{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.423 visninger | Oprettet:

Hestefoder til kaniner? {{forumTopicSubject}}

Var i går ude ved en opdrætter som ville overbevise mig om at hestefoder var det bedste for kaninerne, da der vitaminer og mineraler i foderet, som der ikke er i kanin "piller". Der var endda større mængder i end kaninerne havde brug for. Hvor overskydne kom ud i den anden ende? Så det var ikke et problem smiley
Hun forklarede også at der var noget olie i, som skulle være godt for kaninernes fordøjelses system og der var mere korn i. Jeg er lidt skeptisk. smiley
Har kaniner godt af den store mængde korn som der er i heste foder?
Har kaniner godt af olie? Tænke på om de ikke kan få tynd mave af det?
Ophober vitaminerne og mineralerne sig ikke i kroppen på dyret? smiley

Har også oplevet et par fodre med kalve foder, da de mente det indeholdt det samme, bare billigere? smiley
Jeg vil nu gerne holde mig til det vante foder. Men er lidt nysgerrig om andre har erfaring med hestefoder? eller om nogle taler imod?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestefoder til kaniner?
  • #1   28. mar 2016 Hestefoder er et vidt begreb.. Der findes meget forskelligt af det

  • #2   28. mar 2016 Umiddelbart lignede det noget müsli blandet med lucerne

  • #5   28. mar 2016 Hos en del semidrøvtyggere er der begyndt at komme en tendens til at de sammenlignes direkte over med heste. Både i fordøjelse og adfærd.
    Det er jo også dejligt nemt, at man bare kan sige at f.eks. en kanin skal behandles som en hest, for der er meget mere forskning på hesteområdet, både mht. foder og adfærd, end der er hos langt de fleste smådyr.

    Mht at tingene kommer ud, så kommer det an på hvad det er.
    Vandopløselige vitaminer kan de også få for meget af (som f.eks. hvis de fodres med c-vitamin i marsvine mængder), men ellers er vandopløselige vitaminer i det store hele relativt ufarlige, fordi de kommer ud igen, hvis der ikke overdrives for meget med dem. Fedtopløselige vitaminer derimod. Det er ikke noget der sådan bare lige kommer ud igen. Mineraler som f.eks. salt kommer heller ikke bare lige ud igen... Så man skal passe meget på med at fodre med noget, man ved har en forkert vitamin- og mineral sammensætning


  • #7   29. mar 2016 Jeg har også set en der fodrede med hestefoder det var desværre slagtekaniner en mor og hendes unger kan ikk huske hvad foderet hedder men det var sådan nogen der lignede lidt tykke knækkede grønne agtige piller og de duftede godt kaninerne virkede ikk til og tage skade af det men om det godt ved jeg virkelig ikke.

  • #8   29. mar 2016 Uanset hvad, så skl kaniner ikke have müsli, personligt mener jeg heller ikke heste skal have det.. Alt for meget sukkerstoffer

  • #9   1. apr 2016 Kaninfoder= giver sig selv at det skal gives til kaniner, og ikke andre arter dyr. Hestefodder= Til heste og ikke andre dyr. Slut prut!
    Har selv hest og en masse høje vitamin indhold er i foderet (i alt) kan der være vitaminer som kan gøre kaniner syge. Derfor hedder set Hestefodder fordi det skal heste have og Kaninfoder for det skal kaniner have. Olie feder ufatteligt meget, og gives kun til tynde heste. Kaniner vil få ondt i mavsen og have det dårligt over at få olie ind i sig.


Kommentér på:
Hestefoder til kaniner?

Annonce