{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Hø eller Græs? {{forumTopicSubject}}

Er det bedst at give sin kanin Hø eller Græs? :]
Jeg tænker på at om sommeren er det vel ikke nødvendigt at give hø ?? eller er jeg helt galt på den?
Jeg giver mine kaniner hø hele året rundt.. Men det er tit at de fortrækker frisk græs i stedet for det kedelige hø om sommeren.. :}
Nu da det er blevet koldt udenfor gider de ikke have det.. aner ikke hvorfor x] Men de får Hø og kaninpiller som tilskud sammen med grønt og en gulerod om dagen :]

Men hvad er bedst om sommeren? Græs eller Hø.. eller begge dele?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hø eller Græs?
  • #1   10. okt 2012 Hø skal ikke være kedeligt.

    Men jeg ville altid give dem mulighed for hø - de vil nok ikke spise så meget om sommeren som om vinteren, men muligheden bør være der synes jeg.


  • #2   10. okt 2012 Okay.. Men mente nu egentlig at det 'kedelige' hø fra min side af x] kaninerne har vel intet imod det tænker jeg ^^, Men mange tak ;]

  • #3   11. okt 2012 Altså mine får ikke wrap om sommeren, der får de en ordenlig punke med græs/urter/ukrudt det får så meget at der ligger en smugle tilbage om morgen, og så få det kun en lille smugle piller ved siden af,

  • #4   11. okt 2012 Vil mene de også skal ha hø om sommeren. Det er jo med til at holde fordøjelsen god. Og er strå foder som også sliber tænderne.

  • #5   11. okt 2012 Okay.. Jeg tænker at sætte dem udenfor til sommer.. Da jeg skal bygge et stort udebur med kæmpe flytbar græsareal :]

  • #6   11. okt 2012 hestene på marken får så vidt jeg har set ikke slæbt tørt hø ud fra stalden sålænge der er rigeligt græs? jeg tror ikke hø Er nødvendigt hvis der er græs hele døgnet, men det er der jo ikke ved marsvin så de skal da som minimum have hø til rådighed mens de er indenfor i burene.... men mine har gået fint i sommeres udenfor i timevis på græs uden hø, det har de ikke taget skade af:)

  • #7   11. okt 2012 Susan, jeg kender faktisk flere der gør det. smiley
    Kan lige prøve at spørge min veninde som er total hestefreak. Hun ved stort set alt om heste.


  • #8   11. okt 2012 Om sommeren får mine kun græs. Jeg plukker det til dem så de har fri adgang hele tiden. Det er billigere og bedre (mener jeg).

    Om vinteren får de selvfølgelig hø ^^


  • #9   11. okt 2012 okay :]

  • #10   11. okt 2012 Jeg gav sådanset bre udtryk for MIN mening. At andre mener græs er nok, det er jo så deres mening.

  • #11   11. okt 2012 Jeg mener altså heller ikke at græs er nok. Venter stadigvæk på svar fra min veninde (får nok en længere roman) men jeg ville aldrig stoppe med at give mine kaniner hø uanset årstid. (eller andre hø-ædende dyr for den sags skyld)

  • #12   11. okt 2012 Sortfod: har jeg da skrevet det er et problem at du skriver din mening? Du får det til at lyde som om at jeg ikke har respekteret dit forrige indlæg med "Jeg gav sådanset bre udtryk for MIN mening".

    Vær gang jeg ikke er enig med dig betyder det ikke at jeg tænker "omg sådan en bitch". Det gider jeg ikke bruge tid på, når det i princippet kan være ret lige meget. Dyrene mistrives ikke bare fordi de kun får hø, eller fordi de får græs.
    Jeg har det fint med at du har din mening, og jeg synes ikke der er noget galt i at give hø året rundt.

    Så er det sagt. Og ja, jeg er helt rolig, og har hele tiden været det.


  • #13   11. okt 2012 jeg er også heste tosse, og det er sådan her, heste behøver ikke hø/om sommeren men skal have vitamin tilskud, hvis deres mark ikke bliver lagt om hver 3 år. Kaniner behøver heller ikke hø, hvis de får varierene grønt, hvis de bare går på en græsplæne og udelukkende får det så behøver de både hø og piller for at få det de behøver, hvis man derimod foder med alt godt fra grøften om man må sige, så behøver de ikke for der er både tykke stængler til at slipe tænder og altmulig forskelligt grøn til vitaminer og fibre

  • #14   11. okt 2012 CS - ved du overhovedet om Sortfod kommenterede på dit indlæg? Så vidt jeg kan se, står der ikke det er henvendt til dig, og det kommer endda ikke engang lige efter et du har skrevet. Paranoia eller noget...

    Jeg ville altid give mulighed for begge dele om muligt, så kan de selv styre om de har behov for det eller ej, men som Simse siger - skal hø heller ikke være kedeligt. Det skal være lækkert og velduftende smiley


  • #15   11. okt 2012 altså at hø er kedeligt var fra mit synspunkt af.. xD det er velduftende og lækkert men jeg synes jo at græs ser mere interessant ud.. hvis jeg var en kanin x]
    Men har haft både græs og hø til dem .. og de valgte godt nok græsset frem for hø'et.. :] men bare de har muligheden x]


  • #16   11. okt 2012 altså hvis man nu er en kanin der lever i naturen så kan det vel være et PROBLEM at finde hø om vinteren (råddent) eller om foråret (det er stadig grønt græs) så rent logisk MÅ de kunne undvære hø...

  • #17   11. okt 2012 Nu er der altså forskel på naturen.

    Hvis vi i diskutioner skal trække sådan gør de i naturen kortet så skal vi måske lige overveje hvor mange af vores kæledyr som rent faktisk vil kunne overleve i naturen.

    Vi må jo ligesom tilstå at vores tam dyr er avlet rigtig meget væk fra dem dem der var/er i naturen.



  • #18   11. okt 2012 "nu er der altså forskel på naturen" .... undskyld jeg forstår simpelthen ikke den sætning? Og jo kaniner i dk kan godt overleve udenfor hele året bare de ikke bliver nappet af en ræv...

  • #19   11. okt 2012 "Nu er der altså forskel på dyr der lever i naturen, og dyr der lever i fangenskab"

    Så er det vist skåret nok ud i pap for selv Susan.


  • #20   12. okt 2012 Du skal have styr på dine termer - forsvar har intet med rygrad at gøre.

  • #21   12. okt 2012 Jeg kan i hvert fald konkludere, du ikke har forstået mit/mine indlæg her i tråden, men det overlever jeg nok, idet det ikke har den store betydning for tråden eller mit liv i øvrigt.

  • #22   12. okt 2012 Nu handler det ikke om hvorvidt vi er søskende, men fordi vi har samme holdning hvad angår mange ting.

    Og det har man vel lov til, ligesom du åbenbart føler at du har brug for at ytre dig om at du har et problem med søskende som forsvare hinanden ( hvilket intet har med tråden at gøre).


  • #23   12. okt 2012 Det her svar fik jeg af min veninde
    "Hvis heste har græs nok, får de IKKE græs. Heller ikke af hysterisk nørdede mennesker som mig.
    Men .... Heste har ikke godt af at gå på døgngræs ad libitum. De får for meget sukker, og der er rigtig meget vand i, som belaster systemet og let giver mere lind afføring.
    I praksis har rigtig mange derfor hø også om sommeren.
    Jeg har aldrig haft en kanin, som jeg ikke også gav hø om sommeren, trods rigelige forsyninger af grønt."

    (der skulle nok stå at de ikke får hø i den første sætning)


  • #24   12. okt 2012 Simes din veninde har tildels ret, fordi de fleste heste steder ikke er OBS på at få lagt deres marker om, og de er oftes ikke stor nok til det antal heste der går på dem, og alt efter race, er der jo nogen som ikke kan tåle det oftes ponyer og fuldblodsheste som trænes bruger for meget energi til at kunne spise nok. Men hvis det er en optimal mark, hvor der ikke bare er græs men også urter og forskellige græsarter vil der ikke være for meget sukker i, og fiber og tør/træ stof nok til en optimal tarmfungsion ( landmands uddannet og har haft heste som spicale område samme med nogle andre dyr)
    Så igen hvis kaniner ikke bare går på plæne græs men også for alt godt fra grøften forstås ved man giver dem altmuligt forskelligt er det roligt til de ikke behøver hø.


  • #25   12. okt 2012 Jeg har også med heste at gøre ;] og selvom det passer det med at de ikke behøver græs om sommeren.. så er det alligevel en god ide at sætte noget ud.
    De heste jeg kender går ude hele året rundt med KÆMPE stort areal og noget ly til den varme sol eller den kolde vind.
    Og vi sætter altid noget hø ud om vinteren. Men ellers går de bare og gumler græs.
    De lever nærmest som i det vilde.. Og det er der jeg studerer deres sprog x]


  • #26   13. okt 2012 Ja selvfølgelig skal de have wrap eller hø om vinteren, der er der jo ikke noget krudt i græsset, men troede også vi snakket sommer nu ?.

  • #27   13. okt 2012 woops.. 2 sætning mente jeg hø.. ikke græs* x]

Kommentér på:
Hø eller Græs?

Annonce