{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Signe D
Signe D
Tilmeldt:
24. apr 2021
Følgere: 10 Emner: 2 Svar: 2

Døde unger {{forumTopicSubject}}

Hej med jer
Vi har kaninunger for første gang hun fik 8 unger og har bygget en fin rede med massere af pels og halm. Men vi har allerede fjernet to døde unger fra reden. Jeg kan mærke der er af der er lidt kold og har varmet den og lagt tilbage.
Jeg tjekker en gang og har dem oppe og ellers kigger jeg ud morgen og aften.
Giver hun dem ikke mad? Jeg ser hun er oppe hos dem.
Har hun ikke mælk nok?
Skal de have killinger modermælkserstatning.
Skal naturen gå sin gang?
Søger bare råd, vejledning og forklaring


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Døde unger
  • #1   27. apr 2021 Hej

    Det er ikke unaturligt, at nogle unger ikke klarer den - der kan være flere årsager til det. Men min erfaring er, at hunkaninen ofte afviser ungerne, hvis der er noget i vejen med dem eller hun ikke er interesseret i at være mor. Hun kan finde på at skubbe dem ud af reden fx. Derudover ville jeg give dem meget ro, da kaniner i naturen gemmer deres rede for rovdyr. Kaniner passer heller ikke deres unger og er ved dem hele tiden, da de i det fri skal ud og finde føde, men de vender tilbage til dem og giver mælk, når der er ro. Så det kan måske hjælpe at give dem helt ro i nogle dage


  • #2   27. apr 2021 har du givet din kanin gulerødder for nyligt ?

  • #3   28. apr 2021 Karsten - Gulerødder?

  • #4   28. apr 2021 ja. mine 2 første kuld døde i reden. det vidste sig at gulerødder ind holder nogen stoffer som går i mælken og som ungerne ikke kan tåle. haft ikke mistet kuld siden jeg stoppe med at give møderne gulerødder mens de gav mælk.


  • #5   28. apr 2021 Jeg fodrer med gulerødder og får masser af kuld. Har du evt link til hvor jeg kan læse om det?

  • #6   28. apr 2021 nej det svære. jeg fik det af vide af en anden avler.

  • #7   29. apr 2021 Ang. gulerødder: Jeg har fodret hunner af racen hollænder (ca. 3 kg) med i gns 250 gram gulerødder/hun/dag gennem hele vinterhalvåret i over 30 år. Jeg ligger i toppen på landsplan, hvad frugtbarhed, malkeevne og sundhed angår. Der er født i gns. 250 unger/år."Skriftkloge" mennesker er så venlige at fortælle mig, at kaniner på lang sigt bliver syge, hvis de får mere end et par cm gulerod et par gange om ugen. Jeg spørger Hvornår sker det hos mig ? - jeg har ikke fået nogen brugbare svar.
    Til trådstarter: Kig lige, om hunnen har yverbetændelse - hvis ikke, og hun gentager situationen næste gang, vil jeg råde dig til at tage hende ud af avl.


  • #8   29. apr 2021 Karsten- jeg har , ligesom Jørgen, fodret med gulerødder hele vinterhalvåret, i mange år. Både under drægtighed, mens ungerne ligger i reden og senere til både mor og børn. Jeg mister yderst sjældent unger.

  • #9   30. apr 2021 Ok. Det kommer åbenbart and på kaninen, så man må prøve sig frem og se hvad der fungerer

  • Signe D
    Signe D Tilmeldt:
    apr 2021

    Følgere: 10 Emner: 2 Svar: 2
    #10   30. apr 2021 Hun har fået gulerødder.
    Vi er endt med 3 døde i reden, der er ikke sket dem noget og moren har ikke gjort dem noget.
    Det er vores første kuld.
    Vi har nu 3 sunde kaninunger på 9 dage, jeg tænker de kommer til at klare sig.
    Kanin mor knurre lidt når jeg kommer og fare frem, det har hun ellers ikke gjort før.
    Jeg tænker det har været for koldt om natten måske de har været svage og frosset🤷🏽‍♀️


Kommentér på:
Døde unger

Annonce