{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

øv øv stakkels kaniner {{forumTopicSubject}}

ja jeg var i en dyrehandel igår og gik så ind til gnaverne. der lå bare kaniner helt udmattede og der lugtede så grimt. jeg har selv arbejdet i en dyrehandel men dog var det ikke sådan der. der var endda sat 4 sammen og jeg blev næsten helt sur. endnu en grund til at finde en privat avler. dog skal det siges at ikke alle dyrehandler er sådan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øv øv stakkels kaniner
  • #1   13. apr 2012 Øv!

    Jeg har også oplevet dyrene have det dårligt flere steder. Sidste gang var det i Køge hvor der lå 3 kaniner i et 120 liters (ret småt) aquarium hvor det eneste ilt de fik var gennem 6 som huller som var boret med en boremaskine = meget dårligt ventillation og meget varmt derinde. Alle 3 kaniner lå helt udstrakt på siden helt op ad hinanden, og trak vejret virkelig hurtigt.

    Der var også en stor rød ara inde i butikken som boede i et lille bur beregnet til undulater eller meget små parpegøjer. Den kunne ikke engang strække vingerne ud. Man kunne også se på dens adfærd at den manglede stimulering da den lavede de samme bevægelser mange gange i træk og den klatrede rundt på tremmerne og bed i dem. Dens vandskål var helt tom og tør = den ikke havde haft vand i noget tid.

    Jeg sagde til en medarbejder at araen manglede vand, men han sendte mig bare et totalt ligegyldigt blik og sagde den sagtens kunne klare sig noget tid uden vand. Jeg endte med at gå igen uden at købe nogle af de ting jeg var på udkig efter. Gider ikke at støtte en sig hverken søger for plads, ventillation eller vand til sine dyr.

    Inden jeg forlod butikken fik jeg taget noget billeder. Både af kaninerne og af araen. Fik også billeder af den udtørrede vandskål.


  • #2   13. apr 2012 Stakkels dyr, jeg bliver altid så trist af sådan noget..

  • #3   13. apr 2012 det eneste der er at gøre er at få fat i dyreværnet og skrive en anmeldes på hvad du har set !!! hvis alle gør det ville der være mange flere dyrehandler der lukker fordi dyrene ikk har det godt

  • #4   14. apr 2012 Syndt for dyrene,

    Uheldigt det ikke var dyrlægen kom, de skal tjekke dyrehandlere, med dyr 4 gange årligt, så håber snart de får besøg, heldigvis, kommer de uanmeldt


Kommentér på:
øv øv stakkels kaniner

Annonce