{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.873 visninger | Oprettet:

Mit ene marsvin har knækket sin ene fortand hjælp {{forumTopicSubject}}

Ja, mit ene marsvin har knækket sin ene fortand dog er den ikk røget helt af endnu den bløder lidt, har prøvet at rense såret men der er stadig en smule blod i munden.

kan self ikk se om kindtænderne er knækket men, som jeg kan se er det kun den ene fortand i overmunden.

hjælp hva skal jeg gøre har ik prøvet det før så er helt på bar bund, har ringet til dyrlæger men de tag ikk telefonen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit ene marsvin har knækket sin ene fortand hjælp
  • #1   17. mar 2012 Jeg havde heller ikke prøvede det før, da mit marsvin Basim havde knækket sine to fortænder.. Min mor ringede til dyrelægen, hun sagde at de voksede ud af sig selv igen uden problemer, bare vi hjalp ham med at spise smiley

    Dog skal du gå til dyrelæge alligevel, da dit måske er anderledes smiley


  • #2   17. mar 2012 Hvordan har den knækket tanden?
    Hvis det bare er tanden det er galt med, er det som oftest ikke så alvorligt, og dermed ikke nødvendigt at tilkalde dyrlæge. Tanden vil vokse ud igen efter noget tid. Bare hold øje med at den spiser normalt.


  • #3   17. mar 2012 og at de bliver ved med at kunne gnave efter at tænderne er vokset ud: altså se om den kan gnave normalt af en gulerod. for så er de modsatte tænder ikke blevet for lange (de bliver jo ikke slidt når den modsatte tand er knækket.)

    jeg har haft flere der har knækket tænderne. der var en enkelt hvor jeg skulle stikke hende foderet ind bag fortænderne, da hun ikke kunne samle det op, men ellers har jeg aldrig oplevet nogle problemer smiley

    og her i weekenden er det en vagtdyrlæge du skal have fat i. din egen har tit en henvisning til hvilket nummer du ellers kan ringe på.


  • #4   18. mar 2012 det er netop vagtdyrlægen jeg har ringet til smiley (mener jeg)

    Den er dog ikk røget ud og det er især det der bekrymer mig, jeg kan se den er knækket lidt kun den ene i overmunden, men den ryger ikk af.

    foderede du den med en engangsprøjte eller hvordan?


  • #5   18. mar 2012 tænker på at rive nogle gulerødder evt? prøver self stadig at få fat i dyrlægen

  • #6   18. mar 2012 prøver igen(dumme mus, er nu 3. gang jeg skriver denne besked^^)

    jeg har ikke givet dem med i sprøjte, da der jo ikke er noget i vejen med maven eller de bagerste tænder.
    jeg har taget det foder de har i skålen og bare givet det til dyret. og kun hvis de har problemer med at samle det op.
    hvis det er sultent tager det gladeligt imod. Det gjorde Tess i hvert fald den gang hun knækkede begge de øverste tænder.

    ellers skærer jeg gulerødder i tern, så de passer i størrelse med en mundfuld for dem.
    hø har jeg ikke oplevet har været et problem for dem at spise, og det er nok fordi de ikke gnaver dem over med fortænderne smiley


  • #7   18. mar 2012 Men den er løs og ikk knækket helt af, den spiser hø giver vand i skål synes også den spiser lidt normal men holder nøje øje. Men tanden er jo knækket så dyrlæge. Skal vel klippe den helt af ikk ?

  • #8   18. mar 2012 Hvis tanden ikke er knækket helt så stik den en gulerod eller andet som den skal bide i for at få spist af, så plejer det at gå af sig selv.

Kommentér på:
Mit ene marsvin har knækket sin ene fortand hjælp

Annonce