{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.626 visninger | Oprettet:

Plexiglas - Chinchilla bur {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vil I mene at man kan sætte plexiglas plader på siderne samt bagsiden af sådan et bur her? Er der evt. nogen som har erfaring med, at udstyre deres bur med plexiglas og kan sige for og imod?

Grunden til at jeg ville gøre det er, at jeg ønsker at holde hø, strøelse og efterladenskaber inde i buret. smiley


Kommentarer på:  Plexiglas - Chinchilla bur
  • #1   28. mar 2020 Det kan man godt, så vidt jeg ved. Men jeg ville nok vælge at skifte plast pladerne ud med træ, og så lave en kant på pladerne i stedet, i træ.
    Hvis de kan komme til det, så bider de i det, og hvis de får slugt noget plexiglas, er det ikke så heldigt.


  • #2   28. mar 2020 Altså jeg har et bur magen til den på billedet og der er bare de normale plastikplader i, dog har jeg taget en del af dem ud. Er det de plader du mener at der burde skiftes ud med træ eller er det plexiglasset?

  • #3   29. mar 2020 Det er pladerne i plast der bør skiftes ud. Det er ikke alle chinchillaer der gnaver i plast, men langt de fleste gør, og det kan have dødeligt udfald, hvis de kommer til at sluge noget af det.

  • #4   29. mar 2020 Altså nu har jeg haft mine chinchillaer i sådan et bur, i snart 6 år. De har bidt i pladerne og der er aldrig sket dem nået. Men om det er træplader eller plastikplader gør ingen forskel, i forhold til det jeg spurgte om. Jeg vil bare høre om nogen havde erfaring med, at sætte plexiglas på siderne af buret.

Kommentér på:
Plexiglas - Chinchilla bur

Annonce