587 visninger
|
Oprettet:
Marsvin {{forumTopicSubject}}
Hej med jer!
Jeg har leget lidt med tanken om at anskaffe mig marsvin, da jeg synes de er enormt nuttede.
Men jeg ville gerne høre lidt om jeres erfaringer med dem;
Så hvad synes I gør dem specielle/dejlige? Og hvordan er jeres marsvinehold?
På forhånd, tak.
Bedste hilsner, Christina
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 45 Svar: 657
mar 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
aug 2011
aug 2011
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 8 Gnavere: 5 Emner: 30 Svar: 152
aug 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Gnavere: 2 Emner: 5 Svar: 95
Jeg har nok haft svinene (3 hanner og 2 hunner) i en månedstid, og det er simpelthen så sødt, når de høre at jeg går rundt i lejligheden eller roder med plastikposer, "kalder" de på mig, eller det er nok mere guf de kalder efter
apr 2012
Følger: 8 Følgere: 6 Gnavere: 3 Emner: 98 Svar: 471
Og når jeg kommer hjem fra skolen, står hun altid og hyler efter mig og er vildt glad for at se mig. Alle deres små ting er bare helt vidunderlige.
De er rigtigt dejlig rolig og storset alle marsvin er kælen (kender ikke nogen der ikke er). Jeg syntes ikke det kræver et så stort arbejde,og er nemme at have af gøre med. De larmer ikke så meget, kun nogle gange når de snakker sammen.
-Jeg vil virkelig råde dig til, at hvis du køber marsvin, skal du købe mere end en. Da de er et flok dyr og har derfor brug for en partner. Og det gør det ikke meget dyre (kun at købe de to dyr men det er det hele vær) eller mere besvær tvært i mod.
Håber det hjalp dig
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
mar 2012
Hvad synes I så er "bedst" - hanner el. hunner? Eller der er måske ikke forskel på dette mht. temperament?
apr 2012
Følger: 8 Følgere: 6 Gnavere: 3 Emner: 98 Svar: 471
sep 2011
For når du skal have marsvin første gang, kender du ikke alle de lyde og signaler
De giver, når de bliver sat sammen for første gang..
Det er meget nemmer også kan du virkelig bare slappe af og lære dem at kende..
Håber det gav mening og det ikke blev for rodet:-)
aug 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Gnavere: 2 Emner: 5 Svar: 95
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Gnavere: 6 Emner: 27 Svar: 322
Har haft begge dele og ellers ikke lagt mærke til nogen videre forskel.
sep 2011
Cuy er det marsvin som er meget lig det oprendenlige marsvin , som var både vildt og noget større end de andre marsvin
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
jeg er også faldet for dem med især deres pludren, og det at blive pivet efter hver gang jeg kommer ind af hoveddøren (fordi de er sikre på at jeg har noget grønt med).
at se deres forskellige personlighed, at hygge med en på maven mens man ser tv eller læser, eller, som før nævnt sidder med dem ude på græsset og de bare flader helt ud, eller se dem "poppe" rundt i buret af glæde.. tjah, jeg kan ikke undvære dem længere ^^
min erfaring er også at de er nemme at holde, så længe buret er stort nok, giver det heller ikke alt for meget rengøring.
en af mine hunner larmede meget, men det var kun når hun var i brunst, hun brokkede sig gevaldigt og fløj rundt i buret når hannen ville parre hende.. de andre de lægger sig bare ned.
ud over deres piven synes jeg ikke at de larmer så meget igen, nogle kan have tendens til tremmebidning, men det plejer at kunne afhjælpes ved at give dem noget mere spændende at gnave i, fx friske grene.
jeg har haft én som larmede "lidt", det var mens jeg var barn og havde dem ved siden af min seng. I weekenderne sov jeg jo længere end en normal hverdag, så han kunne ikke forstå at han ikke fik mad, hvilket resulterede i at han hylede hver gang jeg vendte mig i sengen ^^
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
sindsmæssigt er jeg bare glad for at se deres forskellige personligheder og få dem til at blive så trygge at jeg kan gå hen og ae dem uden at de løber deres vej ^^
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
mar 2012
jan 2012
Følger: 147 Følgere: 143 Gnavere: 2 Emner: 104 Svar: 1.187
1 han og 1 - 2 - 3 hunner.
Fordi i naturen der har hannen en flok hunner, men husk at det også kræver noget plads.
2 hanner er rigtig svære til at funke sammen, netop fordi marsvin ude i naturen ikke er vant til feks. at være 3 hanner i en flok uden nogen hunner overhoved.
slf. kan 2 - 3 hanner sagtens gå sammen, men de kræver en del mere plads, og det ikke altid man er lige heldig og det funker...
Så jeg vil mene at 1 kastrat og et par hunner er den bedste blanding.
Hvis du går tænker på at anskaffe dig et par svin, så vil jeg anbefale dig at købe dem på et internat.
Der er simpelthen så mange SKØNNE mutter derude, der bare venter på et nyt hjem :(.
Og der kan du nemt finde 1 kastrat og et par hunner.
Held og lykke med det Christina, marsvin er fantastiske dyr!
Har aldrig fortrudt mine 5 svin.
Rødovre internat har feks. 3 lækre kastrater til salg lige nu! Jeg er selv helt forelsket i ham der hedder Herkules
(link fjernet)
Marsvin