{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.455 visninger | Oprettet:

Hedder det da ikke GnaverGalleri? {{forumTopicSubject}}

God eftermiddag ^^

Tjaah.. Altså jeg forstår ikke rigtigt hvad der foregår her på GG'? Jeg har lige set en Fritte, Sugar glider, et pindsvin og en skildpadde iblandt dyrenes "profiler"..

Jeg syntes det er utrolig trist da jeg søgte et GNAVERgalleri og ikke et forum med alle mulige ikke gnavere..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hedder det da ikke GnaverGalleri?
  • #1   12. sep 2012 Så fjerner vi da også bare lige kaniner fra siden smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #2   12. sep 2012 Bedre sent end aldrig. smiley

De er ikke gnavere, nej og de bliver nok heller ikke fjernet igen desværre.
    Totalt misvisende, præcis som at man kan have kaniner herinde.

• #3   12. sep 2012 hva hørre en kanin under når det ikk er gnaver?

• > Simse <

#4   12. sep 2012 Støttetandede. Videnskabelige navn: Lagomorpha.
    Hvor gnaverenes videnskabelige navn er: Rodentia.

• #5   12. sep 2012 Det er en diskussion der har været oppe før

• #6   12. sep 2012 Har tit tænkt på hvorfor folk er så meget imod ilder, pindsvin, Sugar glider osv. er her, men kaninen er der ikke mange der løfter et øjenbryn over der er her inde?

Syntes det virker en smule hyklerisk, ingen af dem er gnavere, men kaninen "godkender" mange på gnavergalleri :s

• #7   12. sep 2012 Jeg håber da ikke, skildpadden er oprettet og stemt ind af brugere??? Jeg har selv kaniner, men har valgt ikke at oprette dem herinde, da de jo ikke er gnavere .-)

• #8   12. sep 2012 De skulle ha heddet "smådyrs galleri" i stedet for. Men det er der desværre ikke meget at gøre ved, andet end at respektere at sådan er det smiley

• #9   12. sep 2012 Synes også kaniner skal have en sidde for sig selv, da andre gnavere bliver over set af kaninerne, der bliver opretter rigtig mange kaniner dagligt, og alt handler nærmest om kaninhop og kaninavl..

Men stemmer ikke for et smådyrs galleri, da jeg ikke vil være på en sidde med slanger edderkopper og andre krybdyr..
    Søger en side hvor jeg kan snakke med andre der har samme interesse for de dyr om jeg har interesse for..

Gnavere for sig selv... JA TAK!

• #10   12. sep 2012 Hvorfor skal man være så smålig, helt ærligt smiley
    Kan vi ikke bare alle være glade, og lade folk som elsker deres dyr også vide deres dyr frem, lige som os der elsker vores dyr, og vil vise dem frem ? smiley

Har folk virkeligt ikke andet at gå op ? smiley ellers burde folk da ønske sig et ar større sko i julegave ^_^

• > Simse <

#11   12. sep 2012 Så meget enig med dig Susse!

Stemmer for at der både er kanin-, gnaver-, fugle-, og reptilgalleri.

Jessie: Måske fordi vi går meget op i vores dyr, og at folk får den rette information omkring dem - dette får de ikke ved at gå ind på noget der hedder "gnavergalleri" hvor man kan oprette ikke-gnavere.
    Tænk at der faktisk er folk, der tror at et pindsvin og ildere er en gnaver. smiley

• #12   12. sep 2012 Hold dog op ! smiley Rette information ? Whaaat ? smiley

• > Simse <

#13   12. sep 2012 Gnavergalleri lyder som et sted for gnavere. Der står "opret gnaver" og så kan man vælge diverse dyr, som IKKE har noget som helst med gnavere at gøre - det er sgu da misvisende.

Det er også en af grundene til at mine kaniner ikke er oprettet herinde - de er IKKE gnavere, og skal derfor ikke oprettes i en profil men derimod i et album.

• #14   12. sep 2012 Nåårh.. Ja glemte at skrive kanin ^^ Men hvis i går ind og kigger på dagens bedst bedømte gnaver er det en skilpadde smiley

• #15   12. sep 2012 Gik lige ind og kiggede på dagens bedst bedømte gnaver igen - Nu er det en kanin men før var det altså en skildpadde smiley

• > Simse <

#16   12. sep 2012 Ja okay. Jeg kunne heller ikke finde nogen skildpadde.

Men det er stadigvæk totalt misvidende at man kan oprette disse dyr (kanin, ilder, pindsvin, sugar gliders)

• #17   12. sep 2012 Synes da godt nok i er pivede. Lad dog diverse dyr være herinde, i behøver hverken at bedømme eller kommentere. I kan gå helt uden om dem, og se på jeres mus eller marsvin.

• > Simse <

#18   12. sep 2012 Vil nu hellere kigge på mine kaniner som er oprettet i et <b> fotoalbum smiley

• #19   12. sep 2012 Oh.. my.. god.. Hvis dete r så misvisende også irriterende at andre folk opretter deres dyr her inde som ikke er gnavere, så find dog et andet sted, eller lad være med at glo på det ! Er jeres liv så kedeligt, at i ikke har andet at gå op i ? Helt ærligt ? smiley

• #20   12. sep 2012 Jokers: grunden til jeg ikke ønsker et små dyrs galleri hvor der kan vær eks. Slanger, er jo fordi de spiser mine dyr.. Og det vil jeg synes er misvisende..
    Og grunden til jeg synes kaniner skal være for sig selv er jo at der er så mange at os uden kaniner bliver gemt helt væk,

• #21   12. sep 2012 Det er jo også lige så meget om, (i hvert fald for mig) hvad med dem der har andre smådyr, de vil da også gerne vise deres frem og se andre med det dyr.. Så virker det ikke helt fair at pindsvin osv må være her men andre må ikke.. Og fik alle med smådyr på et tidspunkt lov at oprette deres, ja så passer navnet gnavergalleri jo ikke så godt mere.

• > Simse <

#22   12. sep 2012 Jessie - jeg er herinde for at besvare og stille spørgsmål i forum, for at sælge og købe dyr samt tilbehør, og for at dele erfaringer med andre. Nej, jeg har faktisk ikke andet end dyr at gå op i, og ved du hvad? Det er jeg glad for - for mine dyr er min hobby, mit arbejde, mit liv... Jeg skal ikke have andet at gå op i!

Navnet gnavergalleri er SÅ forkert til denne side. Har DU et problem med at min holdning er sådan er det bare ærgerligt - du skal stadigvæk ikke nedgøre mig af den grund.

• #23   12. sep 2012 Jo jo, det HEDDER GNAVERgalleri.
    Men lad dig ikke snyde af navnet. Det er i virkeligheden for alle verdens dyr. Dvs. du må kunne oprette elefanter og giraffer på lige fod med ildere, for de har ligeså lidt med gnavere at gøre som ildere har smiley
    (ironi kan forekomme)

Susse: Men ildere spiser jo også feks mus og den slags mindre gnavere. Så der er ingen forskel på, om det er ildere eller slanger, der er herinde.
    Så at der er blevet åbnet op for, at der skal være ildere herinde er jo nok desværre bare første skridt i retning af, at der også snart kommer slanger og andet kryb smiley

• #24   12. sep 2012 I virkeligheden skulle vi nok bare fjerne alt hvad der rent faktisk hed gnavere herinde fra, og så kun lade det være for alle de andre dyr, folk gerne vil have herinde....

• > Simse <

#27   12. sep 2012 Jeg har heller ikke noget imod at dyr der har behov for det får kød - det får mine hamstere jo også, dog ikke mus smiley

Men jeg har noget imod at ikke-gnavere kan oprettes på et gnavergalleri - hvad er der nu galt i at oprette et fotoalbum med dem?
    Folk der kommer herind kan jo tro at disse dyr høre til gnaver-ordenen, hvilket de IKKE gør, og det ved Rikke (administratoren) også godt!
    Hvis alle dem der vil have et fuglegalleri, skriver en mail til Rikke, hvor de spørger hvorfor man ikke kan oprette fugle på gnavergalleri får de sikkert også snart lov til det..

• #28   12. sep 2012 Susse måske du lige skulle gå ind på min profil og se zoey hvis du mener ilder gerne må være her fremfor slanger og genetter

• #30   12. sep 2012 Tottelotterne: Men til forskel for ilderen, så er rotten jo rent faktisk en gnaver.

• > Simse <

#31   12. sep 2012 Nej det gør folk jo netop ikke. En gnaver skal jo bare have en gnaverblanding, ikke? smiley Det er der i hvert fald en del uvidende personer der tror.

Jeg kigger heller ikke gallerierne, men VED at de kan oprettes herinde - og man kan jo ikke undgå at se dem på forsiden.
    Nej jeg stopper ikke med at bruge dette galleri, for jeg kan stadigvæk godt lide at hjælpe folk.

• #32   12. sep 2012 Tottelotterne: Men hvorfor skal det så hedde GNAVERgalleri, hvis det i virkeligheden er for alle andre dyr end lige gnavere?
    Burde de så ikke fuldstændig ændre navnet på galleriet her, i stedet for at få det til at lyde som om det rent faktisk er ER et gnavergalleri, når det ikke er det?

• #33   12. sep 2012 Simse: Og samtidig skal der jo også være nogen herinde til at forklare tingene for alle de nybegyndere, der vil komme herind og tro, at en ilder er en gnaver smiley

• #36   12. sep 2012 Tottelotterne: Faktisk kan en rotte meget bedre tåle en gnaverblanding end feks marsvin og kaniner kan.
    Før altromin blev muligt at få fat i, fodrede de fleste faktisk netop med gnaverblanding til rotterne.
    Deriblandt mig selv. Og der var sq ikke nogen af mine rotter, der blev syge af det.

• #40   12. sep 2012 Tottelotterne: Jeg vil meget gerne se din dokumentation for, at rotter ikke skulle kunne tåle en gnaverblanding.

Jeg fodrede mine rotter med den her http://www.lux-shoppen.dk/hamster-crispy-20kg-p-322.html i mange år før det lykkedes mig at få fat i Rat Vital.
    Det var der sq ikke nogen af dem, der blev syge.
    Og sjovt nok levede de fleste rotter dengang faktisk længere end mange rotter gør i dag.

• > Simse <

#41   12. sep 2012 Rotter og hamstere har stort set samme foderbehov, som der bliver nævnt her i tråden. Og ja, rotter er nok en af de gnaverarter der tåler mest af diverse foderemner. En kanin eller marsvins fordøjelse vil f*cke fuldstændigt op af at få rester fra aftensmaden, men det sker ikke hos rotterne. (siger ikke aldrig, da nogle er mere følsomme end andre)

Jeg siger ikke at folk skal spørge mig om råd - men jeg giver dem muligheden, og svare så godt jeg kan i forum.

Jeg synes det er fuldstændigt latterligt at du skal sidde her og nedgøre os. Jeg tør godt væde på at Sandra passer sine dyr mere end optimalt, så at skrive at hun ikke tænker på sine dyrs bedste er da for latterligt.

• #43   12. sep 2012 Tottelotterne: Det hun siger er, at medmindre du kan underbygge din påstand med noget fakta/dokumentation, så er din påstand ikke mere rigtig end dem der påstår, at hamstere snakker.

• #44   12. sep 2012 Ilder mor: det har jeg aldrig nævnt.. Kender intet til dem, ved bare de ikke er gnavere..

• > Simse <

#45   12. sep 2012 Hvor har ilder-mor skrevet?

• #46   12. sep 2012 Tottelotterne - det var da en gang vrøvl, din dyrlæge har bildt ham ind.
    Jeg synes du skal bede ham/hende om at sætte sig bedre ind i ernæring af gnavere inden vedkommende udtaler sig.
    Som der er nævnt tidligere i tråden, så har rotter og hamstere stort set samme ernæringsbehov.
    Et hamsterfoder er i princippet helt fint til rotter også.
    Personligt fodrer jeg med Altromin og Rat Vital. Men jeg har altså en stor spand Hamster Crispy (som der også er linket til) til at stå ved dyrene - og den får både hamstere og mus af (musene får også Rat Vital).
    Selv samme spand får rotterne af med jævne mellemrum for at gi dem noget variation.

Hvad bygger du din udtalelse på?
    Din dyrlæges ord? Er det det?
    Skræmmende!!

• #48   12. sep 2012 LUX Rotter: Vi ved jo godt, at dyrlæger ALTID har ret, og at det er alle os andre, der absolut ikke har forstand på de dyr vi har....

• #49   12. sep 2012 Simse: lige efter et af dine lange indlæg smiley
    Det er efterhÅnden lidt langt oppe, men kan ikke kopire det da jeg er på min telefon lige nu..

• > Simse <

#50   12. sep 2012 Ja nemlig - alle dyrlæger ved da ALT om ALLE dyr, og specielt om gnavere. smiley
    Haha nej, har mødt og hørt om mange dyrlæger jeg aldrig vil lade kigge på mine dyr - hverken kaniner, gnavere eller hund.

Fagudlært eller ej - opdatere de ikke deres viden jævnligt ved "almindelige dyreejere" <b>meget mere</b> end en dyrlæge.

• > Simse <

#51   12. sep 2012 Årh, havde jeg ikke set smiley

• #53   12. sep 2012 Min dyrelæge har heller ikke så meget forstand på hamstere, men det har hendes kollega på Fyn, der kan vi bare ikke tage over da offentlig transport ikke lig går der til, så min dyrelæge er begyndt at studere hamstere, og de gange vi har været der har den anden dyrelæge så været lige ved røret smiley

• #55   12. sep 2012 poteklask, det er et LAMT grundlag, så bare fordi jeg kalder dig ejnar før jeg kender dit rigtige navn så gælder der også eller hvad??

• #56   12. sep 2012 Jeg har intet imod at kaniner og andre ikke-gnaver er her inde. Men vil mene som nogle har nævnt, at kaniner bør have sin egen side, fordi de fylder ret meget med kanin hop og meget mere. Ikke fordi jeg ikke kan lide at de er her, overhoved. Syntes bare de ville være bedst for sig selv ligesom der også blev nævnt kanin, fugle, gnaver, og reptilgalleri. Jeg er ikke med nogen overhoved, det rør ikke mig at se på kaniner, men det kunne være feder for kanin ejer.

• > Simse <

#57   12. sep 2012 Hahahahahaa, sorry men den kommentar havde jeg ikke forventet Ilder-mor smiley
    Du har ret, men sjovt er det.

Susse, det er jo genialt. Hvis dyrlæger med kanin-kunder ville ringe til Bjarne i Hårlev når de fik kaniner ind, ville det rede MANGE kaninliv.

• #58   12. sep 2012 Spøjst... kunne sværge på at der i reglerne står, at fugle, fisk og krybdyr ikke må oprettes her inde... Men præcis som kaninen ikke er en gnaver, har Bazoom så tilsyneladende ikke opdaget at en skildpadde er et krybdyr...

• #59   13. sep 2012 Simse ja, min dyrelæge ved hvor højt jeg elsker mine dyr, og vil bestemt gøre så meget hun kan for at rede dem, da bølle skulle have klippet tænder kom hende fra Fyn og gjorde det, og da Tulle skulle opereres blev det på Fyn..

• #60   13. sep 2012 Lige en ting mere, man kan ikke oprette skildpadder her inde..

• #61   13. sep 2012 Jeg har altså set en skilpadde herinde det vil jeg sværge på.. den er bare "forsvundet"?

• > Simse <

#65   13. sep 2012 Du har ret.

Bare ærgerligt at det skal være sådan, for det er jo (oftest) et hyggeligt og lærerigt sted at være.

• > Simse <

#66   13. sep 2012 Ingen steder at være? Der findes masser af kaninforums. smiley

• > Simse <

#68   13. sep 2012 Pattedyr, så er det jo for både hunde, katte, heste, gnavere, kaniner osv.

• > Simse <

#71   13. sep 2012 Hehe helt i orden smiley

Mange tænker ikke over det på den måde.

• #72   13. sep 2012 Det kunne jo godt være for alle SMÅ pattedyr, og så kan krybdyr få sit eget, og fugle få sit eget også:)

• > Simse <

#73   13. sep 2012 Ja den er jeg mere med på. smiley

• #74   13. sep 2012 der blir faktisk arbejdet på at få fuglegalleri op og køre smiley

• #75   13. sep 2012 Hvor er det dog tåbeligt med et fuglegalleri (ikke noget ondt om fugle).

Hvorfor pokker får de ikke bare taget sig sammen, og lavet et skide galleri, hvor alt der ikke er andre steder, må oprettes.
    Og som jeg så har påpeget så mange gange før, så burde man altså relativt nemt kunne kode det sådan, at man ved overflod af et specifikt dyr, nemt kan flytte det over i et eget galleri.

Men, men, men... Det er jo ikke sådan lige til, når man først og fremmest er int. i at hive flere penge ind, for udvikling koster jo.

• #76   13. sep 2012 Øh, hvorfor er det mere tåbeligt med et fugegalleri end gnaver???

• #77   13. sep 2012 Fordi GG har været her et stykke tid efterhånden, og der længe har været behov for et galleri der tilgodeser alle de dyr der ikke er velkomne på de andre gallerier.

Så at lave et galleri udelukkende til fugle, virker, ja... knap så intelligent.

• #78   13. sep 2012 de kunne jo bare lave gg om til hvad det jo er: et små pattedyrs galleri? så kunne alle de små pattedyr være her.. fugle får deres eget for det er ikke et pattedyr.

Det ville da være mere mærkeligt at blande pattedyr med andet på samme galleri?

• #79   13. sep 2012 Men der er så tilsyneladende også røget en skildpadde med her ind.
    Og hvad vil du foreslå der bliver gjort med krybdyr, padder, fisk og hvirvelløse dyr?

Kaninerne alene burde jo få deres helt eget galleri, med al den aktivitet der er her inde.

Nej, et nyt galleri til en specifik gruppe dyr, er helt hul i hovedet

• #80   13. sep 2012 Syntes det er mere hul i hovedet at lave et til kaniner alene? De kunne jo gå ind under små pattedyr? og jeg et til fugle, et til krybdyr, fisk og hvirvelløse dyr har jeg ikke hørt nogle efterspørge et galleri til?

• > Simse <

#81   13. sep 2012 Hvorfor skulle hunde og katte så have hvert sit? Jeg synes helt klart at der er nok aktivitet til et kaningalleri.

• #82   13. sep 2012 der er mange flere hunde og katte racer, og sikkert mange flere oprettet der inde..
    Jeg syntes bare ikke der er grund til kaniner får sit eget.. Hellere lave gg om til alle små pattedyr.. ellers ville de skulle lave alt for mange gallerier for at alle kunne oprette deres forskellige dyr.. det ville blive for meget til det faktisk kunne blive aktuel.. det skal jo også være lidt realistisk.

• #84   13. sep 2012 Der er kun 5836 kaniner . 9816 hunde kun under blanding af racer. 10039 kun under huskatte. alle kaniner der er her kommer ikke engang i nærheden af antallet af bare en "race" ved hunde og katte. det ville ikke kunne betale sig.

• #85   13. sep 2012 Jeg tror seriøst i undervurderer hvor mange dyr det indebærer, hvis man tager alt mindre af pattedyr.
    Gnavere alene har vanvittigt meget potentiale.

Og kanin folket alene er der super mange af.

Så har vi "alle de andre", som pungdyr, insektædere og div. rovdyr. En relativt lille gruppe i forhold til de ovennævnte.

Men man kan så også sige, hvis man ikke selv har interesse i et specifikt emne, hvor realistisk er det så, at man har hørt om folk der kunne være interesserede i et galleri til dette?
    Jeg er da stødt på både hvirvelløse og fisk, der har manglet et sted at være...
    Og så nævnes krybdyr hele tiden, men hvad så med padderne?

Inden for NHF har de en hel frøgruppe alene, men de hører jo ikke til blandt krybdyr. Det gør salamanderne heller ikke...

Personligt er min interesse gnavere (og eksotiske pattedyr, men det lader vi lige ligge et øjeblik).
    Jeg kan ikke se, hvorfor jeg skal straffes, ved først at få et galleri, og efterfølgende få det taget væk igen, fordi andre også vil have noget.

Nu siger fugle ikke noget mig personligt, og så kan jeg da bruge samme argument, for jeg har reelt ikke hørt om nogen interesse for et sådan galleri.

• #87   15. sep 2012 Mis Mascots: Men til forskel, så er blandingshunde jo rent faktisk hunde, og huskatte er rent faktisk katte, hvorimod kaniner ikke er gnavere.

Tottelotterne: Medmindre du eller din såkaldte "dyrlæge" (ja, jeg betvivler hvor meget personen rent faktisk ved om dyr) kan komme med noget dokumentation på påstanden, eller på, at der er så meget højere saltindhold i feks hamster crispy i forhold til feks altromin, at det skulle være skadeligt, så kan du godt lukke skuffen, for så er der absolut intet hold i den udtalelse du kommer med.

• #88   15. sep 2012 Tottelotterne: Er det også din "dyrlæge" der har fortalt dig, at marsvin skal holdes alene?

• #90   15. sep 2012 Cavy Cats Opdræt : Ved godt kaniner ikke er gnaver. Det er ilderen og diverse andre der er her inde heller ikke.. Men det betyder da ikke de skal ha deres egen. Jeg skrev tallene så i kunne se hvor lidt der faktisk er i forhold til på katte og hunde galleri. For a vise det ikke ville kunne betale sig.. Hvilket jeg også skrev længere oppe...

• > Simse <

#92   15. sep 2012 Men nu skal du tænke på at der er mange kaninfolk, der IKKE er herinde, da de ikke vil være på et sted for gnavere med deres kaniner.
    Vi er jo også flere kaninfolk herinde, som ikke har oprettet sine kaniner - ellers kunne jeg da oprette to nuværende og seks tidligere kaniner. (ikke at det er mange, men det forøger da tallene)

• > Simse <

#95   15. sep 2012 Nej, fotoalbum er jo til alt - både gnavere, andre dyr og ting der slet ikke relatere til dette galleri.

På hundegalleri må man ikke oprette en profil med de ulovlige hunderacer, men man må gerne oprette et album med dem. smiley

Jeg har flere album, med ildere, kaniner, mig, en blodigle, osv.

• #96   15. sep 2012 Lena, ved ikke om du så mit link..

Men det er bestemt ikke et problem for mig, jeg har også billeder af min hund i et fotoalbum..

• #100   15. sep 2012 Sandra S: det er i et fotoalbum, hvis det er skildpadden du snakker om..

• #103   15. sep 2012 Jeg synes det skal blive ved med at være for kaniner også. Der er godt nok flere kaninsider ( forum) men alle røvsyge på den ene eller anden måde som jeg har oplevet dem so far. Herinde er der osse meget vås, se bare den her tråd, men osse meget forskelligt og federe layout og funktioner end på de "gammeldags"

• #104   15. sep 2012 jeg synes den her diskussion er til grin smiley
    foooor saaaaatan da Bobby

• > Simse <

#106   15. sep 2012 Der er da ingen, som leger betjent. Hold nu op med at skrive sådan noget pjat.

• #107   16. sep 2012 Det var ikke den skilpadde... smiley Gider faktisk ikke rigtig følge med i den her tråd længere, når folk er så negative..

• #108   18. nov 2012 Jeg tror ikke folkene bag bazoom ved at en kanin ikke er en gnaver;-)
    Desuden vil de fleste nok savne mængden af aktivitet, som kanin folkene herinde bidrager med.

• #109   22. nov 2012 Kunne man ikke bare kalde det "Smådyrs Galleri" ?

Kommentér på:
Hedder det da ikke GnaverGalleri?

Annonce