{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hun rotte bider hjælp
  • #1   26. sep 2012 kan den være gravid?

  • #2   26. sep 2012 Hvor gammel er hun?
    Hvor længe har du haft hende?
    Har hun været i kontakt med hanner?
    Går hun alene?


  • #3   26. sep 2012 fik hende i går hun er ca 6 måneder og hun har ikk været sammen med hanner hun går alene

  • #4   26. sep 2012 Hvis du fik hende igår, så er hun nok nervøs.
    Giv hende lidt tid til at falde til ro smiley
    Bider hun hul eller napper hun bare?

    Har hun været vant til menneskekontakt og håndteret derfra hvr du fik hende?


  • #5   26. sep 2012 har du kun den ene rotte?

  • #6   26. sep 2012 okay og hun napper men hun er ikk glad og der hvor hun kom fra da tog de hende op og nussede hende hver dag og har to hanner

  • #7   26. sep 2012 i samme bur? de kan jo godt blive ensomme... men omvendt er kombien to hanner og 1 hun vist heller ikke en god ide...

  • #8   26. sep 2012 ej hunnen går ikk sammen med hannerne

  • #9   26. sep 2012 altså nu skal jeg ikke gøre mig til ekspert på rotter, da jeg "kun" har marsvin, kat, kanin og fugle.... men jeg er ret sikket på jeg har læst et sted af rotter er sociale dyr, så det undrer mig altså lidt du lader hende gå i et bur alene? hvorfor har du ikke en veninde til hende?

  • #10   26. sep 2012 Men hunnen skal vel have en burkammerat af samme køn? Det kunne muligvis hjælpe hende til at falde til ro.

  • #11   26. sep 2012 Susan S: Du har ret, de er sociale dyr og skal ikke holdes alene.

  • #12   27. sep 2012 jeg er ikke rotteekspert men kan den evt. være territorial for jeg har en kanin som er en drøm men indimellem hvis vi tager hånden ind til ham eller vi skal fjerne for noget f.eks. at fylde en aktivitetsbold.. hak siger det så og så bider han.
    I litteratur om kaniner står der at vilde kaniner har hvert deres territorium men rotter lever jo sammen men måske kan buret være hans private sted og derfor napper han dig. Vores kanin er ude mellem 7 og 9 timer og her har han aldrig bidt (han er 14 uger) her er han bare en super glad kanin.
    Hvis nogen har ideer om hvordan man kan få en kanin til at lade være med at bide. Vi lod ham kastrere i mandags og håber at det gør det bedre men i går bed han mig igen da jeg skulle have noget ud af buret.


  • #13   27. sep 2012 Vinnie: det er mest høfligt at oprette sit eget emne når det er lidt ot det man spørger om.... ved godt der spørges om bideri, men der er altså stor forskel på bevægegrundene til at bide ved forskellige arter...

  • #14   27. sep 2012 Vinnie
    Jeg er sikker på at hvis du opretter et forum, så får du flere svar smiley
    Opret et nyt, så skal jeg nok hjælpe dig, men ikke i denne tråd, da den handler om en rotte smiley


  • #15   4. apr 2013 Ro på! Hun er sikkert bare vildt nervøs. Nogle rotter er længere tid om at falde til end andre. Hvis du lader hende gå i buret en dag eller to uden at pille ved hende, får hun lov til at vænne sig til alle de nye lyde og lugte. Du kan evt. sætte sig ved siden af buret og læse en bog eller tage pc'en med, så vænner rotten sig til din lugt og dine bevægelser. Åben lågen til buret og lok hende med noget mad, lad hende komme til dig. Det er langt fra alle rotter som bryder sig om at blive løftet, og det er sjælendt at specielt hunner kan sidde stille længe nok til at blive nusset smiley De vil meget hellere ud på opdagelse! Jeg har selv haft 5 af slagsen, og den eneste som kan sidde stille og nyder at blive nusset, er Mio, som er smældefed og rigtig doven! Hunner har krudt i røven smiley Men lad hende komme til dig. Og hvis du vil gøre hende glad, kan du købe en lille veninde til hende. Køb den fra et opdræt - så er den allerede van til at blive håndteret når du får den hjem, og så kan det være at det smitter af på den pige du har nu. Held og lykke med det smiley

  • #16   4. apr 2013 Amalie, du har godt set at emnet er over ½ år gammelt, ikk?

Kommentér på:
min hun rotte bider hjælp

Annonce