{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
318 visninger | Oprettet:

hestefoder {{forumTopicSubject}}

måske et dumt spørgsmål, men kunne man erstatte kanin piller med et hestefoder som dette:
https://www.stovlsighestefoder.dk/shop/325-dengie/1762-dengie-healthy-tummy/?variantId=3063&gclid=CjwKCAjw6fCCBhBNEiwAem5SOzgpwxR71TK0rJ5XRquiVq20hDkVQrT1EKG4C8QosQKUoDtIqF92cRoCa_cQAvD_BwE

tænker mest på om det dækker kaninen korrekt ind i forhold til mikronæringstoffer idet foderet stadig består af lucerne/græs/urter lig de kaninpiller jeg fodre nu - hestefoderet koster bare meget mindre end de 100kr for 2kg jeg giver nu...

Kommentarer på:  hestefoder
  • #1   25. mar Det ville jeg ikke gøre, hvis jeg var dig smiley
    Det er trods alt lavet til heste, ikke til kaniner.

• #2   25. mar Det er rigtigt, men nu har min kanin også fået en lille håndfuld lucerne hver aften, som er lavet til heste, og han får hø der også er slået til heste, så var egentlig bare nysgerrig på om der var forskel på et hestefoder baseret på græs/lucerne/urter og et kanin foder der er baseret på græs/lucerne/urter mht de nærringstoffer der er tilsat, og om der var nogle der var kloge på det. Er på SU så det kunne være rart at kunne spare lidt, hvis nu man betalte mere for et ligende produkt bare med forskellig labels.
    det er jo trods alt så lidt af pillerne de skal have dagligt smiley

• #3   26. mar Heste fodderet er ikke engang rene piller... Detsuden er ordet urter et meget bredt begreb, det er vigtigt og vide hvilke urter der er tale om, og hvad jeg læser er det Oregano, Kanel og Ingefær og de to sidste er jeg meget i tvivl om hvor godt det er for en kanin.
    Der er også Rapsolie i produktet, hvilket jeg også er i tvivl om hvor godt det er for en kanin. smiley
    Hvis du ikke har forstand på kanin fodder kan jeg anbefale dig og læse her inde. https://frikanin.dk/kaninpiller-pellets

Hvis det du køber er i den dyre ende har du så overvejet og finde produktet på andre sider end der hvor du køber, eller noget tilsvarende som er lavet til kaniner? Nu ved jeg ikke hvad kanin piller du giver lige nu. smiley

Men jeg vil kraftig andbefale og nøjes med hvad der er lavet til kaniner, ellers kan det du prøver og spare ende med og gå til dyrelæge regningen, og så er der intet sparet alligevel. smiley

• #4   26. mar Find et billigere alternativ af piller til din kanin. 100kr for 2 kg lyder meget voldsomt.
    Du kan fx få Burgess 10 kg/269.- eller NAG 25 kg / 159.-
    Der er mange billigere og bedre alternativer end hestefoder.
    Lucerne kan du give som snack.

• #5   26. mar Iøvrigt er ingefær ikke noget du bør give kaniner. Giv artsbestemt foder. Visse timg til
    Heste kan du give men vær varsom. Kanin maver er super sarte

• #6   26. mar tak for svar. Pt får han sherwood, men har fundet mærket 2 gode naboer som laver et ens produkt til billigere penge (altså de der 100kr for 2 kg). Er ikke så meget for at give burgess da jeg ikke syntes at ingredienserne er optimale.
    kan da sagtens finde et biligt kanin fodder, men går selv meget op i at det ikke indeholder fx korn og bønner
    fandt en god hjemmeside der sammenlignede forskellige kaninpille mærker og kom så selv frem til at produktet havde en meget høj fedt procent, og derfor nok ikke er optimalt smiley

studerer human ernæring og er derfor godt klar over hvor vigtig ernæring er - også for kaniner da de hurtigt at blive syge.

• #7   26. mar studerer ernæring og sundhed*

• #8   26. mar Der må jeg sige mig enig med #3-#5 smiley
    De tåler trods alt ikke de samme ting. Men så må du jo gøre op med dig selv om, om det er prisen eller kvaliteten som er vigtigst.

• #9   27. mar Der er ikke MEGEN forskel på sammensætningen på nogle blandinger til heste og til kaniner - så anvendt på den rigtige måde - som TILSKUD - kommer man ikke helt galt af sted.... Men der findes gode dansk producerede blandinger til 6-8 kr/kg, så det synes jeg, at vi skal benytte os af.

Kommentér på:
hestefoder

x