2.342 visninger
|
Oprettet:
9. nov 2011 Følger: 29 Følgere: 27 Gnavere: 2 Emner: 24 Svar: 108
Dværghamster: Hvilken race? {{forumTopicSubject}}
Hej igen alle gg'er
Her for nogle måneder siden, købte jeg jo mit lille dværghamster Daisy. De sagde at det var en, "angora" dværghamster, og dem havde jeg aldrig hørt om. Men når jeg søger på google billeder, under angora hamster eller angora dværghamster. Kommer der ingen der ligner Daisy?? Så er der nogle der vil gå ind, og se Daisy og måske svare på hvad hun er af race?
På forhånd tak!
- Hilsen *Team DværghamsterGrotten* .
nov 2011
Følger: 29 Følgere: 27 Gnavere: 2 Emner: 24 Svar: 108
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Gnavere: 1 Emner: 16 Svar: 690
2 - der findes ikke angora hamstere - hverken den ene eller anden art... der er kun en type langhåret og det er guldhamsteren.
Når det er en dværghamster du har købt i dyrehandleren eller uden stamtavle er den formentligt hybrid. En artsblandning mellem vinterhvid og campbells dværghamster.
Daisy er på billederne helt klart og tydeligt en hybrid som i farven være det som man ku kalde for "pearl saphir" eller "pearl agouti" lignende, alt efter hvordan hendes pels udvikles sig, når vinteren slutter og de går fra vinterpelsen - hun ligner langt fra noget som helst artsrent. Hun er helt sikkert et fint kæledyr, men avl vil jeg helt klart fraråde i det hun er hybrid.
et rigtig godt sted at starte med at finde info om hamstere kan være www.hamsterinfo.dk :o)
nov 2011
Følger: 29 Følgere: 27 Gnavere: 2 Emner: 24 Svar: 108
Dværghamster: Hvilken race?