{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

Strøelse {{forumTopicSubject}}

Hvilken slags strøelse bruger i til jeres gnavere?
har selv et marsvin og et hamster og jeg bruger spåner, men synes ikke det er helt optimalt. Så hvis der er nogen der har erfaringer med andet slags strøelse, ville det være fedt hvis i ville dele dem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strøelse
  • #1   31. maj 2012 Jeg er lige begyndt at bruge fleece til mine mutter, og de er virkelig glade for det, så det kan helt klart anbefales hvis man vil kæle lidt ekstra for sine dyr.
    Det kræver selvfølgelig lidt fra din side, men jeg synes det er det værd. Det er jo hvad man selv foretrækker.
    Inden jeg gik over til fleece brugte jeg hemp (bio-base) som også er udemærket strøelse og kan fåes tilsat eukalyptos-olie eller uden alt efter hvad man foretrækker. Jeg har dog selv altid brugt uden grundet at jeg synes duften af eukalyptos er lidt for stærk for min smag smiley


  • #2   31. maj 2012 Jeg bruger Nobel Flax både til min hamster og til mine rotter.. Rotterne får køjer at ligge i, og hamsteren finder noget "uld" i strøelsen som hun bruger inde i hendes 2 huse

  • #3   31. maj 2012 Vi bruger spåner til vores marsvin.
    Har prøvet både easy strø og tørv også, men gik tilbage til spåner.

    Easy strø og spåner synes jeg lige godt om. Synes det var samme sugeevne og lugt, men da spåner gjorde rengøring nemmere i vores bur gik vi tilbage til det.
    Tørv bruger jeg aldrig igen - det sviner i hele hytten og sætter sig godt i pelsen på grisene.


  • #5   2. jun 2012 Rakkaus: Når du siger fleece er det så bare fleecetæpper? Og hvis ja, hvad gør du så med rengøring/hvor tit vasker du dem? smiley

  • #6   2. jun 2012 Anja P: Jeg bruger fleecestof jeg har købt i metermål i Stof 2000 og som jeg derefter har klippet til. Nede under dette bruger jeg 2 lag håndklæder. Ideen er at når mutterne tisser på fleecet så trækker urinen igennem fleecestoffet og ned til håndklæderne som suger, og dette efterlader en tør overflade for mutterne at gå på.

    Det er dog vigtigt at du husker at vaske fleecen 3 gerne 4 gange inden brug for at aktivere fleecens evner. Du må heller ikke bruge skyllemiddel når du vasker fleecen da det kan resultere i at den mister sin evne, så nøjes med almindeligt vaskepulver. Husk også at ryste tæppet inden du smider det i vaskemaskinen så du får det værste hø og lign. væk. Selv bruger jeg en vaskepose til at vaske i for at sikre at evt. ''rester'' ikke kommer ind i maskinen.

    Jeg fjerner lorte med en lille fejebakke en gang hver dag, og vasker håndklæder og fleece en gang ca. hver 4 dag efter behov. Det lugter stort set ikke, mutterne er virkelig glade for at gå på det, det er forholdsvis nemt, billigt på længere sigt, og så støver det ikke hvilket jeg personligt er rigtig glad for.

    Hvis du har nogen spørgsmål skal du være mere end velkommen til at skrive til mig smiley


  • #7   2. jun 2012 Det lyder simpelthen mega smart og ja billigere i længden smiley Og jeg skal ikke støve af hver dag pga. spånestøv smiley

    Vil lige undersøge hvor jeg evt. kan finde sådan noget og jeg vender nok tilbage med en masse spørgsmål smiley


  • #8   2. jun 2012 mine går også på fleece, og er enig i alt det Rakkaus skriver ;).

    Kig evt. mine fotoalbums med fleece bedding.


  • #9   2. jun 2012 Little Pigz©: det ser jo fantastisk ud smiley synes også det ser meget mere behageligt ud for dem.
    Og hvor er dine bure bare mega fedt indrettet smiley


  • #10   2. jun 2012 Du skal i hvert fald være velkommen til at spørge alt det du lyster, jeg svarer heller end gerne. Jeg kan i hvert fald kun anbefale det.

    Havde faktisk en redningsgris, som var meget nervøs og for det meste sad i sin hule (Gucci på min profil) - han var dog også i en ret dårlig forfatning da vi overtog ham - men efter at han fik fleece at gå på popcornede han for første gang i næsten et år, og han er meget mere nysgerrig, så det er tydeligt at mærke på ham at han virkelig nyder det, og endda føler sig lidt mere tryg.


  • #11   2. jun 2012 Har lige været inde og lure lidt på det smiley
    Jeg kan finde polar fleece, Micro fleece og Trykt fleece, hvad er det du bruger?


  • #12   2. jun 2012 Jeg bruger Polar fleece smiley

  • #13   2. jun 2012 Okay, synes også det var det der så mest rigtigt ud smiley



  • #14   2. jun 2012 Jeg bruger carefresh til mine dværghamstere.
    Kan ikke tåle hampstrøelse & spåner støver for meget, så af den grund bruger jeg udelukkende carefresh.

    Og så får de toiletpapir til redebygning.


  • #15   2. jun 2012 Jeg bruger biobase - både til kaninen og rotterne.

Kommentér på:
Strøelse

Annonce