{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.092 visninger | Oprettet:

Min rotte bider. {{forumTopicSubject}}

Her i forgårs var jeg nede og købe mig to hanrotter.
Den ene er meget forsigtig og gemmer dig for mig. Mens den anden er nyskerig.

Men på sidste to dage hvor jeg har lagt min hånd ned til den nyskerige, har den bidt mig 2 gange. Den ene gang kom der hul, og den anden gang gjorder bare ondt. Jeg provokerede den ikke! - Lagde bare hånden ned til den.

Hvad kan jeg gøre for at den lader være?
Er blevet bange for den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min rotte bider.
  • #1   13. maj 2012 Igen... hvis man har bare lidt fornuft, så havde man købt hos en privat opdrætter, for ikke at risikere at få rotter hjem der er aggressive og bider.
    Da jeg havde rotter, ville jeg på intet tidspunkt tolerere at en rotte var aggressiv og bed. Den ville ganske enkelt blive aflivet.


  • #2   13. maj 2012 Jeg har rigelig fornuft.
    Jeg fik bare ikke læst at rotter er 'bedre' købt hos en privatavler.
    At aflive den koster mange penge. Og det har jeg, 'ganske enkelt', ikke råd til.


  • #3   13. maj 2012 Aggressive rotter bør aflives !!
    Du vil intet få ud af at beholde den hvis dens sind er dårligt, og den kan også blive aggressiv mod burkammerater og så skal du alligevel aflive den:)


  • #4   13. maj 2012 Altså, hvis ikke du har penge til at tage ansvar for de dyr du køber, hvorfor har du så valgt at købe dem?

    Og som Thomas siger, hvis den ender med at blive aggressiv mod sin burkammerat, så kan du faktisk risikere at det bliver en dyrere regning end hvis du bare skal aflive den ene.


  • #5   13. maj 2012 sandra det koster ikke noget at aflive en rotte, et dask over nakken med en hammer eller noget, så er den færdig, og for en sikkerheds skyld så afblød den.. eller hold om skulderne med den ene hånd og med den anden hånd om hovede og træk, så brækker nakken og afblød for et være sikker. eller giv den til en med slanger

  • #6   13. maj 2012 Siger du til en 13 årig....

  • #7   13. maj 2012 Cavy Cats: Det er rimeligt dyrt! 500 kr. eller sådan noget.
    Jeg får en fast løn om månneden nok til foder, bundstrøelse m.m
    Men 500 kroner bare for at aflive, rækker mine penge ikke til.

    Sanne: Det kunne hverken jeg, min mor eller min papfar få os selv til at gøre.


  • #8   13. maj 2012 Altså, har du ikke råd til dyrlæge og vil dine forældre ikke betale, så skal du jo ikke have dyr.
    Men så må du jo gå tilbage til dyrehandlen. Med BEGGE to, for du har jo ikke råd til at have dem.


  • #9   13. maj 2012 Cavy Cats: Jep.

  • #10   14. maj 2012 slange foder er en nemmere løsning, hvis man ik selv kan slå den ihjel.. tænker jeg?

  • #11   15. maj 2012 sys godt nok det er en grov tone der er over for hende, om hun er 13 eller 25 så snak da pænt, jeg ville da aldrig bruge 500 kr. på og gå til dr. dyr for at få aflivet en rotte, og kunne jeg ikke selv gøre en ende på den ville jeg give den til foder, og få en ny fra en privat opdrætter, tror godt forældre vil hjælpe hvis de blev syge og skulle have læge hjælp og det ikkekunne klares uden

  • #12   15. maj 2012 500,-? jeg plejede højest at give 350 for et marsvin som da er dobbelt str... og jeg skriver plejede fordi dem afliver jeg selv nu... og det gjorde jeg godt nok også hvis det var en rotte eller mus... bare tænk på alt det stress det stakkels kræ skal igennem mht til transporten til dyrlæge, sidde og høre på gøende hunde i venteværelset osv... så er det mere humant at gøre det/få det gjort hjemme...

  • #13   15. maj 2012 Stine H: Det er jo også derfor hun bare skulle aflevere dem tilbage til dyrehandleren.
    Om hun giver dem til foder eller aflevere dem tilbage til dyrehandleren er jo et fedt.


  • #14   15. maj 2012 Synes nu også det lyder dyrt...

    Og at anbefale en hjemmeaflivning til en uerfaren, er bestemt ikke nogen god ide. Den slags skal man ikke kaste sig ud i, før man er helt sikker på hvad man har med at gøre.

    Sandra - du kan evt. se om du kan finde en rotteopdrætter/ejer i nærheden, som har forstand på aflivning (human), som måske kan hjælpe dig?

    Og så er det nok en god ide at vente med flere dyr til der er råd til det der er lidt ekstra smiley Ikke et hak over snuden, men mere sådan du ved...

    At have dyr koster - det kommer man ikke udenom. Og dyrlæge kan være dyrt.
    Dog vil en aflivning normalt ligge på omkring 350 kr for en rotte.


  • #15   15. maj 2012 Det der måske skræmmer mange til at starte med, er jo nok at en rotte fra en opdrætter som regel koster 150-200 kr stykket. Men man har jo så også meget mere en fornemmelse af hvad man får for pengene og rotterne er allerede tamme når man får dem hjem - og fra ikke-aggressive forældre/linier.

    Men som sagt, så koster det jo også en god sjat penge...


Kommentér på:
Min rotte bider.

Annonce