2.826 visninger
|
Oprettet:
Hvilken marsvin er mest attraktive og hvorfor {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg ville bare høre hvilken marsvin i bedst syntes om og hvorfor?
Hvor stor er netop den race?
Hvad har de af enskaber ?
Hvad kræver netop den race?
Og meget mere
Det er fordi min mand og datter har snakket lidt om de gerne ville have nogen eller et par stykker så er bare nysgerrig på hvilken racer i anbefalede
De snakker om skinny og langhåret som f.eks sheltie
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Gnavere: 7 Emner: 15 Svar: 105
Kender ikke rigtig til skinnyer men har hørt at deres hud vist skal plejes en del, er sikker på at nogle af de garvede skinny opdrætter herinde sikkert nok skal fortælle jer om dem:-)
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
De kræver selvsagt noget pelspleje, hvis man ikke bare holder pelsen forholdsvis kort med en saks.
De er fantastiske som dyr til børn, for de finder sig i ret mange ting.
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 2 Emner: 26 Svar: 55
Tusinde tak for svaret, syntes også sheltie er en flot marsvin, men det behøver ikke lige være disse racer jeg skrev, vil bare være meget opdateret om dem de skal have, jeg så helst at de var så små som muligt, gerne lidt hår og så kærlige som muligt, betyder ikke så meget at det skal bruges tid på dem med pleje osv
apr 2010
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Jeg har skinnyer og skinnybærer bla. Jeg vil ikke råde folk der ikke har haft marsvin til skinnyer som første gangs køb. De kræver altså en lille smule mere end alm. marsvin generelt set.
Skinnybærene er dog helt perfekte til kæledyr. De er korthåret, og har et rigtig godt sind. De er stort set aldrig sky eller bange for noget. De er meget rolige og nysgerrige.
Jeg sælger en hel del skinnybærer til kæledyr til børne familier og de er rigtig glade for dem.
Skinnybærene kræver ikke mere end alm. marsvin.
maj 2010
apr 2010
apr 2010
maj 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 37 Svar: 409
I kunne jo tage rundt og kigge hos nogle forskellige opdrættere, som har mange forskellige racer, så I kunne se nogle forskellige?
Jeg har selv hvirvel og satin kæledyr i øjeblikket... Af dem er min oplevelse sådan rent temperamentsmæssigt, at hvirvlerne er forholdsvis rolige, hvorimod min satinpige er en rigtig lille turbo-mutte. Når de er ude, putter hvirvlerne typisk hos mig og slapper af, mens de bliver nusset, mens satinpigen tøffer rundt og undersøger alt, og synes også umiddelbart, hun popcorner mere.
Dog skal man selvfølgelig - uanset hvad - holde sig for øje, at ligesom med alle andre dyr, så er der måske nogle generelle retningslinjer for de forskellige racer/typer af marsvin, men hver enkelt marsvin har også sin egen personlighed.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Deres temperament er bare noget helt specielt. Da jeg havde langhårede var de ikke nær så rolige eller nysgerrige (det er baseret på de langhår jeg havde gennem opdrættet - jeg er godt klar over andre har andre erfaringer med langhår :-)) og de ville heller ikke så gerne snakkes med. Mine skinnyer og skinnybærere hænger ud over kanten for godbidder eller nusning konstant og følger med i alt hvad der sker. Samtidig er de meget lette at gøre tamme og er generelt bare skønne.
Jeg anbefaler dog også sjældent skinnyer som førstegangsmarsvin idet de kræver lidt mere - temperatur, foder, hudpleje - men er man indforstået og villig til at lytte og lære, kan man dog sagtens starte ud med skinnyer. Det kræver bare man sætter dig ind i deres pasning og pleje godt, gerne ved hjælp af en erfaren opdrætter. Skinnybærere derimod kræver ingen ekstra pleje som almindelige marsvin ikke gør. De er super lette kæledyr og egner sig fortrinligt til børne/kæledyr. Ligesom er de korthårede og kræver derfor heller ikke pelspleje.
maj 2010
Jeg har et par dyr til salg nu, og jeg venter også et par kuld. Prisen afhænger som regel af kvaliteten på dyret.
maj 2012
maj 2010
maj 2012
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Gnavere: 7 Emner: 15 Svar: 105
maj 2010
maj 2012
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 81
disse racer har et skønt temperement.
jeg sælger mange teddyer til børnefamilie.
texel og merino kræver pelspleje , men en saks og så holde pelsen i bordhøjde, så er de også til for alle at passe.
apr 2010
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 81
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
-Abyssiniere
Hvor stor er netop den race?
-varierer fra ca 900-1100g for en voksen hun som ikke er fed, hannerne kan godt komme op til 1300 ca
Hvad har de af enskaber ?
-livlige, generelt meget nysgerrige, MEGET verbale og meget aktive.
Hvad kræver netop den race?
-intet i pelspleje hvis de ellers har rene bure, kløer skal klippes som ved andre racer.
Og meget mere
-jeg har lige fundet ud at jeg vist nok er sidste registrerede aktive opdrætter af denne race i DK så hvis i vil ha et sjældent marsvin skal i til Århus og hente...;)
Hvilken marsvin er mest attraktive og hvorfor