{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.657 visninger | Oprettet:

Virkon S? (Marsvin) {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer, der har haft brugt Virkon S til Desinfektion af burene? Eller har i nogen andre ting i plejer og bruge?

Jeg skolder burene hver gang marsvinene skiftes, men ALLIGEVEL har der været en luftvejsinfektion i omløb desværre. Så min dyrlæge foreslog Virkon S - men hvad er jeres erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Virkon S? (Marsvin)
  • #1   6. sep 2012 Virkon S bruges bla. i svinestalde til disinfektion. Det er ganske effektivt, og kan sagtens bruges til formålet.

• #2   6. sep 2012 Men er forholdsvis dyrt faktisk.
    Man kan også bruge feks den her http://www.lux-shoppen.dk/desirens-1000ml-p-897.html eller... den Netto nogen gange har på tilbud som jeg på stående fod ikke kan huske hvad hedder.

Men en luftvejsinfektion forsvinder jo ikke bare fordi man desinficere burene, selvom det selvsagt er en rigtig god ide at gøre det.

• #3   6. sep 2012 jeg bruger også rodalon, når mine bedrollers skal rengøres

• #4   6. sep 2012 Cavy: Jeg ved at infektionen ikke kun forsvinder ved desinfektion, de er skam også i behandling, men som du selv påpeger er det en god idé, specielt når det har noget med bakterier og gøre smiley

Men er der nogen af jer der ved hvor man kan få fat i det henne?

Anette: Jeg prøver lige og høre dr.dyr om jeg kan bruge rodalon, jeg mener bare han sagde at det skulle være virkon s da det ikke er farligt/giftigt for grisene.. jeg kan også have misforstået smiley

• #5   6. sep 2012 rodalon er også fint, bruger man den til indedørs så tager dyrene ikke skade af det heller. Desinfektion stopper ikke luftvejsinfektioner ved marsvin for bakterierne sidder jo i dyrenes luftveje og dem kan du ikke desinficere... de smittede dyr skal i karentæne og behandles med antibiotika.

• #6   6. sep 2012 Det var rodalon, det hed. Jeg havde det lige på tungen men kunne simpelthen ikke huske det *GG*

Virkon S er netop noget meget krads stads.
    Man kan få det i de fleste maskinforretninger, altså steder der sælger diverse staldinventar til ko-/grisestalde.

• #7   6. sep 2012 Om man bruger rodalon eller virkon S er en smagssag det virker lige godt efter min erfaring om om man syne det det ene er mere krads end det andet er nok også en smagssag.

Men i hvertfald er det begge midler til disinfektion.

• #8   6. sep 2012 Susan: Som jeg også skrev til Cavy er de inficerede dyr i karantæne og i behandling smiley Jeg ville bare vide hvad der var bedst og desinficere burene med, da der jo også kan sidde bakterier på selve buret og dets inventar smiley

Så det vil sige at jeg godt kan bruge rodalon? smiley
    Vi skal op til tjek med de syge dyr her kl.14:30 for at dyrlægen kan tjekke eventuelle fremskridt smiley

• #9   6. sep 2012 ja rodalon til indedørs er fint og jeg havde ikke læst den anden besked inden jeg skrev mit indlæg;)

• #10   6. sep 2012 har du forøvrigt fået undersøgt om det kan være clamydia? det kan give luftvejsinfektioner og smitter som bare pokker...

• #11   6. sep 2012 Susan: Nå okay hehe smiley - Ja de er blevet tjekket for det hele, men dyrlægerne mente det var en decideret luftvejsinfektion. Men det er jo super jeg kan bruge rodalon, så har jeg styr på det smiley

• #12   7. sep 2012 Jeg foretrækker Virkon S fremfor Rodalon, men nu har jeg heller aldrig brugt Rodalon..
    Men så vidt jeg har forstået så skulle Virkon S det også være noget stærkere end Rodalon, så jeg har aldrig mine dyr i burene i mindst en dag efter jeg har brugt det, men så er jeg også tryg ved at jeg har fået has med det jeg nu skulle desinficere imod. smiley

• #13   7. sep 2012 Virkon s nedbrydes meget hurtigere end rodalon og i det øjeblik væsken er blevet farveløs virker det ikke engang mere... man bruger det på laboratorier til desinfektion af alt muligt netop fordi det er ugiftigt for større væsener (alt over mikrobestørrelse).
    Virkon s har dog en svag syrevirkning så man skal ikke bruge det på stål fx, det ruster så. Så lad være med at rengør vandflasker med det fx, rørene og kuglerne i tuden ruster. Jeg fortrækker langt virkon s fremfor rodalon mht til giftighed MEN virkon s er så t*ssedyrt at jeg bruger rodalon alligevel... men det er KUN pga prisen...

Kommentér på:
Virkon S? (Marsvin)

Annonce