{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.338 visninger | Oprettet:

[KANIN & MARSVIN] Lucerne? {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte på, hvilken type lucerne kan man bruge som "tilskud/snack" til hhv. kanin og marsvin?

Skal man vælge den med lidt melasse eller den med lidt soyaolie?

Synes ikke jeg kan finde en uden.

Har kig på disse to;
http://www.landogfritid.dk/p/1512/equsana-grass-oil-15-kg

http://www.landogfritid.dk/p/1320/equsana-lucerne-20-kg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  [KANIN & MARSVIN] Lucerne?
  • #1   9. apr 2012 køb det som heste foder, der er ikke det ene eller andet i. du kan få det i en hver foderstof det hedder green power eller sådan noget.. eller pluk det frisk det er begyndt at komme frem nu.. Hele sommeren for mine en halv spand hver, med lucerne, kornblomts cikorie, kløver græs og mælkebøtter, og nogle urter. Så skal de stort set ikke have tilskuds foder

• #2   9. apr 2012 jeg kan ikke argumentere for det, jeg har det bare personligt skidt med olie og marsvin.

Jeg har så prøvet at give mine lucerne, og de gad det altså ikke - mine ville hellere have Grass fra Dangrønt, som er tørret græs med 8% melasse.

• #3   9. apr 2012 hvorfor give dem kunstigt sukker, det er på ingen måde nødvendig, det er nødvendig til en hest der træner flere timer dagligt, men ikke til kaniner og marsvin, der lever en noget mere rolig og beskyttet tilværelse

• #4   9. apr 2012 Vi har tidligere brugt almindelig Green Power Grass med melasse ( http://www.dangroent.dk/?DK/Fodersortiment/Dangr%C3%B8nt/Green%20Power/Green%20Power%20Grass.aspx) til marsvinene. Det æder de lystigt som godbid.

Lige nu prøver vi deres Green Power Lucerne Light som er "Snittet lucerne, snittet græs og strå tilsat en blanding af melasse og soyaolie" ((link fjernet)
    Det æder de også med vellyst. Jeg var også tilbageholdende overfor olien, men jeg synes faktisk at opleve at den har en gavnlig effekt for huden på skinnyerne, hvilket også er hvorfor vi pt. prøver den.

• #5   9. apr 2012 sanne E - jeg ved bl.a. nogle der holde marsvin køligt bruger Grass med melasse for at de holder størrelsen bedre, når de netop går koldt. Jeg har brugt den tidligere for at opretholde en god størrelse, især over skuldrene, på de dyr der kunne have brug for det. Nu opdrætter jeg Skinnyer, og de har ofte brug for lidt "ekstra" i forhold til almindelige marsvin, da de bruger markant mere energi på at holde varme mv.

• #6   9. apr 2012 Dem jeg linker til ER til hesten smiley

Tanken er primært til skinnyerne, men også til at blande i kaninfoderet.

Selvfølgelig er der meget frisk grønt og i takt med at vejret blir bedre kan dyrene være mere ude, men det er også til vinter etc.

Dangrønt synes jeg bare ikke jeg kan finde der forhandler? Må prøve at høre lidt rundt omkring hos de forskellige foderhandlere.

• #7   9. apr 2012 Land & Fritid forhandler dem, men de er vist gået over til at hedde Equsana som du linker til, så ved ikke om det egentlig er samme produkter vi snakker om smiley

• #8   9. apr 2012 Må prøve at høre dem ad, om det er det samme - skal ha' købt lidt til hesten og vil gerne ha' noget at give skinnyerne også.

• #9   9. apr 2012 Jeps. Men altså, jeg kan i hvert fald anbefale den almindelige Grass med melasse, og så deres Lucerne Light.

• #10   9. apr 2012 benedikte - kunne jeg evt købe en lille pose af dig, at det der lucerne light?
    Så kan jeg se om mine gider det, for det er bare lidt for ærgerligt at købe en stor skude, hvis de ikke gider æde det.

• #11   9. apr 2012 Ja det kan du givetvis sagtens Lina smiley

• #12   9. apr 2012 cool - vi ses jo alligevel her i weekenden går jeg ud fra smiley

• #13   9. apr 2012 Brug den nye Alfa A uden tilsat olie eller melasse. Den bruger vi til vores lidt for fede hest da den er meget fedt/kaloriefattig.

Kommentér på:
[KANIN & MARSVIN] Lucerne?

Annonce