{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.826 visninger | Oprettet:

Hvilken marsvin er mest attraktive og hvorfor {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg ville bare høre hvilken marsvin i bedst syntes om og hvorfor?
Hvor stor er netop den race?
Hvad har de af enskaber ?
Hvad kræver netop den race?
Og meget mere

Det er fordi min mand og datter har snakket lidt om de gerne ville have nogen eller et par stykker så er bare nysgerrig på hvilken racer i anbefalede

De snakker om skinny og langhåret som f.eks sheltie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken marsvin er mest attraktive og hvorfor
  • #1   17. jul 2012 Sheltie synes jeg har et fantastisk sind, de er meget rolige men de kræver ret meget pelspleje i hverdagen både med børstning dagligt, vask ind i mellem og klipning i ny og næ medmindre man vil udstille dem i fuld pels:-)
    Kender ikke rigtig til skinnyer men har hørt at deres hud vist skal plejes en del, er sikker på at nogle af de garvede skinny opdrætter herinde sikkert nok skal fortælle jer om dem:-)

• #2   17. jul 2012 Merinoer. De har et afslappet temperament og er meget nysgerrige og kælne.
    De kræver selvsagt noget pelspleje, hvis man ikke bare holder pelsen forholdsvis kort med en saks.
    De er fantastiske som dyr til børn, for de finder sig i ret mange ting.

• #3   17. jul 2012 Hej Trine
    Tusinde tak for svaret, syntes også sheltie er en flot marsvin, men det behøver ikke lige være disse racer jeg skrev, vil bare være meget opdateret om dem de skal have, jeg så helst at de var så små som muligt, gerne lidt hår og så kærlige som muligt, betyder ikke så meget at det skal bruges tid på dem med pleje osv

• #4   17. jul 2012 Hej Cavy det lyder som en spændene race kender du nogen der opdrætter dem

• #5   17. jul 2012 Jeg ved ikke hvilke racer som er mest attraktive, det handler nok om hvad man personligt mest er til.

Jeg har skinnyer og skinnybærer bla. Jeg vil ikke råde folk der ikke har haft marsvin til skinnyer som første gangs køb. De kræver altså en lille smule mere end alm. marsvin generelt set.

Skinnybærene er dog helt perfekte til kæledyr. De er korthåret, og har et rigtig godt sind. De er stort set aldrig sky eller bange for noget. De er meget rolige og nysgerrige.

Jeg sælger en hel del skinnybærer til kæledyr til børne familier og de er rigtig glade for dem.

Skinnybærene kræver ikke mere end alm. marsvin.

• #6   17. jul 2012 Grislinger S: Ja. Mig selv smiley

• #7   17. jul 2012 Hej sortfod vi har haft marsvin fra nyfødte til de har været 7-8 år det er så længe siden, men har ikke gået så meget op i racer. Men ved godt en masse om alt det andet som generaler pleje foder mm men vil bare gerne have et par stykker der virkelig er kærlige nysgerrige og som en 8 årig kan hjælpe med at passe selv om det er os der passer dem i bund og grund

• #8   17. jul 2012 Cavy hvor kommer du fra og hvad tager du for dem og venter du snart kuld igen eller har du pt kh Sanne

• #9   17. jul 2012 Det, jeg tror, I skal overveje først og fremmest, er hvorvidt I har tid, lyst og overskud til pelspleje eller hudpleje osv., om det skal være rolige eller mere aktive marsvin, og om I rent udseendemæssig er mest til glathår, hvirvel, krøller, strithår, langt hår eller ingen hår.

I kunne jo tage rundt og kigge hos nogle forskellige opdrættere, som har mange forskellige racer, så I kunne se nogle forskellige?

Jeg har selv hvirvel og satin kæledyr i øjeblikket... Af dem er min oplevelse sådan rent temperamentsmæssigt, at hvirvlerne er forholdsvis rolige, hvorimod min satinpige er en rigtig lille turbo-mutte. Når de er ude, putter hvirvlerne typisk hos mig og slapper af, mens de bliver nusset, mens satinpigen tøffer rundt og undersøger alt, og synes også umiddelbart, hun popcorner mere.

Dog skal man selvfølgelig - uanset hvad - holde sig for øje, at ligesom med alle andre dyr, så er der måske nogle generelle retningslinjer for de forskellige racer/typer af marsvin, men hver enkelt marsvin har også sin egen personlighed.

• #10   17. jul 2012 Ud fra hvad jeg synes bedst om - Skinnyer og Skinnybærere, nok fordi jeg selv opdrætter dem smiley

Deres temperament er bare noget helt specielt. Da jeg havde langhårede var de ikke nær så rolige eller nysgerrige (det er baseret på de langhår jeg havde gennem opdrættet - jeg er godt klar over andre har andre erfaringer med langhår :-)) og de ville heller ikke så gerne snakkes med. Mine skinnyer og skinnybærere hænger ud over kanten for godbidder eller nusning konstant og følger med i alt hvad der sker. Samtidig er de meget lette at gøre tamme og er generelt bare skønne.

Jeg anbefaler dog også sjældent skinnyer som førstegangsmarsvin idet de kræver lidt mere - temperatur, foder, hudpleje - men er man indforstået og villig til at lytte og lære, kan man dog sagtens starte ud med skinnyer. Det kræver bare man sætter dig ind i deres pasning og pleje godt, gerne ved hjælp af en erfaren opdrætter. Skinnybærere derimod kræver ingen ekstra pleje som almindelige marsvin ikke gør. De er super lette kæledyr og egner sig fortrinligt til børne/kæledyr. Ligesom er de korthårede og kræver derfor heller ikke pelspleje.

• #11   17. jul 2012 Grislinger S: Jeg er fra Nordjylland, men man kan som regel finde transport fra forskellige steder i Danmark, feks i forbindelse med udstillinger.
    Jeg har et par dyr til salg nu, og jeg venter også et par kuld. Prisen afhænger som regel af kvaliteten på dyret.

• #12   17. jul 2012 Apropos merino, Cavy, så sig lige til, hvis du nogensinde kommer i tanke om at ville af med Cavy Cats Soulmate eller en "klon"... suuuuuuuk, hun er lækker. smiley

• #13   17. jul 2012 Cavy Cats Soulmate er pensionist nu, så skulle jeg af med hende, skulle det i så fald være til et kælehjem smiley

• #14   17. jul 2012 Jamen et kælehjem kunne hun såmænd også sagtens få hos mig - det er langt fra et krav, at man skal kunne avles på, hvis man skal bo her. smiley Selv om jeg gerne vil have et kuld i ny og næ, så vil alle mine marsvin ALTID først og fremmest være kæledyr, og jeg vil af samme årsag heller ikke have et større antal, end hvad jeg kan have indenfor i huset og nå at have i hænder hver dag. smiley

• #15   17. jul 2012 Teddyen er også et skønt marsvin, en smule større i vægt end det almindelige marsvin men meget roligt og "slasket", har en søn på 3 der sidder med vores teddyer dagligt og de nyder det i fulde drag:-)

• #16   17. jul 2012 Louise H: Jeg skal tænke over det smiley

• #17   17. jul 2012 Cavy: Hvis du kunne se mig gennem skærmen lige nu, ville du se mig danse en lille jubeldans. smiley

• #18   17. jul 2012 Jeg opdrætter texel, merino og teddyer, og jeg har gjort det i næsten 12 år.
    disse racer har et skønt temperement.
    jeg sælger mange teddyer til børnefamilie.
    texel og merino kræver pelspleje , men en saks og så holde pelsen i bordhøjde, så er de også til for alle at passe.

• #19   17. jul 2012 Tusinde tak for jeres svar er der nogen gange udstillinger i Sønderjylland også eller?? Bare rent nysgerrig kan se i er nogen stykker fra Nordjylland af nemlig kh Sanne

• #20   17. jul 2012 Jeg skal til Varde i Oktober til udstilling, men kan nok få transport inden for de næste par weekender til samme område

• #21   17. jul 2012 Jeg ville bare høre hvilken marsvin i bedst syntes om og hvorfor?
    -Abyssiniere

Hvor stor er netop den race?
    -varierer fra ca 900-1100g for en voksen hun som ikke er fed, hannerne kan godt komme op til 1300 ca

Hvad har de af enskaber ?
    -livlige, generelt meget nysgerrige, MEGET verbale og meget aktive.

Hvad kræver netop den race?
    -intet i pelspleje hvis de ellers har rene bure, kløer skal klippes som ved andre racer.

Og meget mere
    -jeg har lige fundet ud at jeg vist nok er sidste registrerede aktive opdrætter af denne race i DK så hvis i vil ha et sjældent marsvin skal i til Århus og hente...;)

Kommentér på:
Hvilken marsvin er mest attraktive og hvorfor

Annonce