{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Luca C
Luca C
Tilmeldt:
7. dec 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10

Gravid marsvin eller ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har godt nok lige brug for hjælp fra jer.
Vi blev marsvin ejer i december, og vores viden er virkelig ikke stor.
Vi købte en voksen hun gris fra en opdrætter i midten af december, og en lille pige på ca 5-6 uger fra en anden opdrætter ca en uge efter. Den voksne gris har hele tiden været lidt rund/tyk men hun er blevet en del mere rund, mens vi har haft hende. Jeg har hele tiden tænkt, at det nok var pga de baby marsvine piller som båden den lille og den store spiser. I dag havde jeg hende så på skødet, og jeg kan mærke noget der bevæger sig inden i hende. Jeg kalder på både manden og min søn, og begge to mærker det samme. Det var tydeligt at mærke. Er hun gravid eller kan hun ha en eller anden skummel slags orm eller andet inden i sig ?

Begge grisene har sellnick og er under behandling og jeg tænker på om det ikke kan skade de små i maven, hvis der altså er nogen ? Vi har jo ikke givet hende noget som helst ekstra, jeg tænker på om hun skulle ha haft et eller andet vitamin tilskud ? Det er jo lang tid siden midt december, men hvor lang tid er de drægtige.
HJÆLP...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravid marsvin eller ??
  • #1   3. feb 2012 Det kunne godt lyde som om den er drægtig. Har I spurgt opdrætteren, om den har gået med han?
    Hvad får de som behandling for sellnick? Hvis det er ivomec, så skader det ikke de små i maven.


  • #2   3. feb 2012 Hvis de ellers får et godt fuldfoder og det grønt de bør have, så burde de ikke behøve ekstra.

    De er drægtige i ca. 70 dage.


  • #3   3. feb 2012 Håber marsvinet er gammel nok til at få unger!
    Og vil sige det samme som Cavy smiley

    Og hvis hun er med unger, så ville det nok være en god ide, at læse lidt om det. Så du ved hvordan det foregår osv. smiley


  • #4   3. feb 2012 Lyder fuldstændig som hos os for en uge siden. Champange kom fra en dyrehandel og vi har hele tiden troet hun bare var et madøre.

    For 10 dage siden mærkede vi dog liv i hende. Og d.27 /1 fik vi 3 små champangepropper. smiley

    Så held og lykke med bebserne;-)


  • #5   3. feb 2012 det lyder meget som om i venter små grise,

  • Luca C
    Luca C Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #6   4. feb 2012 Mange tak skal i alle ha :0)

    Jeg ved desværre ikke hvad hun er blevet behandlet med, kun at de var noget hvidt i en sprøjte til at sprøjte ind i munden. Kontakter dr dyr på mandag.

    Hun er 2 år og har fået kuld ved opdrætter før. Jeg har nu hørt fra hendes opdrætter, og det viser sig hendes datter ved et uheld havde sat hendes han ind til hunnerne, og selv om det ikke var lang tid, så har det åbenbart været nok.

    Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre nu ?? Skal jeg flytte vores lille gris Strit over i et andet bur ? Den store er aldrig blevet rigtig glad for hende, og den seneste uge er hun blevet rigtig træt af hende, og tillader ikke kun kommer ind i huset og er meget gnaven, så derfor har hun lige for tiden et lille papkasse hus. Strit er utrolig glad for Liva, og kalder straks på hende hvis hun ikke kan se hende, men det er desværre ikke rigtig gengældt. Fødder hun bare ungerne i hamp strøet, eller skal jeg putte noget andet ind til hende ? Skal hun stadig ud på den daglige løbetur i løbegården, eller skal hun blive i buret ?

    Jeg skal igang med at læse kan jeg se, for det er ikke rart at være total uvidende.

    Igen mange tak :0)


  • #7   4. feb 2012 Hvis det virker til, at Strit stresser Liva, så fjern dem fra hinanden. Liva skal have lov at føde i fred. Og hun føder bare i hamp strøet, hun behøver ikke noget andet at føde i, men sørg for hun har godt med hø smiley
    Når fødslen begynder at nærme sig så er det bedste nok bare at lade hende blive i buret. De bliver så besværet af maven den sidste tid og vil ofte bare have lov at have fred.


  • Luca C
    Luca C Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #8   4. feb 2012 Planen var at flytte Strit i morgen, da vi lige skulle har ekstra buret hjem, men vi er for langsomme, for Live har født en lille sød baby her i dag :0)
    Vi troede slet ikke det var så tæt på, men da vi kom hjem fra en hygge da med venner, så var der den sødeste lille gris i buret. Vildt!!!!


Kommentér på:
Gravid marsvin eller ??

Annonce