{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Marsvin udendørs, lidt spørgsmål dertil {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Vi går og planlægger at have en 3-4 marsvin udendørs og der er derfor dukket nogle spørgsmål op som jeg godt kunne bruge lidt svar på smiley
Vil gøre alt for at de har de bedste betingelser og de skal på ingen måder lide eller ikke have det godt nok osv. Blandt andet også derfor jeg har lidt spørgsmål.

1. Tænker deres hus bliver opdelt i soverum og spise/drikke rum.
Spørgsmålet går egentligt på om det skal deles op eller om det bare kan være et stort rum de kommer ind i (altså hele deres hus)
Tænker her at holde spiserummet så fri som muligt for hø eller lign.

2. Indgange - Her tænker vi at lave en form for dobbelt sluse så der ikke kommer træk.
De bliver hævet en 8-12 cm over jorden, skal de have f.eks 2 indgange ? måske 1 indgang i midten under selve huset, tænker hvis de bliver jagtet af et eller andet form for rovdyr så kan de komme ind under og gemme sig + komme ind i huset ?


3.
Hvad kræver de af lys ? Har læst at folk har dem i isolerede skure osv. men der står ikke så meget om lys, og da de normalt haves indendors i f.eks et tremmebur så er der jo fuld gas på lys.
Men er det nok med en lille rude i den ene væg på huset eller hvordan har de det med det :)?

Evt. andet der skal tænkes over :)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin udendørs, lidt spørgsmål dertil
  • #1   26. maj 2020 Marsvin kan ikke være ude hele året. Eller de kan godt men man skal tænke på varme og ekstra fed foder når det er koldt.
    Det er ikke renlige dyr og de besørger i hele buret. Både hvor de spiser, leger og sover.
    De skal have normalt dagslys. Også i vinterhalvåret. Det er ikke nok med et lille vindue.


  • #2   28. maj 2020 huset skal være isoleret hvis de skal stå ude om vinteren. Jeg havde mine på en lukket altan engang som aldrig kom under frysepunktet, men de var dæleme ikke ret glade da der to nætter havde været kun 2-3 plus grader fordi der havde været -20 udenfor... det havde de ikke kunnet tåle i ugevis er jeg ret sikker på... helst mindst 10 grader om natten for at de trives eller rigtig godt isoleret


  • #3   28. maj 2020 Okay, jamen Huset bliver bygget med god isolering og masser af lys. Temperatur må vi lige overvåge og så installere vi noget varme af en art hvis det viser sig at temperaturen kommer under de 10 grader smiley Tænker jeg kreerer noget termostats styring om vinteren eller lign. men det må tiden vise hvilket design der dukker op.
    Tak for svar ihvertfald smiley


Kommentér på:
Marsvin udendørs, lidt spørgsmål dertil

Annonce