{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

Linjefag... (Tror jeg nok det hedder) {{forumTopicSubject}}

Nu er tiden inde til at jeg skal vælge linjefag på min skole...
Jeg vil RIGTIGT gerne være dyrlæge da jeg fungere godt sammen med dyr og synes sygdomme og at hjælpe dyr er spændene smiley
Nu er jeg bare i tvivl om hvilken linje jeg skal vælge..

Innovativ: noget med computere (har ikke hørt om andet derfra)

International: alle fag som Fysik Kemi Engelsk Matematik osv. Er på engelsk..

Naturfaglig: giver lidt sig selv sådan noget med natur teknik og globalopvarmning..

Jeg laver udelukkende dette emne da jeg selv er i tvivl om hvad jeg skal på...
Jeg kan NÆSTEN snakke flydene Engelsk har dog brug for at have været sammen med en englænder i min. 1 dag før min Engelske kommer frem...

Ved ikke om jeg fik formuleret mig godt nok, men glæder mig til at få jeres svar smiley

Kan i ikke holde tonen herinde?
Jeg kan som sagt ikke selv vælge...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Linjefag... (Tror jeg nok det hedder)
  • #2   19. jan 2015 Jeg ville vælge naturfag, alt efter hvad det præcist er. For der burde indgå fysik, kemi, matematik og biologi, som er ret vigtige hvis man ønsker at læse et naturfag på universitetet. Engelsk er også vigtigt, da man skal kunne læse og forstå det på et ret højt niveau, men kan man komme lidt længere frem i de nævnte fag, er det klart den største fordel imo.

  • #3   19. jan 2015 Jeg ville så vælge international, at få de fag på "basalt niveau" på engelsk tror jeg tilgengæld vil give en god fordel senere til dyrlægestudiet, hvor meget også foregår på engelsk.
    - Naturfagligt vil selvfølgelig også være en fordel men lyder jo til at der på internationalt fortsat er fokus på 'hele pakken', hvilket du kan tage med videre til gymnasiet til den tid.

    Men vil så også sige, få fokus på at komme ud i praktik ved en dyrlæge - få set alle sider af jobbet, gode som dårlige. Der er meget 'skidt' også og ikke kun masser af søde dyr, ligesom det er nattevagter, vagter juleaften/nytårsaften osv. - så få alle vinkler at faget belyst og når du så er i praktik kan du jo snakke med dyrlægen om hvad du ellers kan gøre, for at forberede dig til studiet. Udover at arbejde hårdt og spare op til masser af dyre bøger - til tider også studieture undervejs. Min ene tante var bl.a. i Australien, Afrika m.v. undervejs i hendes studie.


  • #4   20. jan 2015 Tak for svar smiley
    Jeg synes så ikke det er de søde dyr der er spændene, men det med sygdomme og jeg kunne sagtens klarer at aflive eller operere et sygt dyr da det er for deres bedste og jeg synes også ting som immunforsvaret er spændene.. Og på samme tid fungere jeg også bare godt med dyr så jeg kunne sagtens forestille mig at arbejde som dyrlæge og i f.eks. I matematik lå jeg på det bedste "rank" i national testen i år og det arbejdede hårdt for kun pga. At dyrlæge ville betyde RIGTIGT meget for mig smiley


  • #5   20. jan 2015 Jeg selv vil være dyrlæge, og jeg går på HTX.
    Der er jo massere af kemi, biologi og det hele.. Det synes jeg bare fungerer helt vildt godt.


  • #6   20. jan 2015 - Kan så lige se du kun er 12, men naturvidenskablig er både spændende og godt når man vil være dyrlæge.

  • #7   20. jan 2015 Okay smiley

  • #8   20. jan 2015 Som Rollo skriver, så er det rigtig godt at kunne læse og forstå engelsk (nogle forelæsninger holdes også på engelsk på dyrlægestudiet). Ligeledes fysik og kemi samt selvfølgelig matematik.
    Jeg har selv taget en naturvidenskablig studieretning på HTX, hvilket har været så godt i forhold til dyrlægestudiet bagefter, - jeg føler, at jeg var godt rustet til det i forhold til dem, der havde taget en sproglig studieretning og ikke var vant til at tænke i de naturvidenskabelige baner.

    Og ja, studiebøger er sygt dyre, - tror det koster omkring 100.000 kr samlet med alle bøger man skal bruge på hele uddannelsen, - og så er der jo også alt muligt andet som dissektionssæt, kitler, stetoskop, kliniktøj, masser af gummihandsker osv.

    Men når du kun er 12 år, og det dermed er folkeskolen, så kan du selvfølgelig bare vælge efter interesse, - du skal nok nå at lære masser af ting på din gymnasielle uddannelse, - men jeg vil sige at engelsk jo aldrig skader at blive forbedret smiley


  • #9   20. jan 2015 Okay smiley

  • #10   20. jan 2015 Jeg havde nok valgt international smiley Jeg studerer selv til dyrlæge, og det er lidt af en omvæltning at alle bøger er på engelsk og få af forlæsningerne også er på engelsk, selv på første år smiley

    Og som beskrevet ville jeg helt klart kaste mig ud i en naturvidenskabelig HTX bagefter - det gjorde jeg også, og som Lulle beskriver, ruster det virkeligt en meget smiley


  • #11   20. jan 2015 Okay det er bare det at jeg er rimelig god til Engelsk i forhold til alle andre i min klasse så ved ikke helt..

  • #12   20. jan 2015 Så vælg efter hvad du har lyst til smiley Det er overhovedet ikke vigtigt, hvad du vælger i forhold til senere hen, man skal jo have en gymnasiel uddannelse hvor man kan vælge fag der passer til uddannelsens specifikke adgangskrav, - så du behøver ikke tænkte så langt ud i fremtiden, - bare arbejd godt med tingene og så skal det hele nok komme smiley

  • #13   20. jan 2015 Okay tak smiley
    Kan bare stadig ikke bestemme mig smiley


Kommentér på:
Linjefag... (Tror jeg nok det hedder)

Annonce