{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Død kaninunge {{forumTopicSubject}}

Hej vores kanin har født her i nat. 4 unger. Jeg kiggede forsigtigt i morges og der var alle 4 i live. Da kl var 14 vil jeg tjekke dem ordenligt. Dvs hvor mange de var med sikkerhed og om der var nogle døde og der kunne jeg kun se 3 styks. Jeg tog dem derfor forsigtig væk og fandt den sidste faldet ud under reden og død. Jeg fjernet den og lagde ungerne tilbage og lage pelsen over den. Kaninmor skyldte sig in og begyndte st pille mere pels af og lagde det på reden.

Jeg har læst at man en gang om dagen skal tjekke om der er døde unger og om de har fyldte mave men nu bliver jeg nervøs for at kigge til Reden igen hvis jeg var skyld i at den ene røg ud (under) reden og døde. Hun har lagt så meget pels over den så hulen er dybt nede. Så kan ik se til dem uden endnu en gang at skulle fjerne pelsen til side igen.

Men hvis nu det ik er min skyld men kaninen der ik har bygget reden ordentlig, da det er hendes første gang. Kan flere af ungerne vil falde ud og blive kolde og dø igen. Såfremt det var det den døde af.

Nå mit spørgsmål er. Skal jeg bare lade dem helt være fremover eller skal de tjekkes hver dag.?!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Død kaninunge
  • #2   13. jun 2020 Jeg går ud fra, at du har din kanin gående i forbindelse med en løbegård - det er så moderne - måske tager jeg fejl ? Men vi var ovre mange problemer, hvis hunner, der skulle nedkomme, gik i et passende stort velstrøet bur - så man undgik den slags "uheld".

Kommentér på:
Død kaninunge

Annonce