{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.223 visninger | Oprettet:

-Øjenbetændelse ved KANIN . HJÆLP (-: {{forumTopicSubject}}

-har en kanin der lige er lidt over et halvt år, har lagt mærke til at hun har noget hvidt noget rundt om venstre øje, som så nok er øjen betændelse, dyrelæge er kontaktet men tiden er først om 2 uger, hvad kan jeg gøre så det ikke udvikler sig voldsommere ?(-:

-Tak!


Kommentarer på:  -Øjenbetændelse ved KANIN . HJÆLP (-:
  • #1   24. maj 2012 jeg ved godt der er lidt grænse overskridne + i skal være to om det!
    hvis den ene kan holde kaninen i ro kan den anden åbne øjet somregel når en kanins øje er ireterres har det eks et hår hvis det har sidet lidt bliver det ligsen en hvis strej man kan som regel forsigtigt ved at åbne og lukke øjet eller meget forsigt med finger få det ud hvis man først har fjærnet det kommer øjet sig i løbet af en times tid


  • #2   24. maj 2012 *hvis- hvid

    hvis dette ikke er tilfældet kan du på alm. apotek kæbe øjnrens til menesker, som du kan bruge til at rense kanins øje med, men pas på ikke at pille for meget da det nogle gange bliver være


  • #3   24. maj 2012 det nemmest at se på brunøjet kaniner. på blå øjet og isør rødøjet/albino kan det være meget svært at se hvis du i tvil og det en rød øjet ville jeg søge til dyrelægen!

  • #4   24. maj 2012 -det er "rigtigt" Betændelse, skal en tur fordi apoteket og købe saltvands pipetter som jeg skal rense hendes øjne med har jeg fået af vide (-: .. Tak!

  • #5   24. maj 2012 held og lykke med det

  • #6   24. maj 2012 Jeg har god erfaring på med kamillite, og bruger det selv til at vaske øjne når jeg, børnene eller dyrene har øjenbetændelse.

  • #7   24. maj 2012 -har fået af vide af samtlige at det ikke er godt, min egen kanin jeg havde hjalp det ikke på, kan du forklare hvordan du gør på dine?(-:

  • #8   24. maj 2012 Jeg laver ganske normal kamillete og lader det blive lunkent. Så dypper jeg noget vat i det og vasker øjet. Der skal være godt med te på vatten, ikke vride det eller noget. Det har altid virket her, og har snakket med både dyrelæge og egen læge, som begge synes at det er helt fint.

  • #10   24. maj 2012 -Tak! -vidste godt det med teen (-: .. men tak, ser lige hvordan det går imorgen med saltvands pipetter også ringer jeg videre (-:

  • #11   24. maj 2012 Det er utroligt at både en dyrelæge og 2 læger siger god for det, tilmed til mine børn, hvis det skulle være skadeligt.

  • #13   24. maj 2012 kamille the er fint hvis det er mikrofiltreret... problemet er at theposen tillader mande større partikler (store nok til at irritere øjet!) i at passere... DERFOR anbefaler man ikke kamillethe mere, det er simpelthen for grumset.
    Jeg undrer mig dybt over at dyrlægen først giver dig en tid om 2 uger hvis i har ringet og sagt den har øjenbetændelse? det lyder da helt vildt... øjet kan jo være VÆK om to uger hvis det er en grim bakterie...
    Kan i ikke ringe igen og høre om det er en fejl eller prøve en anden dyrlæge? prøv evt at post en billede så vi andre kan se...?


  • #14   24. maj 2012 Min ene kanin har haft øjen betændelse.. hun havde det tilfældigvis imens jeg var i praktik som dyrlæge på en dyrerklinik så jeg tog min kanin med ind til hende og fik nogle øjendråber som jeg skulle dryppe hendes øjne med 2 gange dagligt i 3-4 dage smiley hvor man så lige skulle smører det ind i hendes øje, ved at massere lidt rundt over øjet smiley inden du gør det, skal du self lige fjerne nogle af de "øjenbetændelses rester" der sidder ude i tåre kanalen (siden i øjet)
    det virkede rigtig godt på min dejlige venus.. det virkede dog efter 5 dage smiley
    synes du skal prøve det! smiley

    hilsen freja og kaninerne! smiley


Kommentér på:
-Øjenbetændelse ved KANIN . HJÆLP (-:

Annonce