3.917 visninger
|
Oprettet:
Marsvin med skæl og snaks i ørene. {{forumTopicSubject}}
Hej alle i dejlige gnaver elskere :0)
Jeg har et ruhåret marsvin, der har haft skab. Og den er kommet sig efter 3 behandlinger hvor jeg har behandlet med Advocate® og Stronghold®.
Og der mener jeg at det præparat slår alle former for mider ihjel.
Dog har hun stadig en masse snask i sine øre.
Hun klør sig ikke. Men når jeg klør hende i øret for at fjerne det, er der ingen tvivl om ar hun nyder det.
Er der nogle der ved hvad det kan være?
Hilsen Nadia
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
De har tendens til tør hud og især i og omkring ørerne.
Hvis det er årsagen til, du har behandlet for skab, så har du behandlet forgæves.
Det hjælper ikke mod til tørre.
En god creme eller bare noget olivenolie kan gøre underværker
Og Advocate ville ALDRIG komme i nærheden af mine dyr
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Man bør i hvertfald ikke samtidigt benytte mere end 1 produkt til behandlingen da det kan gøre ondt værre og ophæve hinandens virkning.
Dernæst er der set eksempler på at advocate har foresaget død blandt marsvin ved jeg. Så derfor vil jeg holde mig fra det og vælge stronghold eller ivomec/ivomectin.
Hvad fodre du med tænker jeg på. Skællen kunne jo være foder rellateret og ikke sygdoms rellateret.
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 24 Svar: 68
Stronghold var hvad jeg brugte. Og nej det var ikke fordi hun havde det med ørene at jeg behandlede mod skab. Hun havde skab da jeg gav hende det.
Og ja hun er teddy. Det er rart at vide de har tildens til tørre øre. Jeg har nemlig prøvet at google det og har ikke kunne finde ud af hvad det var.
Hun bliver fodret med Vita Regular
Og mange tak for jeres hjælp :0)
Marsvin med skæl og snaks i ørene.