{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Salg af Kaniner {{forumTopicSubject}}

Hvis i som køber vil købe en kaninunge hos en opdrætter, vil i så ikke gerne have at opdrætter er ærlig omkring ungerne og deres baggrund?.

Det drejer sig om at min Olivia den 5 juni.12 fødte 7 unger, jeg syntes de var meget tynde og tog kontakt til dyrlægen som syntes jeg skulle veje dem, alle unger vejer 40 gram og hun siger så at det er en fin størelse. Olivia tager sig godt af ungerne, Men så den 9/6 finder jeg en lille tynd unge død. og tænker den var nok syg. den 10/6 er der en til der er død og jeg opdager den er tynd og underernæret. og igen den 11/6 finder jeg en tynd unge død. og tager kontakt med dyrlægen som siger at jeg skal komme ned med unger og mor. Der bliver taget blod fra de små og der bliver taget billeder af deres organer (røngten). Og alt er fint og normalt. Olivia tager sig ikke af sine unger og dyrlægen siger jeg skal fjerne dem fra buret og opflaske dem, hvilket jeg gør og ungerne tager på.

(jeg fandt alle unger uden for reden, de lå helt fremme så har ikke været i reden og rode, Og jeg fandt alle unger da jeg skulle give Olivia mad og vand).

Men sagen er jeg har skrevet på min hjemmeside det som jeg har skrevet her lidt længere oppe og der er en som kontakter mig og siger at jeg aldrig vil få solgt de unger så jeg ligeså godt kunne skylle dem ud i toilettet, for ingen vil købe unger der er opflasket,)

Jeg har bare den holdning at jeg synes folk bør vide det inden de overvejer om de vil have en unge fra kuldet, jeg er bund ærlig og vil ikke snyde købere for informationer. jeg vil have ren samvittighed, da jeg ikke har samvittighed til at snyde nogen eller holde informationer fra dem som jeg synes de har ret til at vide hvis de vælger kanin her.

Tak for svar på Forhånd (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af Kaniner
  • #1   12. jun 2012 Jeg har selv fået en opflasket unge, og han var den dejligste kanin!
    Jeg har selv i år, opflasket to også, og jeg ingen tvivl om at man får nogle rigtige dejlige kaniner.. smiley

    Har aldrig før hørt at folk ville lyve omkring sådan noget!


  • #2   12. jun 2012 Tak for svar (:

    Min veninde har købt en opflasket kanin unge før, dog vidste hun det ikke, før hun selv fandt ud af det, ved at avler hendvender sig og siger at det er en dum ide at få unger på kaninen da den er opflasket, Og det var i forbindelse med at min venindes kanin fik unger. Men avler sagde til min veninde og jeg da vi var der hjemme for at kigge på kaniner at ungernes mor var i løbegård og at hun havde passet dem perfekt. (det var kun min veninde der købte kanin der da jeg ikke var intresseret i den race).


  • #3   12. jun 2012 Kunne da være sjovt at høre hvad hendes/hans begrundelse er for ikke at ville købe en opflasket unge.
    Man skulle da ellers tro de var gode kælekaniner fordi de har været så meget i hånd fra små af. smiley


  • #4   12. jun 2012 Synes bestemt du skal være ærlig om det smiley Man fremstår ikke som en god opdrætter hvis man lyver omkring sin avl.

    Så hold fast i din holdning, og held og lykke smiley


  • #5   12. jun 2012 Sikke da en ondsindet kommentar du fik O:!

    Jeg ser helst, at avler/opdrætter/sælger er ærlig omkring kaninen og dens baggrund.

    Selv er jeg ærlig omkring unger og andre kaniner. Jeg vil gerne have en ren samvittighed :).


  • #6   12. jun 2012 hold kæft en spasser,

    Med ærlighed kommer man længst, og jeg ville sige at du skaber kaniner der har et ekstra bånd til mennesker, lige en kælekanin efter mit hovede (dog ikke noget jeg ville ønske at lave med vilje :))


  • #7   12. jun 2012 Skylle dem ud i toilettet?:O
    Idiot, det burde han da selv prøve hvis han var lidt mindre!


  • #8   12. jun 2012 Jeg så da helst at ungerne var ved deres mor, men når nu jeg ved at de ville sulte hos deres mor. så følger jeg da dyrlægens anvisniger. Og jeg må indrømme at selvom de er kun er 7 dage gamle så er de allerede ved at være godt vant til mennesker, den ene efter den havde fået mad til den ikke ville spise mere, der begyndte den at slikke mig helt vildt meget, så jeg tilbød den mere mad fordi jeg troede den ville have mere men det ville den ikke, jeg tror de bliver fremragende kælekaniner.

    Tak for jeres svar alle sammen (:


Kommentér på:
Salg af Kaniner

Annonce