{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Christina B
Christina B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Jeg har leget lidt med tanken om at anskaffe mig marsvin, da jeg synes de er enormt nuttede.
Men jeg ville gerne høre lidt om jeres erfaringer med dem;
Så hvad synes I gør dem specielle/dejlige? Og hvordan er jeres marsvinehold?

På forhånd, tak.

Bedste hilsner, Christina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin
  • #1   15. maj 2012 Jeg har 2 små marsvin piger smiley grunden til at jeg valgte at få dem var at jeg synes de er helt vildt nuttet og så laver de bare de mest hyggelige lyde smiley og det er altid morsomt når de hviner når der bliver raslet med poser og skabe åbnes smiley

• Christina B
    Christina B Tilmeldt:
    mar 2012

#2   15. maj 2012 Åhr, det lyder hyggeligt! smiley

• #4   15. maj 2012 Jeg har bare 3 (og snart 4) muttetøser og 1 muttedreng smiley

• #5   15. maj 2012 Her kommer min erfaring : Marsvin er generelt nemme dyr.. De skal have foder med C-vitamin en masse grønt og aktivering i buret.. (OG vand selvfølgelig :D) Om natten larmer mine mutter eller hvis man skal sige det pænt - Motionere.. Men de sidder ofte også i bider i deres vanddunk.. Jeg bliver så smigret når mutterne begynder at lave små gryntelde, eller når de er på græs og lægger sig og soler sig - imens de nyder livet <33 Det er noget jeg elsker! Hvis du bruger ordentligt strøelse så holder det sig for det meste inde i buret - og flyver ikke rundt over det hele smiley

• #6   15. maj 2012 *gryntelde* = gryntelyde*

• #7   15. maj 2012 min erfaring er at de er nogle dejlige dyr, med meget stor personlighed, ergo det er en ny oplevelse for hver eneste marsvin man får.. jeg har haft 11 marsvin siden jeg var 5 år gammel... kan kun sige.. tror aldrig jeg bliver træt af at have marsvin smiley

• #8   15. maj 2012 Har da jeg var lille haft et marsvin (den gik sammen med min søsters svin), og fik mod på at prøve det igen, da marsvin skulle være super gode kæle/børnedyr. (har 2 døtre på 2 og 4 år)
    Jeg har nok haft svinene (3 hanner og 2 hunner) i en månedstid, og det er simpelthen så sødt, når de høre at jeg går rundt i lejligheden eller roder med plastikposer, "kalder" de på mig, eller det er nok mere guf de kalder efter smiley Og glæden bliver formentlig større jo mere jeg lære dem af kende, og de kender mig.

• #9   15. maj 2012 Marsvin er utrolig dejlige. Ikke nok med deres nuttet hed, er de også som en bedste ven. Mit marsvin Tulle ''er der altid for mig'' hvis jeg er ked af det eller noget piber hun, også tage jeg hende op for at nusse med hende også slikker hun på mig og putter sig helt ind til sig smiley Det virker virkelig meget som om hun trøster mig smiley
    Og når jeg kommer hjem fra skolen, står hun altid og hyler efter mig og er vildt glad for at se mig. Alle deres små ting er bare helt vidunderlige.

De er rigtigt dejlig rolig og storset alle marsvin er kælen (kender ikke nogen der ikke er). Jeg syntes ikke det kræver et så stort arbejde,og er nemme at have af gøre med. De larmer ikke så meget, kun nogle gange når de snakker sammen.

-Jeg vil virkelig råde dig til, at hvis du køber marsvin, skal du købe mere end en. Da de er et flok dyr og har derfor brug for en partner. Og det gør det ikke meget dyre (kun at købe de to dyr men det er det hele vær) eller mere besvær tvært i mod.

Håber det hjalp dig smiley

• #10   15. maj 2012 husk marsvin er forskellige... nogle af mine er så nysgerrige at de er ved at skvatte ud af buret , jeg har en hun der forsøger at kravle op på mig hver gang jeg kommer i nærheden af buret, mens andre holder sig ovre i det fjerneste hjørne og bare venter på jeg skrider... meget af den adfærd er medfødt (fx har jeg ikke givet de to ovennævnte forskellige mængde opmærksomhed mens de var små) så det er vigtigt du ser de marsvin an du vil ha, så du ikke starter med et par meget sky typer. Allerede som unge udviste hende "kravleren" meget større nysgerrighed.

• Christina B
    Christina B Tilmeldt:
    mar 2012

#11   15. maj 2012 Tusind tak for alle jeres svar smiley

Hvad synes I så er "bedst" - hanner el. hunner? Eller der er måske ikke forskel på dette mht. temperament?

• #12   15. maj 2012 Jeg har dog kun en lille dreng. Men jeg syntes at piger er bedst. De er lettere at sætte sammen og sådan noget. Og de har ikke et helt så stort temperament. Men det er jo efter smag og behag, men jeg fortrækker piger smiley

• #13   15. maj 2012 Jeg vil sige udanset om det er 2 hanner eller 2 hunner, er det en klart fordel, at de er enten søskende eller begge 2 er fra samme sted og allerede går sammen , så du ikke skal starte med at prøve at sætte 2 marsvin sammen, der ikke kender hinanden.
    For når du skal have marsvin første gang, kender du ikke alle de lyde og signaler
    De giver, når de bliver sat sammen for første gang..

Det er meget nemmer også kan du virkelig bare slappe af og lære dem at kende..

Håber det gav mening og det ikke blev for rodet:-)

• #14   15. maj 2012 stine bianca r, har fat i noget der. Jeg købte selvfølgelig 3 hanmarsvin, der ikke kendte hinanden i forvejen, det er gået fint, men det er godt nok svært at aflæse de små svins signaler, i starten,

• #15   15. maj 2012 Jeg foretrækker hunner - og det er egentlig kun fordi jeg absolut ikke kan lide "vedhænget" på hanner smiley

Har haft begge dele og ellers ikke lagt mærke til nogen videre forskel.

• #16   15. maj 2012 Forresten ang. Racer så vil jeg sige at Cuy marsvin ikke er det bedste starte marsvin på grund af at det kræver mere for at få dem tamme, i forhold til de andre racer..
    Cuy er det marsvin som er meget lig det oprendenlige marsvin , som var både vildt og noget større end de andre marsvin smiley

• #17   15. maj 2012 jeg har pt en kastreret han og 2 hunner. (og ingen planer om flere^^)

jeg er også faldet for dem med især deres pludren, og det at blive pivet efter hver gang jeg kommer ind af hoveddøren (fordi de er sikre på at jeg har noget grønt med).
    at se deres forskellige personlighed, at hygge med en på maven mens man ser tv eller læser, eller, som før nævnt sidder med dem ude på græsset og de bare flader helt ud, eller se dem "poppe" rundt i buret af glæde.. tjah, jeg kan ikke undvære dem længere ^^

min erfaring er også at de er nemme at holde, så længe buret er stort nok, giver det heller ikke alt for meget rengøring.
    en af mine hunner larmede meget, men det var kun når hun var i brunst, hun brokkede sig gevaldigt og fløj rundt i buret når hannen ville parre hende.. de andre de lægger sig bare ned.
    ud over deres piven synes jeg ikke at de larmer så meget igen, nogle kan have tendens til tremmebidning, men det plejer at kunne afhjælpes ved at give dem noget mere spændende at gnave i, fx friske grene.

jeg har haft én som larmede "lidt", det var mens jeg var barn og havde dem ved siden af min seng. I weekenderne sov jeg jo længere end en normal hverdag, så han kunne ikke forstå at han ikke fik mad, hvilket resulterede i at han hylede hver gang jeg vendte mig i sengen ^^

• #18   15. maj 2012 og jeg fortrækker hanner, men det er mest fordi jeg er vokset op med hanner, og de tit har lidt dybere pivelyde end hunnerne, og det er den lidt mindre knirkende lyd som jeg bedst kan lide smiley
    sindsmæssigt er jeg bare glad for at se deres forskellige personligheder og få dem til at blive så trygge at jeg kan gå hen og ae dem uden at de løber deres vej ^^

• #19   15. maj 2012 jeg har så dårlig erfaring med at holde to brødre sammen, det går stort set galt hver gang fordi de er helt jævnbyrdige.... så kan de ikke få ordnet det med rangordenen og de fnidrer konstant... nej en han på 1 år og en hanunge, så er der fryd og gammen

• Christina B
    Christina B Tilmeldt:
    mar 2012

#20   1. jun 2012 Tusind tak for jeres svar allesammen smiley

• #21   1. jun 2012 Du spurtge hvad det er bedst at have(køn)

1 han og 1 - 2 - 3 hunner.
    Fordi i naturen der har hannen en flok hunner, men husk at det også kræver noget plads.

2 hanner er rigtig svære til at funke sammen, netop fordi marsvin ude i naturen ikke er vant til feks. at være 3 hanner i en flok uden nogen hunner overhoved.
    slf. kan 2 - 3 hanner sagtens gå sammen, men de kræver en del mere plads, og det ikke altid man er lige heldig og det funker...

Så jeg vil mene at 1 kastrat og et par hunner er den bedste blanding.

Hvis du går tænker på at anskaffe dig et par svin, så vil jeg anbefale dig at købe dem på et internat.
    Der er simpelthen så mange SKØNNE mutter derude, der bare venter på et nyt hjem :(.
    Og der kan du nemt finde 1 kastrat og et par hunner.

Held og lykke med det Christina, marsvin er fantastiske dyr!
    Har aldrig fortrudt mine 5 svin.

Rødovre internat har feks. 3 lækre kastrater til salg lige nu! Jeg er selv helt forelsket i ham der hedder Herkules smiley
    (link fjernet)

Kommentér på:
Marsvin

Annonce