller 5 før det er dig. Så hvis han snuser på banen så fjern ham fra det sted hvor han snuser. smiley

• #25   5. nov 2012 Okay
    Har prøvet og fjerne ham fra det sted han snuser han bakker bage tilbage igen for det meste

Kommentér på:
Snuseproblemer *kanin*

Annonce